وان زعبیل؛ آسمان خراش متمایز در دبی

وان زعبیل؛ آسمان خراش متمایز در دبی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۶ | ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

دو آسمان خراش وان زعبیل دارای ارتفاع 235 متر و 305 متر هستند و شامل فضاهای مسکونی، فضاهای اداری و یک هتل می شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، دبی شهری پر از آسمان خراش های چشمگیر در کشور امارات است، اما آسمانخراش وان زعبیل (One Za'abeel) که به تازگی تکمیل شده است، همچنان می تواند گزینه ای متمایز باشد. ساخت این پروژه بر عهده شرکت مهندسی نیکن سکی (Nikken Sekkei) ژاپن بوده و به شکل دو برج مجاور طراحی شده که با یک پل افقی پشتیبانی می شوند. این بخش افقی طولانی ترین پل کنسولی جهان را شکل داده است.

 

وان زعبیل

دو آسمان خراش وان زعبیل دارای ارتفاع 235 متر و 305 متر هستند و شامل فضاهای مسکونی، فضاهای اداری، و یک هتل می شوند. هر دو برج بر فراز یک ساختمان پودیوم با سقف سبز قرار دارند.

پل افقی بین دو آسمان خراش به نام "لینک" شناخته می شود که در ارتفاع 100 متری قرار دارد. این بخش در کل 230 متر طول دارد. در بالای لینک یک استخر شنا بی انتها و مکان های تماشای محیط اطراف با منظره ای از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، قرار دارند. فضای داخلی لینک دارای نقاط تماشای بیشتر و همچنین رستوارن ها و مناطق استراحت است. لینک به عنوان پلی برای دسترسی به دو آسمان خراش عمل می کند.

 

One Za'abeel


وان رعبیل؛ پروژه ای که مهندسان را به چالش کشید


به واقعیت تبدیل کردن این پروژه یک چالش مهندسی واقعی بوده است. این دو آسمان خراش به طور هدفمند و با خم بسیار اندک ساخته شده اند تا پس از اتصال قسمت لینک، وزن اضافی آن به تدریج برج ها را به حالت عمودی مستقیم باز گرداند. لینک توسط شرکت ساختمانی Mace با استفاده از یک سامانه بالابر هیدرولیک که شامل 24 جک می شد، در جای خود قرار گرفت.

 

وان زعبیل

لینک در حال حاضر طولانی ترین پل کنسولی جهان است و به بازدیدکنندگان توهم شناور شدن در هوا را می دهد. این بخش با استفاده از یک سامانه ساختار لوله ای قوی دارای قسمت های فولادی با الگوی شبکه لوزی در امتداد چهار طرف شکل گرفته است. از این طریق، پیچ خوردگی به حداقل رسیده و یک فضای داخلی بدون ستون و به هم پیوسته ایجاد شده است.

پروژه وان زعبیل یکی از سنگین ترین جابجایی ها به سمت بالا در منطقه را نیز ثبت کرد. این مهم با جابجایی قسمت نخست لینک به وزن تقریبا 8500 تن به محل نصب خود در ارتفاع 100 متری طی 12 روز حاصل شد. قسمت دیگر لینک با وزن 900 تن نیز طی چهار روز به سمت بالا جابجا و در محل خود نصب شد.

موقعیت اتصال لینک بین دو برج وان زعبیل ایمنی را افزایش داده و نوسانات ناشی از باد، مشکلی که در ساختمان های بلند رایج است، را کاهش می دهد.

 

وان زعبیل

 

آسمانخراش وان زعبیل

عصر ایران


برچسب ها:

وان زعبیل 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman