کابینت های مد 1403: ترندها و ایده های نو برای آشپزخانه ای زیبا

کابینت های مد 1403: ترندها و ایده های نو برای آشپزخانه ای زیبا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۹ | ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است و کابینت ها نقش مهمی در زیبایی و کارایی آن ایفا می کنند. انتخاب کابینت مناسب می تواند فضایی دلباز و مدرن را در آشپزخانه شما خلق کند و در عین حال، نظم خاصی را به ارمغان بیاورد.

به گزارش اخبار ساختمان،در سال 1403، شاهد تحولات و نوآوری های هیجان انگیزی در دنیای کابینت ها هستیم. طراحان و تولید کنندگان با در نظر گرفتن سلیقه و نیازهای روز مشتریان، کابینت هایی را عرضه کرده اند که نه تنها از نظر زیبایی ظاهری چشم نواز هستند، بلکه کارایی و نظم را نیز به ارمغان می آورند. در ادامه به معرفی چند مدل از پرطرفدار ترین مدل های کابینت در سال جدید پرداخته و شما را با ویژگی های آن ها آشنا می کنیم.

 

ضرورت وجود کابینت در هر خانه

 

ضرورت وجود کابینت در هر خانه

 

کابینت‌ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو، می‌توانند زیبایی و جذابیت آشپزخانه را چندین برابر کنند. تنوع سبک‌ها، رنگ‌ها و متریال‌های موجود در کابینت‌ها، به شما این امکان را می‌دهد تا کابینتی را انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی آشپزخانه شما هماهنگ باشد و فضایی شیک و مدرن خلق کنید.


نکته مهمی که در انتخاب کابینت باید در نظر گرفت دکوراسیون خانه هست. برای مثال برای خانه های در سبک مجلل استفاده از کابینت های نئو کلاسیک و کلاسیک بهتر از کابینت های دیگر هست و این هماهنگی ایجاد شده بین کابینت آشپزخانه و دکوراسیون هست که باعث هر چه زیبا تر شدن خانه می شود..


کابنیت نئو کلاسیک


در سال 1403، شاهد درخشش دوباره کابینت نئوکلاسیک در دنیای مد و دکوراسیون هستیم. این کابینت ها با تلفیقی هنرمندانه از شکوه و ظرافت کلاسیک و ظرافت های مدرن، فضایی منحصر به فرد و چشم نواز را در آشپزخانه شما خلق می کنند. کابینت های نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت های کلاسیک شکل ساده تری دارند و در طراحی آن ها از نقش نگار هایی مثل تاج و ستون استفاده نشده است.


طراحی و ساخت کابینت های نئو کلاسیک ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد. کابینت های نئوکلاسیک به طور ذاتی با سبک کلاسیک هماهنگی دارند. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما کلاسیک است، کابینت های نئوکلاسیک می توانند به زیبایی آن را تکمیل کنند..


اگر به دنبال کابینتی هستید که گرما و صمیمیت سبک کلاسیک را با کارایی و ظرافت مدرن به ارمغان بیاورد، کابینت های نئوکلاسیک می توانند انتخابی ایده آل برای شما باشند.

 

کابینت کلاسیک

 

کابینت کلاسیک


کابینت های کلاسیک نیز از جمله کابینت های شیک و مجلل هستند که طرفداران خاص خود را دارند. این کابینت ها از لحاظ ظاهری دارای نقش و نگار های بیشتری نسبت به کابینت های نئوکلاسیک می باشد. در رنگ بندی کابینت های کلاسیک رنگ‌ های گرم و سنگین مانند قهوه‌ای، طلایی، کرم و بژ بیشتر استفاده می‌شوند در حالی که در کابینت های نئو کلاسیک بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود.


انتخاب بین کابینت‌های نئوکلاسیک و کلاسیک


در نظر داشته باشید که انتخاب بین این دو کابینت به سلیقه، نیاز و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال فضایی مجلل و اشرافی هستید، کابینت‌های کلاسیک انتخاب مناسبی برای شما هستند. اما اگر به دنبال فضایی مدرن و مینیمال با ظرافتی خاص هستید، کابینت‌های نئوکلاسیک را در نظر داشته باشید..


کابینت پلی اورتان


یکی دیگر از گزینه های محبوب کابینت پلی اورتان می باشد. در فرآیند ساخت این نوع کابینت با ایجاد یک لایه رنگ پلی اورتان بر روی چوب طبیعی یا ام دی اف پوشش بسیار زیبا ومقاومی ایجاد می شود.


بیشتر استفاده این کابینت در سبک هایی مثل نئوکلاسیک و کلاسیک می باشد. رنگ کابینت پلی اورتان شبیه یک لایه محافظتی هست که باعث می شود کابینت مقاوم تر شود و همچنین رنگ پلی اورتان درخشنگی زیبایی به کابینت اضافه می کند. رنگ ها در ساخت کابینت ها یکی از عوامل مهم در زیبایی کار هستند و امروزه از رنگ های زیادی استفاده می شود اما رنگ های پلی اورتان از لحاظ درخشندگی برتری خاصی نسبت به مدل های دیگر دارد.


یکدست بودن کابینت از دیگر ویژگی های این کابینت هست. شما در کابینت هایی مثل های گلاس و ممبران شاهد استفاده از یک لایه پلکسی گلاس در لبه بیرونی و همچنین لبه های کناری چوب هستید. در حالی که در کابینت پلی اورتان کل قسمت های کابینت به صورت کاملا یکنوخت رنگ شده و همین عامل باعث می شود این کابینت مقاومت بسیار خوبی در مقابل آب داشته باشد و نگران باد کردن چوب کابینت خود نباشید. همچنین در ساخت کابینت های پلی اورتان با انتخاب انواع مختلف رنگ های پلی اورتان می توان کابینت هایی مات براق و یا نیمه براق را به وجود آورد

.

کابینت های گلاس

 

کابینت های گلاس


کابینت های هایگلاس از جمله کابینت های مدرن می باشد که استقبال از آن در طی سال های اخیر بسیار زیاد بوده و امسال هم نیز به عنوان یکی از محبوب ترین کابینت ها خواهد بود. همچنین کابینت های گلاس از لحاظ قیمتی نسبت به کابینت های دیگر قیمت اقتصادی تری دارد.


در ساخت این کابینت ها از یک روکش از جنس پلکسی گلاس استفاده می شود. رنگبندی کابینت های گلاس دارای تنوع بالایی می باشد و می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و خودتان تعیین کنید که براق باشد یا مات.


از مهم ترین مزایای کابینت های گلاس می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. کابینت های هایگلاس به علت براقیتی که در خود دارند شبیه به یک منبع نور عمل می کنند و روشنایی خاصی به هر آشپزخانه می دهند. همچنین این کابینت ها دیر کثیف شده و به راحتی نیز تمیز می شود.


بهترین رنگ ها برای کابینت در سال 1403


رنگ کابینت هر آشپزخانه می تواند باعث معجزه در خانه شود و یک حس خاصی را به هر خانه ایی تزریق کند. در انتخاب بهترین رنگ کابینت برای خود باید به عواملی مثل رنگ دکوراسین موجود در خانه، جنس کابینت و ...توجه کرد.


شرکت پنتون در سال 2024 رنگ هلویی آمیخته با نارنجی و صورتی را به عنوان رنگ سال در نظر گرفت و پیش بینی می شود که از چنین رنگ های خنثی در سال جدید استفاده بیشتری شود. یکی از ویژگی های این رنگ های خنثی این هست که از مد نمی افتند و همیشه جزو کابینت های محبوب در هر آشپزخانه ایی هستند.


در کنار این رنگ های خنثی رنگ هایی مثل سفید مشکی، مشکی طوسی و کابینت سفید از جمله رنگ های پرطرفدار در سال 1403 خواهد بود. ( التبته باید در انتخاب رنگ به سبک کابینت انتخاب شده نیز دقت کرد)


برچسب ها:

کابینت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman