بهترین و مقاوم ترین سنگ آنتیک و خواص بی نظیر آن

بهترین و مقاوم ترین سنگ آنتیک و خواص بی نظیر آن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۶ | ۱۴۰۲/۰۷/۲۷

سنگ های آنتیک و دکوراتیو معمولا بیشترین کاربرد را در معماری نمای های امروزی دارند. سنگ‌های آنتیک در دونوع طبیعی و مصنوعی ارائه می‌شوند. تراورتن، سنگ چینی، سنگ مرمریت و... از جمله سنگ‌های طبیعی آنتیک هستند. و سنگ‌های مصنوعی آنتیک، از بتن مسلح و سایر افزودنی ها تشکیل شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، زیبایی نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ها امروزه یکی از مهم ترین معیارها در ارزش گذاری ساختمان است. دکور و نمای مناسب یک ساختمان اولین چیزی است که ذهن ببیننده را درگیر می‌کند. نکته مهم اینجاست که تنها زیبایی ظاهری حائز اهمیت نیست، بلکه استحکام و مقاومت دکور نیز بسیار مهم است و باعث می‌شود که متحمل هزینه‌های اضافی ترمیم نشویم. برای نمای داخلی و خارجی بنا، مصالح متفاوتی وجود دارد که سنگ های آنتیک بتنی از مهم‌ترین و رایج‌ترین‌ هاست.

 

سنگ آنتیک نمای داخلی

سنگ آنتیک نمای داخلی

سنگ آنتیک دکوراسیون داخلی و خارجی
 

سنگ های آنتیک و دکوراتیو معمولا بیشترین کاربرد را در معماری نمای های امروزی دارند. سنگ‌های آنتیک در دونوع طبیعی و مصنوعی ارائه می‌شوند. تراورتن، سنگ چینی، سنگ مرمریت و... از جمله سنگ‌های طبیعی آنتیک هستند. و سنگ‌های مصنوعی آنتیک، از بتن مسلح و سایر افزودنی ها تشکیل شده است. صنعت بتن با قدرت و ظرافت و ایستایی فراوان، خود را در این صنعت نگاه داشته است. این صنعت به تولید مصالح به صورت "بتن درجا" و یا قالب گیری از نوع "پیش ساخته" انواع سنگ های آنتیک و دکوراتیو می پردازد که موارد استفاده آن در کف نمای داخلی، یا خارجی، سقف و .... است. قیمت سنگ آنتیک نیز در برابر مزایا و کاربردهایی که دارد بسیار مناسب است.


سنگ آنتیک مدرن

سنگ آنتیک مدرن

 

ضرورت استفاده از سنگ آنتیک بتنی در نماهای مدرن

 

سنگ‌های مصنوعی آنتیک با مانایی، زیبایی و مقاومت و سهولت در نصب و تنوع محصولاتی که دارند و همچنین قیمت مناسب، به رقیب سرسختی برای دیگر محصولات مورد استفاده در نماهای مدرن تبدیل شده است. کارایی این محصولات نیز بسیار بالاتر از سایر مصالح است. در بافت های قدیمی، بیشتر از سنگ و گچ و ... استفاده می‌شد و آلاینده های طبیعی به سرعت آنها را از بین می برد ولی بتن با مقاومت بالایی که دارد، شکل اصلی خود را حفظ می کند و هر چه در ظاهر قدیمی تر می‌شود به شکوه و عظمت آن افزوده می‌گردد. لذا امروزه صنعت بتن با انعطاف پذیری بالا در کاربردهای گوناگونی از جمله : کف پوش ها، بدنه ها و نماهای خارجی و داخلی، زیباسازی شهری و محیطی در قالب مبلمان شهری و المانها، گلدانها و فلاورباکس‌های کوچک و بزرگ، اکسسوری‌ها و سنگهای دکوراتیو به کار رفته در نماها خودنمایی کرده  و هر روز شاهد پیشرفت‌ها و خلاقیت‌های نوینی در این عرصه هستیم. مطابق تحقیقات میدانی انجام شده توسط کارشناسان اداره طراحی شرکت تسا سنگ ،سنگ های آنتیک و دکوراتیو جایگاه ویژه و رو به گسترشی را در نگاه و سلایق مهندسین طراح و معمار در معماری مدرن بدست آورده است.

 

سنگ های آنتیک یا دکوراتیو کجا کاربرد دارند؟


سنگ های دکوراتیو تقریبا در همه جای ساختمان کاربرد دارند مگر آنکه محیط به شدت قلیایی و رطوبت بیش از حد باشد(مثل حمام و استخر) که البته در این ماکن ها نیز، استفاده از مواد ضد آب (واتر پروف) مشکل را حل می کند. این مواد، سطح سنگ را کاملا پوشش می دهند و خرابی و رطوبت گیری را به صفر می‌رسانند. دکوراتیوها اکثرا در نماهای داخلی و خارجی و سقف و کف به صورت پانل های پیش ساخته تولید و استفاده می‌شوند و به صورت نصب های خشک و تر بسته به جایگاه آن‌ها، جای گذاری و نصب می‌شوند. این سنگ‌ها در جاهایی همچون تزئینات بین کابینت، نمای پشت تی‌وی، اطراف شومینه، دیوار آشپزخانه، مکان‌های عمومی، طراحی داخلی و خارجی ویلا و … نیز به شدت کاربرد دارند.


سنگ آنتیک برای نمای خارجی

سنگ آنتیک برای نمای خارجی

 

مزایای سنگ‌های آنتیک و دکوراتیو

 

*  کنترل دقیق تر شرایط هندسی قطعه و انجام بازرسی های کیفی قبل از اجرا
*  دسترسی راحت تر به کسب هندسه های گوناگون (تنوع بالا در طراحی)
*  کنترل دقیق و کارگاهی بهتر در کیفیت تولید و همچنین عمل آوری قطعات بتنی
*  طراحی و پیش بینی جزئیات نصب جهت نصب ایمن تر و سریعتر
*  کاهش هزینه های سربار در محل پروژه به عنوان هزینه های پای کار
*  ماندگاری و پایداری بالای قطعات در شرایط محیطی مختلف به دلیل تولید کنترل شده تر

 

مزایای سنگ های آنتیک و دکوراتیو

 

مقاومت سنگهای آنتیک بتنی در مقابل انواع فرسایش ها، سرما و گرما، سایش و ضربه


سنگ آنتیک بتنی در عین زیبایی و شکوه، بسیار با دوام بوده و در دل زیبایی، استواری خود را حفظ کرده است. ترکیبات به کار رفته در این نوع از سنگ تاثیر بسزایی در مقاومت آن خواهد داشت. سیمان پرتلند، میکرو سیلیس، پودر کوارتز، الیاف شیشه، ریزدانه ها و… نیز در سنگ دکوراتیو وجود دارند که پایه‌های اصلی دوام و مقاومت سنگ را ایجاد می‌کنند. این سنگ ها، ظرفیت زیادی دربرابر گرما دارند و عایق بسیار خوبی نیز برای سرما به شمار می روند. با این حساب، طول عمر این مصالح بالا بوده و به راحتی دچار فرسایش نمی‌شوند. به‌علت مقاومت زیاد در برابر آتش، از این مصالح برای ساخت شومینه نیز استفاده می شود و وزن بسیار مناسبی برای جابه‌جایی دارد. جنس آن‌ به‌صورتی است که در عین مقاومت، به سرعت تمیز خواهد شد و پروسه پاک کردن آن طولانی نخواهد بود. دوام رنگ این محصول به حدی بالاست که به راحتی دچار تغییر رنگ نمی‌شود و ظاهرش تغییر نمی‌کند. از طرفی موادی در ساختار این سنگ وجود دارد که مقاومت آن را بالا برده و در عین حال نصب آن را آسان‌تر می‌کند. در سنگ های طبیعی در نهایت رزین روی کار پاشیده می‌شود که در مقاومت آن بسیار مؤثر است. اما در سنگ های مصنوعی مقاومت با اختلاف بالا بیشتر از سنگ های مصنوعی است و این رزین تاثیری در مقاومت سنگ نخواهد داشت.

 

شرکت تسا سنگ

 

محصولات تسا سنگ تحت لیسانس سیستروم روسیه با عیار بتن بسیار بالا که شروع آن از 800 استارت می‌خورد، (عیاربتنی محصولات مشابه نهایتا 400 الی 450 هستند) با ترکیبات بسیار دقیق و مطالعه و آزمایشگاهی شده و به همراه تست های میدانی در سرما و گرمای منفی و مثبت 50 درجه، به راحتی و بدون مشکل از پس انقباض و انبساط بر می آیند و تغییر رنگ و شوره و ترک را متحمل نمی‌شوند. آنتیک‌های بتنی این مجموعه  برای سال‌های متمادی (تضمین ده ساله کیفیت شرکت تساسنگ) نمای معماری شما را زیبا نگاه می‌دارند.
 

قیمت سنگ آنتیک بتنی


به طور کلی بسته به نوع طرح اختلاط و زمان ساخت و اندازه و بسیاری از عوامل دیگر که در تولید و اجرا انجام می‌شوند، قیمت سنگ آنتیک بتنی تعیین می‌شود. محصولات مشابه زیادی در بازار در رقابت با کالاهای تساسنگ وجود دارند. حتی متریال هایی غیر از بتن مثل گچ،  سنگ و…نیز گاهاً در نماها بکار برده می‌شوند. از آنجا که هر قیمتی را باید با محصول مشابه خود محک زد، باید بدانید که قیمت های ما کاملاً قابل رقابت با بهترین کیفیت‌های سنگ است.


محصولات رایج در بازار، از لحاظ کیفیت و همچنین قیمت قابل مقایسه با سنگ  های آنتیک تولید شده در تساسنگ نیستند. وقتی صحبت از عیاری بیش از دو برابر محصولات بازار به میان می‌آید، قطعا باید انتظار محصولاتی درجه یک و با دوام را داشت که تسا سنگ به‌خوبی این انتظار مشتریان را برآورده می‌کند. شرکت تسا سنگ آماده پذیرش انواع سفارشات شما در زمینه، سنگ‌های آنتیک و دکوراتیو و سایر مصنوعات و محصولات بتنی(اعم از کف پوش ها، مبلمان شهری، بتن های اکسپوز، پانل های نما، دیوارهای پیش ساخته، گلدان ها و نرده ها و...) بوده و طرح و رنگ دلخواه شما را در کم‌ترین زمان، به مرحله تحویل می‌رساند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman