از چه نوع بلوکی برای چه هدفی استفاده کنیم؟

از چه نوع  بلوکی برای چه هدفی استفاده کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۷ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

در اصل برای اینکه بدانیم قیمت بلوک به چه صورت است، ابتدا باید هدفمان از دیوارکشی مشخص شود. زیرا گاهی فرض اولیه اشتباه منجر به صرف هزینه های اضافی در پایان کار می شود. اگر بر فرض مثال قصد ما از دیوارکشی صرفا" مشخص سازی حریم زمین مان از زمینهای مجاور است و کیفیت دیوار و نمای ظاهری آن برای ما چندان اهمیتی ندارد باید به دنبال گزینه ای با صرفه اقتصادی بالا باشیم در این موارد دیوارچینی با بلوک سیمانی ساده پیشنهاد می شود. برآورد هزینه ها در دیوارچینی با بلوک سیمانی شامل تهیه و حمل بلوک، تهیه و حمل مصالح ماسه و سیمان، و نصب بلوک ها می باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، در اصل برای اینکه بدانیم قیمت بلوک به چه صورت است، ابتدا باید هدفمان از دیوارکشی مشخص شود. زیرا گاهی فرض اولیه اشتباه منجر به صرف هزینه های اضافی در پایان کار می شود. اگر بر فرض مثال قصد ما از دیوارکشی صرفا" مشخص سازی حریم زمین مان از زمینهای مجاور است و کیفیت دیوار و نمای ظاهری آن برای ما چندان اهمیتی ندارد باید به دنبال گزینه ای با صرفه اقتصادی بالا باشیم در این موارد دیوارچینی با بلوک سیمانی ساده پیشنهاد می شود. برآورد هزینه ها در دیوارچینی با بلوک سیمانی شامل تهیه و حمل بلوک، تهیه و حمل مصالح ماسه و سیمان، و نصب بلوک ها می باشد


برآورد قیمت دیوارهای محوطه
در برآورد قیمت دیوارکشی محوطه (باغ، ویلا و خانه و ...) به چند نکته باید توجه داشته باشیم:
1. کیفیت مصالحی که برای دیوارکشی استفاده می کنیم به چه صورت است؟
2. آیا نمای دیوار برای ما اهمیت دارد؟
3. آیا سرعت اجرای دیوار برای ما اهمیت دارد؟
4. ارتفاع دیواری که قرار است اجرا شود چقدر است؟
5. آیا مشخصات فنی مصالح و نحوه اجرای اصولی و مهندسی دیوار برای ما اهمیت دارد؟
و ...
پاسخ به این سوالات و سوال های دیگر گزینه مناسب جهت دیوارکشی را به ما معرفی می کند.
لذا انتخاب نوع دیوارکشی از انواع مختلف آن نظیر:
• دیوار سنگی
• دیوار آجری
• دیوار بلوکی بتنی
• دیوار بتنی پیش ساخته
• دیوار توری سنگی
• دیوار نرده آهنی
• دیوار نرده بتنی
• دیوار فنس یا دیوار توری
• و ...
ساده تر می شود.
یکی از مهمترین چالش ها در دیوارکشی، برآورد هزینه تمام شده دیوار است. از میان انواع دیوارکشی قصد داریم به صورت تفصیلی به بررسی قیمت دیوارهای بلوکی و بالاخص بلوک های بتنی نمادار بپردازیم.
قیمت بلوک نمادار
در مواقعی که علاوه بر حصارکشی معمولی آیتم های دیگری نظیر کیفیت دیوار، نمای ظاهری زیبا، سرعت نصب مدنظر ما می باشد گزینه های دیگری مطرح می شود یکی از این گزینه ها استفاده از بلوک های بتنی نمادار می باشد.
سوالی که مطرح می شود این است که:
بلوک های بتنی نمادار به چه صورت هزینه دیوارکشی را کاهش می دهند؟
کاهش هزینه دیوار کشی با اجرای یک مرحله ای بلوک نمادار
با استفاده از بلوک های بتنی نمادار قیمت تمام شده دیوار ما مقرون به صرفه میشود. زیرا ما از بلوکی استفاده می کنیم که با داشتن نمای سنگی که بخشی از هندسه بلوک می باشد مراحل 3 گانه مربوط به چیدمان بلوک، اجرای پلاستر سیمان، و نهایتا" نماسازی دیوار را به 1 مرحله تبدیل میکنیم، لذا دیگر لازم نیست برای این 3 مرحله به صورت جداگانه هزینه تهیه مصالح و دستمزد نصب بدهیم.
از طرف دیگر با توجه به سرعت نصب بسیار بالای بلوک های نمادار آیتم زمان که مستقیما" روی هزینه تاثیر می گذارد را به حداقل مقدار ممکن میرسانیم. در پروژه هایی که به صورت روز مزدی اجرا می شود نصب متراژ روزانه بالا تاثیر بسزایی در کاهش هزینه اجرا دارد. لذا استفاده از مصالحی با قابلیت سرعت بالای نصب گزینه بسیار مناسبی می باشد.
کاهش هزینه دیوار کشی با هزینه تعمیر و نگهداری تقریبا صفر در بلوک نمادار
هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین و تقریبا" صفر دیوارهای بلوک نمادار باعث می شود در آینده متحمل هزینه های اضافی نشویم. زیرا تولید این بلوک ها به گونه ای است که قطعه ای با تراکم بسیار بالا که مانع نفوذ عوامل خارجی است را تولید میکند و روی بلوک به مرور زمان دچار ریزش نمی شود.



با حذف بندکشی در بلوک های نمادار
عدم نیاز به بندکشی به علت وجود ابزار در هندسه ظاهری بلوک، هزینه لازم جهت بندکشی دیوار را نیز حذف می کند. لذا قیمت دیوارکشی با بلوک نمادار به صرفه تر می شود.
با حذف چند مرحله ای حمل مصالح
در دیوارکشی با بلوک نمادار شما یک بار، هزینه حمل مصالح یعنی همان بلوک های نمادار را می دهید در حالیکه در دیوارهایی که در سه مرحله نصب میشود لازم است شما چند بار هزینه حمل را متقبل شوید.
با پرت تقریبا صفر بلوک های نمادار حین حمل و نصب
روند تولید بلوک های نمادار به روش ویبره و پرس، نهایتا" منجر به تولید قطعه ای با تراکم بسیار بالا و مقاوم می شود و این امر پرت و شکستگی بلوک را حین حمل و نصب به حداقل مقدار ممکن می رساند.



کاهش هزینه دیوار کشی با استفاده از پکیج کامل قطعات نمادار
در دیوارکشی با بلوک های نمادار به علت وجود پکیج کامل قطعات شامل قطعه کامل،قطعه نیمه، قطعه کنج و درپوش دیوار و درپوش ستون شما نیاز به برشکاری و یا تهیه جداگانه این قطعات و یا اجرا به صورت درجا(در مورد درپوش های دیوار و ستون) ندارید و قطعا قیمت قطعات پیش ساخته بتنی هزینه دیوارکشی شما را به طور چشمگیری کاهش می دهد.



کاهش هزینه دیوارکشی در دراز مدت در مناطق سردسیر با استفاده از بلوک های نمادار
تولید بلوک های نمادار به صورت پرسی منجر به جذب آب بسیار پایین قطعات شده و مانع از نفوذ آب حاصل از بارندگی در مناطق سردسیر و نهایتا یخ زدگی و ترک در دیوار می شود . هزینه دوباره کاری در دیوارهای نمادار به صفر می رسد.




نهایتا" قیمت دیوارکشی با بلوک نمادار شامل، تهیه و حمل بلوک های نمادار، تهیه و حمل مصالح، دستمزد نصب می باشد. که با توضیحات بالا اجرای این دیوار را برای کارفرمایان مقرون به صرفه می کند.


جهت برآورد هزینه دیوار خود(شامل دیوار محوطه باغ، دیوار محوطه ویلا، دیوار حیاط، دیوار سوله، دیوار محوطه کارخانه و ...) به صورت کاملا" رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman