خرید از برند برتر تولید کننده لوله و پروفیل آهن در ایران

خرید از برند برتر تولید کننده لوله و پروفیل آهن در ایران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۴ | ۱۴۰۱/۰۸/۱۹

پروفیل از مهم ترین و کاربردی ترین محصولات فولادی است که مصارف گسترده ای دارد و به مقاطعی که سطحشان در یک طول مشخص ثابت باشد، پروفیل گفته می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از محصولات مهم و پرکاربردی که تحت فرآیند نوردکاری حاصل می‌شود، پروفیل‌ها هستند. حتما برای شما نیز جالب است که بدانید هیچ پروژه‌ی ساختمانی بدون وجود پروفیل‌ها نه تنها پیش نمی‌رود، بلکه در بسیاری مواقع حتی شروع آن نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

اما سوالی که در این قسمت مطرح می‌شود علت اهمیت بسیار پروفیل می‌باشد! در مطلبی که پیش روست، ضمن معرفی بیش‌تر پروفیل و پاسخ به این پرسش، به بررسی انواع و کاربرد هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

 

لوله و پروفیل آهن

 

برای استعلام قیمت پروفیل به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

 

پروفیل چیست؟

 

پروفیل به انگلیسی Profile یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات فولادی است که مصارف گسترده‌ای دارد. در تعریف به مقاطعی که سطحشان در یک طول مشخص ثابت باشد، پروفیل گفته می‌شود. پروفیل از انواع ورق‌های فولادی و به‌طور معمول در اندازه‌های 6 و 12 متری به تولید می‌رسد.

 

انواع پروفیل کدام است؟

 

این مقاطع فولادی دارای تنوع گسترده‌ای از منظرهای مختلف هستند. به‌طور کلی پروفیل را از 2 حیثی مقطع و جنس تقسیم می‌کنند. در ادامه هر یک را بیش‌تر معرفی خواهیم کرد.

 

انواع پروفیل از لحاظ سطح مقطع

 

پروفیل‌ها را از لحاظ سطح مقطع، در دو دسته‌بندی زیر قرار می‌دهند که هر یک از آن‌ها کاربری مخصوص به خود را دارد:

 

*  پروفیل باز

 

این پروفیل‌ها سطح مقطع باز دارند، بسیار متنوع هستند، و معمولا بر اساس شباهت مقطعشان با حروف انگلیسی نام‌گذاری می‌شوند. پروفیل زد، سی، آبرو، تیرآهن، مکزیکی و غیره در این دسته جای دارند.

 

*  پروفیل بسته

 

برخلاف دسته قبل، دو انتهای ورق در آخر فرآیند تولید به یک‌دیگر می‌رسند و مقطع بسته، ساخته خواهد شد. پروفیل یو پی وی سی، لوله و قوطی آهن شامل پروفیل‌های بسته می‌شوند.

 

انواع پروفیل از لحاظ جنس ورق اولیه

 

علاوه بر تقسیم‌بندی پیشین، پروفیل‌ها در جنس تولید شده نیز تنوع بسیاری دارند. این موارد به شرح زیر است:

*  آهنی
*  گالوانیزه
*  استیل
*  فولادی
*  آلومینیوم

 

لازم به ذکر است که پروفیل‌های آهنی و فولادی، قابلیت آب‌کاری با زینک فلیک را دارند. پوشش زینک فلیک یکی از مقاوم‌ترین پوشش‌های ضدخوردگی است، پروفیل را تا 400 درجه سانتی‌گراد در برابر حرارت مقاوم می‌سازد و تا 2000 ساعت سالت اسپری مقاومت دارد.

 

چرا استفاده از پروفیل حائز اهمیت بسیاری است؟

 

ایمن‌سازی، حفظ امنیت و افزایش استحکام در ساختمان، مهم‌ترین اصل در هر پروژه‌ای است. بخش اعظم این مقاومت به وسیله پروفیل‌ها ایجاد می‌شود. علت این امر نیز مقاومت بالای این قطعات در برابر نیرو و تنش‌های وارد شده همچون باد، زلزله و غیره می‌باشد. به همین جهت در تمامی ساختمان‌ها اعم از مسکونی، ورزشی و غیره از پروفیل‌ها استفاده می‌شود.

 

کاربرد انواع پروفیل چیست؟

 

تا به این قسمت از مقاله به اهمیت استفاده از انواع پروفیل در ساختمان‌سازی پرداختیم. اما جالب است بدانید که کاربرد این مقاطع فراتر از ساخت و ساز و صرفا در صنایع عمرانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در ادامه به شماری از این موارد اشاره خواهیم داشت.

*  سوله سازی
*  صنعت حمل و نقل
*  صنایع خانگی
*  صنعت معماری
*  ساخت درب و پنجره

 

کاربرد انواع پروفیل

 

نکات خرید پروفیل را بشناسید!

 

در خرید انواع آهن آلات و محصولات فولادی، لازم است پیش از خرید نکاتی را در نظر داشت. شناخت عواملی که قیمت تمام شده پروفیل را تحت تاثیر قرار می‌دهند، کمک می‌کند که از صرف هزینه‌های اضافه کاسته شود. این عوامل به شرح زیر است:

*  قیمت مواد اولیه
*  برند کارخانه تولید کننده
*  تغییرات عرضه و تقاضا
*  جنس و ضخامت پروفیل
*  واسطه در خرید

 

تولیدکنندگان لوله و پروفیل کدام اند؟

 

در ایران تولیدکنندگان انواع پروفیل باز و بسته به وفور وجود دارد. کیفیت متریال اولیه و فرآیند تولید در هر کارخانه متفاوت و به تبع آن، کیفیت پروفیل نهایی نیز متفاوت خواهد بود. شرکت جهان پروفیل پارس، نورد لوله یاران، شاهین فلز سپاهان، صابری، نیکان، شرق تهران، صدرا پروفیل، آپادانا، کیان پرشیا و کچو از جمله تولیدکنندگان مطرح در این زمینه هستند.

 

معرفی برند برتر تولید پروفیل؛ شاهین فلز سپاهان

 

یکی از فروشندگان لوله و پروفیل که همواره در لیست تولیدکنندگان پروفیل باکیفیت قرار دارد، کارخانه شاهین فلز سپاهان است. در این کارخانه، تولید و عرضه انواع پروفیل با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب انجام می‌گیرد. انواع بسیاری از پروفیل‌های فلزی همچون زد و فرانسوی، در این کارخانه تهیه می‌شوند که با توجه به نکاتی که به آن اشاره شد، از کاربردهای بسیاری برخوردار هستند.

 

شاهین فلز سپاهان

 

همان‌طور که در قسمت پیشین به آن اشاره کردیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تمام شده پروفیل، واسطه در خرید است. پر واضح است که هر قدر در خرید واسطه بیش‌تری وجود داشته باشد، هزینه نهایی افزایش بیش‌تری خواهد داشت.

 

نکته قابل توجه در کارخانه شاهین فلز سپاهان، امکان خریداری بدون واسطه از آن است. همین امر منجر به کاهش قیمت چشم‌گیر این شرکت از دیگر مراکز فروش آهن آلات می‌شود. کارخانه شاهین فلز سپاهان، به کمک متخصصین مجرب خود، به یکی از مراکز بزرگ و مطرح تولید پروفیل مقطع باز و بسته در ایران تبدیل شده است.

 

این کارخانه، علاوه بر تولید و ارائه انواع پروفیل، خدماتی همچون نواربری ورق، پوشش‌دهی با پوشش ضدخوردگی زینک فلیک و غیره را نیز به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد.

 

سخن پایانی

 

در این محتوا افزون بر بررسی انواع پروفیل و اهمیت استفاده از آن در صنایع مختلف، به معرفی برند برتر در تولید پروفیل پرداختیم که انواع مقاطع فولادی مقطع باز و بسته را با بهترین کیفیت تولید و عرضه می‌کند. کارخانه شاهین فلز سپاهان پروفیل‌هایی همچون زد، فرانسوی، قوطی و غیره را به کمک متخصصین مجرب خود به متقاضیان ارائه می‌دهد.

 

اگر شما نیز قصد خریداری و یا استفاده از خدمات برتر شرکت شاهین فلز سپاهان را دارید، کارشناسان متخصص این مجموعه، همه‌روزه آماده پاسخگویی به مشتریان محترم هستند.

 

تلفن:  03145273010

وب‌سایت: www.shahinfelezsepahan.com
آدرس کارخانه: اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان 14/1

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman