تاثیر رکود بر قیمت مسکن در تهران

تاثیر رکود بر قیمت مسکن در تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۲۲:۰۲ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۳

رکود مسکن در بعضی از مناطق تهران موجب کاهش قیمت اندک شده است اما این کاهش قیمت در افزایش معاملات تأثیر نداشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، کارشناسان رکود موجود در بازار را ناشی از نبود تقاضا نمی‌دانند بلکه عامل این رکود را نبود نقدینگی در میان مردم می‌دانند. از سویی این رکود با وجود آسیب به بازار مسکن و مشاغل وابسته به آن نوعی آفت به حساب می‌آید.

برای بررسی بیشتر شرایط رکودی و تورم موجود بازار مسکن، در ادامه قیمت واحدهای مسکونی و میزان معاملات آن‌ها را در چند منطقه تهران بررسی می‌کنیم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده زعفرانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۷ میلیون و ۸۰۰ تومان است و در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۹۸۲ معامله انجام شده است که معاملات این منطقه ۱۵ درصد رشد داشته است.

در منطقه حسین‌آباد تهران نیز میانگین قیمت املاک بر حسب مترمربع حدود ۲۰ میلیون و ۱۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱۸۴۴ معامله انجام شده است. این محدوده منفی یک درصد کاهش قیمت داشته است.

منطقه یوسف‌آباد تهران نیز میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۲۱ میلیون و ۷۰۰ تومان است. این محدوده نسبت به مناطق دیگر واحدهای کم متراژ کمتری را دارد. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه شاهد افزایش ۶ ‌درصدی قیمت مسکن بوده‌ایم.

در مناطق جنوبی تهران عرضه مسکن کاهش چشم‌گیری داشته است. میانگین قیمت واحدهای مسکونی در محدوده مولوی متری ۸ میلیون و ۲۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه شاهد افزایش قیمت ۷ درصدی بودیم.

در غرب پایتخت تنوع متراژ در آگهی‌ها بیشتر شده است. در محدوده صادقیه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱۹۰۹ معامله انجام شده است که روند افزایش قیمت این منطق ۵ درصد بوده است.

در شرایط موجود فعالان بازار مسکن خواستار کوتاه شدن دست سوداگران مسکن هستند و این خواسته‌ای است که از دولتمردان مطالبه شده است. راهکارهای موجود تا امروز پاسخ گوی کنترل تورم و رکود بازار مسکن نبوده است.

بورس امروز

برچسب ها:

قیمت ،مسکن ،رکود 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman