آشنایی با جین گنگ، معروف ترین معمار زن جهان

آشنایی با جین گنگ، معروف ترین معمار زن جهان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۰ | ۱۴۰۲/۰۲/۲۴

جین گنگ یکی از معروف ترین معماران زن جهان است. او خالق آثار برجسته فراوانی بوده که آکوا و ویستا از مشهورترین آنها هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، جین گنگ متولد 1964، بنیانگذار و مدیر استودیو Gang Architects که برنده جایزه معماری و طراحی شهری در شیکاگو و نیویورک است.

جین گنگ در سطح بین المللی به دلیل استفاده نوآورانه از مواد و رویکرد حساس به محیط زیست شناخته شده است و نقش طراحی را در احیای شهرها بررسی می کند. او از طریق پروژه های مختلف از مجریان اجتماعی و مؤسسات فرهنگی گرفته تا ساختمان های بلند با کاربری مختلط و برنامه ریزی شهری، به موضوعات مهم معاصر و تأثیر آنها بر تجربه انسانی می پردازد.

جین آنچه را که برخی از منتقدان آن را جذاب ترین معماری امروزی می دانند، به عنوان یکی از معروف ترین معماران اامروزی ساخته است، از جمله مرکز Arcus برای رهبری عدالت اجتماعی، قایق خانه WMS در پارک کلارک، Nature Boardwalk در باغ وحش لینکلن پارک، و برج آبی.

آثار ژان در دوسالانه بین‌المللی ونیز، موزه هنر مدرن و موسسه هنر شیکاگو به نمایش گذاشته شده است. او فارغ التحصیل ممتاز از دانشکده طراحی هاروارد، در هاروارد، ییل، پرینستون، رایس و موسسه فناوری ایلینوی تدریس کرده است. جایی که استودیوهای او بر شهرها، اکولوژی ها و مواد متمرکز شده اند.

جین گنگ معماری آمریکایی موسس استودیوی طراحی گنگ است که در زمینه معماری و طراحی شهری در دو شهر شیکاگو و نیویورک مشغول به کار است.

طراحی های گنگ بسیار مورد تقدیر قرار گرفته و پروژه های امسال او به طور گسترده ای در سراسر جهان دیده خواهند شد مانند طراحی غرفه در دوسالانه معماری ونیز، طراحی موزه هنرهای مدرن و طراحی مرکز هنر شیکاگو. جین گنگ در دوره تحصیلات خود در دانشگاه هاروارد، بر روی موضوع شهرها، بوم شناسی و متریال ها، متمرکز بود.

در سال 2011 او در لیست جایزه نوابغ مک آرتور، قرار گرفت. مجله بین المللی Designboom با این معمار مصاحبه ای انجام داده و او در این گفت و گو در رابطه با جذابیت ساختمان های بلند مرتبه، اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و نقش مهمی که مردم در پیشرفت یک پروژه ایفا می کنند، صحبت کرد.

جین گنگ برای طراحی برج آکوا، بلندترین ساختمانی که یک زن در جهان طراحی کرده ستایش شد و دومین جایزه شارلوت پریاند را دریافت کرد. آکوا آسمان خراش مسکونی ۸۲ طبقه در مرکز شهر شیکاگوست. برج ۹۳ طبقه ویستا هم در همین شهر قرار دارد. هر دو ساختمان گنگ نماهای نوآورانه ای دارند که از ترکیب اشکال مواج و نامنظم درست شده اند.

 

برج آکوا
 

جین گنگ گفته است: این افتخار بزرگی است که جایزه شارلوت پریاند را دریافت کردم. شارلوت پریاند نماینده فردی است که بدون ترس از ابزارها و تکنیک های پیشرفته زمان خود استفاده می کرد، اما آنها را با دقت و هوشمندی به کار می برد. او برای استفاده از طراحی برای بهبود کیفیت زندگی برای همه، واقعاً آینده نگر بود.

جین گنگ کارنامه درخشانی در زمینه طراحی ساختمان ها، موزه ها، مراکز اداری و تجاری دارد از جمله طراحی پردیس کالج هنر کالیفرنیا، پردیس شمالی دانشگاه شیکاگو، تئاتر نویسندگان و مرکز علم، آموزش و نوآوری ریچارد گیلدر در موزه تاریخ طبیعی آمریکا. این معمار بزرگ علاوه بر دریافت جایزه مارکوس در سال ۲۰۱۷، به عنوان تاثیرگذارترین معمار جهان در سال ۲۰۱۹ از سوی مجله تایمز انتخاب شده بود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman