مسکن مهر مهرگان همچنان بلاتکلیف است

مسکن مهر مهرگان همچنان بلاتکلیف است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۵ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۶

بعد از گذشت چندسال از افتتاح شهرک مسکن مهر مهرگان، همچنان مشکلات روبنایی و زیرساختاری در این شهرک بیداد می‌کند، نداشتن آسفالت معابر و زمین‌های خاکی متعدد، پر شدن سریع چاه‌های فاضلاب به دلیل غیر قابل نفوذ بودن خاک، ترک خوردن دیوارها و عدم وجود مسجد، مدرسه و درمانگاه به اندازه کافی از مهم‌ترین مشکلات این شهرک است.
به گزارش اخبار ساختمان، در ابتدا ورود به شهرک همه چیز رو به راه است، خانه‌هایی با ظاهر یکسان و رنگ‌های مشابه نظر شما را به خود جلب می‌کند، هر از چندگاهی اتوبوس‌هایی زرد رنگ از مقابلمان عبور می‌کنند که حاکی از حیات و جنب و جوش مردمان این شهرک است.

کمی جلوتر در کنار خانه‌ها زمین‌های خاکی زیادی به چشم می‌خورد و در سمت راست‌مان در زمین بزرگی که اطراف آن را سیم خاردار احاطه کرده است، ساختمان‌های نیمه تمامی به چشم می‌خورد، از پیرزنی که با سبد خرید خود از آنجا عبور می‌کرد و مشخص بود از اهالی این شهرک است در رابطه با وضعیت ساختمان‌های نیمه تمام سوال کردیم که در پاسخ گفت: چند سال است که در حال ساختن این پروژه هستند و کم و بیش کارهایی صورت می‌گیرد.

در ادامه به سراغ یکی از بنگاه‌داران شهرک مهرگان رفتیم، او در خصوص مشکلات این شهرک خاطرنشان کرد: از عمده مشکلات این شهرک فاضلاب خانه‌ها، ساخت ظاهری بنیادسازی ساختمان‌ها و عدم وجود مسجد به اندازه کافی و دبیرستان در این شهرک است.

وی افزود: ۱۰ سال است که کلنگ این پروژه خورده و سه سال پیش خانه‌ها را تحویل دادند ولی از زمانی که این شهرک مسکونی تلقی شده، وضعیت تغییری نکرده است و خاکریزها جمع‌آوری نشده و حتی یک گلکاری در بلوارها صورت نگرفته است.

فروشنده املاک ما را به فاز دو این شهرک برد تا از وضعیت نامساعد این فاز نیز بازدید کنیم، وارد خیابان غدیر ۱۳ شدیم، در ابتدای کوچه، درب یکی از خانه‌ها باز بود و پوستری با اطلاعاتی در رابطه با کلاس‌های قرآن بر درب آن متصل شده بود.

از یکی از پسر بچه‌هایی که مشغول بازی بودند در رابطه با این خانه سوال کردیم، در جواب گفت که چون مسجدی در این نزدیکی وجود ندارد یکی از همسایه‌ها خانه خود را وقف کرده و این محل را به حسینیه و مهد کودک برای ما بچه‌ها تبدیل کرده است.

یکی از روحانیون مشغول در این حسینیه در خصوص وضعیت این منطقه از شهرک گفت: تقریباً ۸۰۰ خانوار در فاز دو شهرک مهرگان سکونت دارند. در این شهرک محلی برای احداث مسجد در نظر گرفته شده که فاصله آن با محل مسکونی بسیار زیاد است. در این کوچه قطعه زمینی با متراژ ۱۵۰۰ متر و زمینی دیگر با متراژ ۴۰۰ متر وجود دارد که نامه‌ای تنظیم کرده‌ایم تا مجوز ساخت مدرسه و مسجد را اخذ کنیم ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی ادامه داد: در این شهرک تنها مدرسه برای دوره دبستان و راهنمایی وجود دارد و افراد برای دوره دبیرستان مجبور به اجاره خانه در شهر مشهد هستند تا این دوره تحصیلی فرزندانشان طی گردد، نزدیک‌ترین مسجد تا فاز دو این شهرک حدود دو کیلومتر فاصله دارد. به طور کلی دو مسجد در این شهرک وجود دارد که یکی از آنها حدود ۲۵۰ متر است و تنها برای ساکنین همان محدوده گنجایش دارد و دیگری بر سر مصلی با مسجد بودن آن بحث است.

سعادتی عنوان کرد: بخشی از مناطق این شهرک همچنان از تلفن برخوردار نیستند. اکثر امکانات در محدوده ابتدایی فاز اول قرار دارد و در فاز دوم همچنان فضای سبز و درمانگاه ساخته نشده و تنها محدوده‌ای برای آن در نظر گرفته شده است ولی تاکنون حتی کلنگ آن زده نشده است.

این روحانی گفت: در این شهرک دو خط اتوبوس وجود دارد که سر فاصله زمانی اتوبوس‌ها یک ربع است و فاصله این شهرک تا مرکز شهر مشهد حدود ۵۰ دقیقه است و تنها تا ساعت ۹ شب فعالیت می‌کنند.

یکی دیگر از مشکلاتی که در این راستا باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد این است که شهرک مهرگان خود جزئی از حاشیه‌نشینی مشهد است اما به دلیل عدم نظارت مسئولین و شهرداری، در محدوده این حاشیه، در بلوار کشمیری، پشت درمانگاه قائم مقام نیز حاشیه دیگری تشکیل شده و حاشیه جدیدی ایجاد شده که ظاهری ناپسندی را برای این منطقه ایجاد کرده است.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman