خریدوفروش مسکن در پایتخت رونق گرفت

خریدوفروش مسکن در پایتخت رونق گرفت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۲ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۷

روند معاملات مسکن در شهر تهران در دی‌ماه نسبت به ماه گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته، این در حالی است که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در دی‌ماه و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش ۳ و ۴۲ درصدی یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، بازار مسکن در شرایطی به رونق نسبی رسیده که نرخ ارز در هفته‌های اخیر ثبات داشته و تنش‌های منطقه‌ای نیز فروکش کرده است. بااین‌حال گزارش‌هایی از افزایش قیمت‌های پیشنهادی مسکن در بعضی محله‌های نیمه شمالی تهران به گوش می‌رسد اما مشاوران املاک می‌گویند که خریدوفروش با نرخ‌های بالا صورت نمی‌گیرد و عمده معاملات در واحدهای زیر قیمت انجام می‌شود. برای بررسی این مسائل در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده زعفرانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۸ میلیون تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۷۴۸ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده گل نبی افزایش قیمتی ثبت‌نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۶ میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۱۵ معامله انجام شده است.

در محدوده امیرآباد میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۲۲ میلیون تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی باید راه‌کار مناسبی را برای افزایش حجم خریدوفروش مسکن بی اندیشد، یکی از مسائل مرتبط، افزایش قدرت خرید مردم است، در این خصوص مطرح می‌شود که کاهش تدریجی قیمت‌ها، قدرت مالی خریداران را بالا می‌برد، اما قطعاً نمی‌توان منتظر ماند تا با کاهش قیمت‌ها، قدرت مالی مردم بالا رود، بلکه دولت باید در این راستا حرکت کند.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman