بسته تشویقی 19 بندی در 534 شهر اجرایی شد

بسته تشویقی 19 بندی در 534 شهر اجرایی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۲ | ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه شورای مسکن از اعمال بسته تشویقی ۱۹ بندی در ۵۳۴ شهر خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمدمهدی نوروزیان سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی در جلسه شورای مسکن این شرکت آماری از اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی ارایه کرد و گفت: هم اکنون بسته تشویقی در ۵۳۴ شهر اعمال می شود که از این تعداد ۳۰۶ شهر بسته تشویقی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و ۲۲۸ شهر نیز بسته تشویقی بومی خود را اجرا می کنند.

در ادامه این جلسه، یدالله آقایی سرپرست معاونت ساماندهی و بازآفرینی شهری نیز آماری در خصوص نوسازی مسکن در بافت های فرسوده ارایه کرد و گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم بالاترین میزان نوسازی مسکن در بافت های فرسوده را طی ۱۲ سال گذشته داشته ایم و آمار نوسازی مسکن در این بافت ها به ۸۲ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

وی با اشاره به این که در شهر تهران بیشترین میزان تولید مسکن طی ۱۰ سال گذشته را داشته ایم، عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد.

آقایی استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و آذربایجان غربی را استان های برتر به لحاظ تعداد واحدهای در دست نوسازی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman