شروع پویش نهال نو، خانه نو از محله مینابی منطقه 15 تهران

شروع پویش نهال نو، خانه نو از محله مینابی منطقه 15 تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۱ | ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از شروع پویش "نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو " به دستور وزیر راه و شهرسازی و با حمایت شرکت بازآفرینی شهری ایران از منطقه ۱۵ شهرداری تهران (محله مینابی) خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، حسین جنتی در همایشی که با عنوان «نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» در منطقه 15 تهران(محله مینابی) برگزار شد، گفت: با توجه به گستردگی بافت های فرسوده در تهران و شهرهای اطراف آن و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد از جمله این که بسیاری از این واحدها به صورت پلاک های ریزدانه هستند، اما خوشبختانه موفق شده ایم تعداد 52 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان تهران را نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که واحدهای مسکونی که به عنوان واحدهای فرسوده شناخته می شوند را مورد بازسازی قرار دهیم تا مشکلات موجود در این بافت ها حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین گفت: پویش «نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» که با هدف کاهش افزایش نوسازی بافت های فرسوده و با دستور وزیر راه و شهرسازی و حمایت شرکت بازآفرینی شهری ایران از منطقه 15 شهر تهران آغاز شده است و در وهله اول برنامه ریزی شده است تا بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده به شکل جدی پیگیری شود، در این پویش که از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی است در نظر داریم تا با تلاش و همکاری مردم، این بافت ها را از فرسودگی و وضعیت نامناسبی که در آن قرار دارد خارج کنیم.

جنتی ادامه داد: در بخش دوم این پویش نیز در نظر داریم تا در کنار ساخت و سازهایی که در بافت های فرسوده انجام می شود نسبت به ایجاد فضاهای عمومی مناسب برای شهرنشینی از قبیل فضاهای درمانی، آموزشی، بهداشتی و ... نیز شکل بگیرد و از اینرو نیازمند این هستیم تا با همکاری و پیگیری سازمان های مربوطه و مسئولان امر این موضوع نیز به نحو احسن به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا اقدامات مناسبی را در شکل گیری بافت های موثر و کارآمد انجام دهیم، گفت: تاکنون بیش از 160 هزار واحد مسکونی در قالب طرح های حمایتی در استان تهران عملیات اجرایی آن آغاز شده است که خوشبختانه حدود 50 هزار واحد از این طرح ها در بافت های فرسوده در حال اجرا است و امیدوار هستیم تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان های مربوطه و همچنین همکاری مردم ساکن در این بافت ها بتوانیم اقدامات مناسبی را در شکل گیری بافت های موثر و کارآمد و از بین بردن بافت های فرسوده و ناکارآمد انجام دهیم.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از آمادگی ۲۴ استان برای پویش نهال نو خانه نو خبر داد و گفت: از هر پویشی که به کاهش تعداد سقف های لرزان و افزایش نوسازی منجر شود، حمایت می کنیم و در محلات استان تهران برای دعوت از مردم برای نوسازی بافت فرسوده حاضر خواهیم شد.

وی ادامه داد: کاشت نهال به معنای حس نو در فضای محلات است که امید داریم روز درخت کاری فرصتی برای حضور در محلات و دیدار با مردم و معتمدین محلات باشد، امروز در محله مینابی منطقه ۱۵ جهت دیدار با سازندگان، مردم و معتمدین محلات و اصحاب رسانه حاضر شده ایم تا بتوانیم در این حوزه به صورت موثرتری فعالیت کنیم.

وی از شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و ۴۷ شهردار شهرهای استان تهران خواست به این پویش ملحق شوند و در فرصت باقیمانده تا پایان سال به افزایش جریان نوسازی محلات کمک کنند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman