مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

150 هزار واحد مسکن با رویکرد بازآفرینی شهری ساخته می شود

150 هزار واحد مسکن با رویکرد بازآفرینی شهری ساخته می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۵ | ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

رضا مهرآبادی: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: با هماهنگی هایی که با مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران انجام شده است در سال آیند عملیات اجرایی حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکن در شهر تهران در مناطق مختلف با رویکرد بازآفرینی و نوسازی شهری و ایجاد محلات الگو انجام خواهد شد.

به گزارش اخبار ساختمان، سید مهدی هدایت در همایشی که با عنوان «نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو» در منطقه 15 تهران(محله مینابی) برگزار شد، گفت:چندین جلسه در شهرداری تهران و نیز جلساتی هم با حضور شهردار پایتخت در وزارت راه و شهرسازی با وزیر و معاونان وی برگزار شد که به یک سری نکات مشترک در مورد سیاست های مسکن و بازآفرینی شهر تهران رسیدیم. خروجی آن این شد که در طی ماه های آینده عملیات اجرایی حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکن در شهر تهران در مناطق مختلف با رویکرد بازآفرینی و نوسازی شهری و ایجاد محلات الگو انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده می توانیم امیدوار باشیم که سال آینده شاهد یک جهش جدی در نوسازی بافت های فرسوده و همچنین تولید مسکن استطاعت پذیر باشیم تا بتوانیم با عرضه زیاد مسکن در بحث تعادل بخشی به بازار مسکن موثر عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع خدمات و مساکن در این پروژه ها با هم اجرا می شود تا محلات با هویت در شهر تهران ایجاد شود، گفت: تامین خدمات هفت گانه، ایجاد هویت شهری، معماری سبز، نظام محله محوری، استفاده از پساب و انرژی های نو، استفاده از فناوری های نو از ویژگی های این پروژه هاست‌.

هدایت همچنین در ادامه افزود: خوشبختانه سال گذشته در بحث نوسازی بافت های فرسوده شاهد رشد بودیم و امسال نیز شرایط بسیار خوبی را در زمینه نوسازی بافت های فرسوده داریم و در 9 ماهه اول سال جاری حدود 137 درصد در این زمینه رشد داشته ایم و امیدوار هستیم تا پایان سال وضعیت بسیار بهتری داشته باشیم، البته باید گفت در حال حاضر منطقه 15 تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده پیشتاز بوده است و توانسته است در زمینه صدور پروانه بسیار موفق عمل کند.

وی همچنین گفت: خوشبختانه امسال نیز بخشودگی 100 درصدی عوارض در حوزه نوسازی بافت های فرسوده به تصویب رسیده است که می تواند خبری خوش برای فعالان حوزه ساخت و ساز در بافت های فرسوده باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: موضوع خدمات در محله های فرسوده نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باعث ایجاد گلایه ساکنان این بافت ها شده است و ما در تلاش هستیم تا در سال آیند در کنار موضوع نوسازی و ساخت مسکن در بافت های فرسوده بتوانیم خدمات رفاهی مناسب را برای شهروندان ساکن در این نواحی را ایجاد کنیم.

سید مهدی هدایت افزود: موضوع فضای سبز نیز که از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح شده است به عنوان یکی از برنامه های جدی ما در سازمان نوسازی شهر تهران محسوب می شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده عملیات اجرایی مربوط به احداث چندین فضای سبز در مناطق مختلف تهران آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما برای سرعت دهی به نوسازی بافت های فرسوده درخواست هایی را از وزارت راه و شهرسازی داریم، گفت: موضوع اول مربوط به انتخابی شدن ناظر نظام مهندسی است که باعث ایجاد شکایت جدی فعالان این حوزه شده است، چراکه به علت ریزدانه بودن پلاک های موجود در بافت های فرسوده و تخفیفاتی که در این بافت ها لحاظ شده، باعث شده است تا ناظرین تمایل زیادی برای حضور در این پروژه ها نداشته باشند، بنابراین انتظار ما این است که نظارت در این محدوده ها با همان چاچوب های موجود در نظام مهندسی انتخابی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: موضوع دوم نیز مربوط به تسهیلاتی است که به نوسازی بافت های فرسوده تعلق گرفته است چرا که در حال حاضر بسیاری از متقاضیان نسبت به عدم همکاری بانک ها در این حوزه گلایه مند هستند و امیدواریم که تصمیماتی اتخاذ شود تا بانک ها نسبت به این موضوع همکاری بیشتری داشته باشند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman