طی سال گذشته انجام شد؛

افزایش 40 درصدی نوسازی در بافت های فرسوده تهران

افزایش 40 درصدی نوسازی در بافت های فرسوده تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۱ | ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش ۴۰ درصدی صدور پروانه در بافت های فرسوده استان تهران طی سال ۱۴۰۲ در قیاس با سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شهر تهران ۲۵۰ هزار پلاک فرسوده و ناکارآمد معروف به بناهای لرزان وجود دارد که در سال ۱۴۰۲ با رشد و افزایش 40 درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده در قیاس با سال ۱۴۰۱ شاهد نوسازی خوبی بودیم.

جنتی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: ۱۷.۵ درصد از جمعیت کل کشور ساکن استان تهران هستند، که از این تعداد ۳۶ درصد جمعیت استان تهران ساکن در سکونتگاه ها و بافت های ناکارآمد زندگی می کنند و هدف گذاری اداره کل در سال ۱۴۰۳ رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در این بافت ها نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

وی در ادامه گفت: می بایست همه مدیران شهری، انبوه سازان، صنعتی سازان و سازندگان متبحر در بافت های فرسوده از تسهیلات ۱۹ بندی مشوقانه بافت های فرسوده استفاده کنند، استفاده از این تسهیلات به رشد چشمگیر نوسازی در بافت های فرسوده منجر خواهد شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman