معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 21 خبر داد:

رشد بیش از 2 برابری صدور پروانه ساخت در منطقه 21

رشد بیش از 2 برابری صدور پروانه ساخت در منطقه 21
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 21 از رشد بیش از دو برابری صدور پروانه ساخت در منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد علی ملیحی محدوده منطقه 21 شهر تهران را دارای سه ناحیه و 13 محله معرفی کرد و عملکرد منطقه را بصورت فرامنطقه و فراملی دانست و گفت: کاربری های منطقه 21 بصورت اجمالی شامل 36 درصد مساحت کاربری صنعتی و انبار، 20 درصد مساحت کاربری نظامی، 10 درصد مساحت کاربری مسکونی، 13 درصد مساحت کاربری فضای سبز شاهد هستیم.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: همجورای با فرودگاه مهرآباد و ورزشگاه آزادی، این منطقه را بصورت خاص در بین مناطق دیگر مطرح می کند. همچنین منطقه 21 نقش استراتژیک در بحث کارآفرینی، توسعه عرصه نمایشگاهی در سطح ملی و فراملی دارد.


آمار مقایسه صدور پروانه در یک سال گذشته از آبان 1401 الی آبان 1402
 

ملیحی در خصوص آمار عملکرد معاونت شهرسازی گفت: صدور پروانه 452 مورد در یکسال گذشته در حوزه شهرسازی و معماری صادر شده که نسبت به آمار یک سال قبل 208 بوده است، افزایش دو و نیم برابری داشته است.

وی در خصوص آمار گواهی های صادر شده یکساله گفت: می توان به پایانکار ساختمانی به تعداد 105 پرونده، عدم خلاف 104 پرونده، پایانکار آپارتمان 196 پرونده اشاره کرد، که مدت زمان صدور این گواهی ها 20 روز بوده است.


میزان و درصد پیشرفت منطقه 21 / بافت فرسوده در منطقه 21
 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 21 در خصوص پیش بینی های طرح تفصیلی و برنامه های معاونت شهرسازی و همچنین کاهش زمان صدور پروانه گفت: حوزه شهرسازی منطقه بیشترین تلاش خود را در جلب رضایت شهروندان با کاهش زمان صدور پروانه و کاهش رفت و آمد شهروندان انجام می دهد. در خصوص صدور پروانه نیز آیتمی موجود است به نام کمیته نما، که با تعامل صورت گرفته بین سازنده ها با دبیر کمیته نما منطقه، تعداد برگشتی ها و تعداد عدم تائیدیه ها به شدت کاهش پیدا کرده است؛ که این رضایت مندی را بین ارباب رجوع ها ایجاد کرده است.

وی در بحث ساخت و ساز منطقه گفت: ساخت و ساز و نظارت بر کیفیت اجرا و کاهش تخلفات ساختمانی یکی از رئوس مهم معاونت شهرسازی و معماری است، با تعامل بین شهرسازی منطقه و شهرسازی نواحی و فعال شدن مهندسین ناظر، این کنترل ساخت و ساز در شهرسازی منطقه 21 مخصوصا در یکسال گذشته رقم خورده است که شاهد کاهش تخلفات ساختمانی بودیم.


کسب رتبه اول در تجمیع و بافت فرسوده در منطقه 21
 

ملیحی در خصوص بافت فرسوده و تجمیع املاک ریزدانه گفت: اقدامات صورت گرفته در خصوص تجمیع و بافت فرسوده در یکسال اخیر سبب این شد که منطقه 21 در سازمان نوسازی شهر تهران رتبه یک را کسب کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 21 بیان کرد: در قسمت غیر بافت فرسوده، تشویق، تجمیع پلاک ها صورت گرفته است بصورتی که دو پلاک تجمیع شود می توانند طبقه اضافه با سطح اشغال 20 درصد داشته و اگر سه تا پلاک با هم تجمیع شوند تراکم 40 درصد را در طبقه مازاد خواهیم داشت و این باعث شده در یک سال گذشته تعداد تجمیع ها و استفاده کنندگان در این تسهیلات در شهرداری منطقه 21 عددش به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.


پایش 787 پرونده اجرای احکام در شهرداری منطقه 21
 

وی بیان کرد: در بحث اجرای احکام نیز تمامی پرونده های ماده صد مرور شد و 787 پرونده مورد پایش قرار گرفت؛ که تعداد 32 رای ابلاغ به شهروندان، 16 مورد فراهم آوردن شرایط برگه های دفاعیه برای شهروندان، 44 مورد پیگیری و اجرای کردن آرای ماده صد در سطح منطقه داشتیم. 78 فقره پرونده وصول جرایم ماده صد داشتیم که چیزی حدود 23 میلیارد و نیم به در آمد منطقه اضافه شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 21 اظهار کرد: در راستای مدیریت شهری مبنی بر ساخت مسکن و قرارگاه جهادی مسکن، حدود 8 تا 10 مورد مصوبه ماده 5 داشتیم مبنی بر تامین مسکن از طرف نهادها و سازمان در قالب قرارگاه مسکن و تعاونی مسکن برای پرسنل خودوم شان، که از طرف منطقه پیگیری های لازم انجام شده است.

آریا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman