شهردار تهران خبر داد:

آغاز احداث یکصد هزار مسکن در پایتخت از هفته آینده

آغاز احداث یکصد هزار مسکن در پایتخت از هفته آینده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۰ | ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

شهردار تهران گفت: از هفته آینده احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد که این واحدهای مسکونی در قالب بسته ای انجام می شود که پشت سر هم این بسته ها اجرایی خواهد شد و در حقیقت کار بزرگی را در تهران رقم می زند.

به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا زاکانی در آیین بهره برداری از 22 بازار میوه و تره بار در شهر تهران که امروز با حضور معاونین شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: از مردادماه سال گذشته طریق جدیدی را هر هفته تحت عنوان پویش امید و افتخار دنبال کردیم. در 100 پویش امید و افتخار 861 پروژه را تا به امروز انجام دادیم که 84 درصد آن در همین دوره آغاز شده و خاتمه پیدا کرده و 16 درصد نیز از دوره قبل شروع شده بود که در این دوره تکمیل و خاتمه پیدا کرد. 178 هزار میلیارد تومان ارزش ریالی پروژه های انجام شده بوده که اگر آغاز پروژه های مسکن را به آن اضافه کنیم 429 هزار میلیارد تومان می شود که در حال اجراست، به این ترتیب به عهدی که با مردم داشتیم وفا کردیم و خدمت استمرار پیدا کرد. هر هفته افتتاح داشتیم و نوع انتخاب این پروژه ها و اقدامات نیز معطوف به ایجاد رضایتمندی مردم بود. در حقیقت تلاش کردیم در ارائه خدمات ایجاد امید برای مردم به همراه یک افزوده باشد.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در ادوار گذشته نگاهی وجود داشت که معتقد بود تهران را گران کنند تا مردم از تهران بروند و خلوت شود، تصریح کرد: بدترین راهی که عده ای برای مردم انتخاب کرده بودند؛ در نقطه مقابل راه دیگر این بود که تهران را ارزان کرد و مشکلات آن همچون آلودگی هوا، ترافیک، بی مسکنی و بدمسکنی را حل و فصل کرد؛ قطعا این اقدامات انجام شدنی است و ما در این مسیر گام بر می داریم.

وی با تاکید بر این‌که وظیفه مسئولان نوکری و خدمت به مردم است، افزود: شروع گرانی ها از تهران موجب شد این گرانی ها در کل کشور تسری پیدا کند لذا راه حل این است که از همان جا که گرانی آغاز شده، ارزانی آغاز شود. انجام 861 پروژه در پویش های امید و افتخار در راستای ارزان‌تر کردن تهران بوده است. در حقیقت ما در سه سرفصل برای ارزان کردن تهران برنامه ‌ریزی کردیم؛ نخست معیشت مردم را هدف قرار دادیم و سرفصل دوم ناظر به مسکن مردم و سرفصل سوم ناظر به ارائه خدمات به مردم بود که برنامه ‌ریزی های لازم صورت گرفت.

شهردار تهران با اشاره به توجه به موضوع مسکن در تهران به عنوان سرفصل دوم ارزان کردن تهران اظهار کرد: امروز رسیدن به مسکن برای عده ای خواب و خیال شده در همین راستا هفته آینده احداث 100 هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد. این واحدهای مسکونی در قالب بسته ای انجام می شود که پشت سرهم این بسته ها اجرایی خواهد شد و در حقیقت کار بزرگی را در تهران رقم می زند. در سرفصل سوم که ارائه خدمات به مردم بود نیز زیرساخت های فرهنگی، ورزشی و... فراهم شده و به صورت هوشمند در اختیار مردم قرار می گیرد. ما برای اقشار مختلف همچون کهنسالان، زنان باردار، معلمان و اساتید دانشگاه و... خدمات خاص ارائه خواهیم کرد.

وی در پایان تأکید کرد: این وظیفه ماست ما کار خود را انجام می دهیم و حتی کار دیگران را نیز گردن می گیریم ولی اگر کسی بخواهد فرافکنی کند نمی گذاریم این کار را انجام دهد. یکی از مدیران دوره گذشته در نخستین روزهایی که مدیریت شهری را تحویل گرفته بودیم به من گفت "غصه نخور، ما دو سال و نیم است که تهران را رها کرده ایم و خودش به پیش می رود"، بله به پیش می رود اما به ته دره. ما 880 دستگاه اتوبوسی را که تحویل گرفته ایم در زمان حاضر به 2300 دستگاه رساندیم و با خرید اتوبوس از داخل و خارج این رقم را افزایش می دهیم، 5000 دستگاه اتوبوس به این ارقام اضافه می شود و در مجموع به 7000 دستگاه اتوبوس می رسد که 3000 دستگاه آن برقی است.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman