جلسه تعیین عوارض ساخت مسکن بی نتیجه ماند

جلسه تعیین عوارض ساخت مسکن بی نتیجه ماند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۳ | ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

نشست روز گذشته شورای شهر در ارتباط با بررسی و تعیین عوارض ساخت مسکن در شهر تهران، بی نتیجه ماند و تصمیم گیری در این زمینه به جلسه بعد موکول شد.

به گزارش اخبار ساختمان، دیروز، اعضای شورای شهر تهران با بررسی لایحه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تهران برای اجرا در سال ۱۴۰۳، تصمیم گیری درباره این لایحه را به جلسه آینده شورا موکول کردند.

روز گذشته، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت ساده سازی فرمول تعیین عوارض ساخت مسکن در تهران اعلام کرد: پیشنهاد شهرداری در لایحه در ابتدا افزایش ۴۴ درصدی عوارض ۱۴۰۳ ساخت مسکن در پایتخت بود و بعد که لایحه برگشت داده شد این میزان به ۲۷‌ درصد رسید؛ اما ما در کمیسیون شهرسازی با اطلاعاتی که داشتیم عدد افزایش عوارض را به ۲۰‌ درصد رساندیم.

عباسی افزود: عوارض بافت فرسوده شمال تهران ۵۰‌ درصد تخفیف و عوارض ساختمانی در زیر خط انقلاب ۱۰۰‌ درصد تخفیف خواهد داشت و تنها آیتم نظارت فنی باقی ماند که ما پیشنهاد دادیم همان عدد سال قبل بماند.

وی گفت: چارچوبی که تدوین کردیم متفاوت است چراکه در چارچوب قبلی فضای دور زدن و تفسیر قانون وجود داشت.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: سال گذشته در پایین شهر افزایش عوارض کم بود و در شمال تهران میزان افزایش زیاد بود، اما حالا بالانس را رعایت کردند.

در همین رابطه، معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز اعلام کرد: عوارضی که برای ساخت مسکن در تهران دریافت می شود از میانگین عوارض ساخت مسکن در شهرهای مشهد و تبریز هم کمتر است.

حمیدرضا صارمی همچنین تاکید کرد: اگر دولت از افزایش عوارض ساخت مسکن در تهران نگران است، باید به تعهدات خود برای پرداخت مبالغ مربوط به یارانه های عوارض ساخت مسکن در بافت فرسوده عمل و مبالغ تخفیف داده شده را به شهرداری پرداخت کند.

صارمی پیش تر اعلام کرده بود، هم‌‌‌اکنون به طور متوسط مبلغ عوارض ساختمانی در تهران حدود یک درصد قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکونی است.

دنیای اقتصاد


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman