واگذاری 35 هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت

واگذاری 35 هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۴ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۳

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور آماده شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، روح الله اکبری اظهار داشت: پیش بینی می شود از چهار میلیون مسکن تعریف شده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۹۹ ساله دولتی اجرایی ‌شود، از این تعداد واحد یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای موجود و ۶۰۰ هزار واحد آن در شهرها و شهرک های جدید تعریف شده است.

وی ادامه داد: افزون براین ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی بازآفرینی شهری و ۸۰۰ هزار واحد نیز در اراضی خود مالکی تعریف شده است. تاکنون عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکونی در بخش بازآفرینی شهری، روستایی، خود مالکی و ۹۹ ساله آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن لزوماً برای شروع تسهیلات نیاز به پروانه نیست بلکه پیش پروانه کفایت می کند. ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور مهیا شده و تاکنون از محل طرح ویژه جوانی جمعیت ۳۵ هزار قطعه زمین برای خانواده هایی که صاحب فرزند سوم خود شده اند، تامین شده است.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال کار ساخت مسکن پیچیده و سخت است اما در هر صورت دولت مردمی سیزدهم با تمام اینها پای کار این چهار میلیون ساخت مسکن آمده است. همه ما شاهد کسری بودجه در کشور هستیم و می دانید همین هزینه ها به شدت برای دولت دشوار است اما همچنان تلاش ها صورت می گیرد تا کار زودتر به اتمام رسد.

بازار


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman