تکمیل و تحویل 100 هزار واحد مسکن مهر در کشور

تکمیل و تحویل 100 هزار واحد مسکن مهر در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۶ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۲

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مراسم اعطای زمین به ۵۷۰ خانوار طرح جوانی جمعیت گفت: از ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، روح الله اکبری در سفر به آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران گفت: عزم دولت برای پایان کار مسکن مهر در کشور جدی است.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای طرح های حمایتی مسکن شهری نرخ تسهیلات بانکی با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش پیدا کرده و زمان فروش اقساطی و قسط بندی وام، مردم سود ۱۸ درصد را پرداخت می کنند و ما به تفاوت ۲۳ به ۱۸ به عنوان یارانه دولت پرداخت می شود.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در جلسه طرح جوانی جمعیت گفت: در خصوص مسکن روستایی، خانوارهای که میل سکونت در روستاها را دارند می توانند از این طرح بهره مند گردند.

اکبری افزود: برای این بخش یک میلیون قطعه زمین به صورت ۹۹ ساله در روستاها برای متقاضیان واجد شرایط تامین خواهد شد تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

وی افزود: هدف ما کاهش قیمت تمام شده مسکن و تمامی اجزای آن از جمله مصالح ساختمانی است و کاهش هزینه های ساخت، بیمه، مجوزها و عوارض صدور پروانه ساختمانی در دستور کار دولت و بخش عمومی غیردولتی قرار دارد.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به قانونی جهش تولید با تامین ۵۰ هزار هکتار زمین شهری و حذف قیمت زمین در طرح های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در کشور رونق و رشد شتابان گرفته است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman