مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد:

5000 واحد روستایی مقاوم‌سازی می‌شود

5000 واحد روستایی مقاوم‌سازی می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۶

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: پنج هزار واحد مسکونی طی سال‌جاری در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌جاری طرح هادی در ۱۲۰ روستا اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوب بوده و ابلاغ شده است، تصریح کرد: در سفر امروز افزایش سه برابری اعتبارات اختصاص یافت که امید است با جذب سریع آن آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی چهار هزار و ۵۰۰ واحد در سال گذشته اجرا شده است، بیان کرد: واحدهای مقاوم‌سازی شده در زنجان به ۵۱ هزار واحد رسید.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه امسال پنج هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود، ادامه داد: امسال اعتبار مقاوم‌سازی دو برابر سال قبل بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط سهلی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی فراهم شده است، گفت: مردم کمک کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تسهیلات جذب شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار واحد مسکن محرومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای این واحدهای مسکنی پرداخت شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه در سه تا چهار سال آینده غالب واحدها در زنجان مقاوم‌سازی می‌شوند، افزود: از سال ۱۳۸۴ مقاوم‌سازی آغاز شده است و تاکنون از ۹۲ هزار مسکن روستایی ۵۱ هزار واحد روستایی مقاوم شده است و البته به معنی این نیست که بقیه مقاوم نیستند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در پرداخت تسهیلات وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌ها اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: امکان اینکه ۱۰۰ درصد واحدها در یک مقطع زمانی مشخص مقاوم شود، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت ۲۰ سال و دارای سه سال تنفس و پنج درصد کارمزد است، ادامه داد: اقساط پایینی دارد و ضمانت زنجیره‌ای در آن پذیرفته است.

خواجه‌ای با بیان اینکه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: این هزینه در بحث اقتصاد، معیشت و اشتغال موثر است و به پویایی روستا کمک می‌کند.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman