رییس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی مطرح کرد:

رونق صنعت ساخت‌وساز در خراسان شمالی

رونق صنعت ساخت‌وساز در خراسان شمالی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۷

رییس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: آمار ساخت و ساز در استان، در نیمه نخست امسال رونق یافته و نقدینگی‌های بیشتری به این صنعت سوق یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، مهندس علی اکبر رمضانی اظهار داشت: یکی از دلایل سوق یافتن سرمایه ها به بخش مسکن، وضعیت نه چندان پایدار بورس است، البته در این استان شرایط برای ساخت و ساز مناسب است و می تواند صرفه نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: در استان پتانسیل و ظرفیت های خوبی در زمینه احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری وجود دارد زیرا تاکنون در این زمینه اقدام موثری انجام نشده است.

رمضانی گفت: نیمه نخست امسال مساحت نقشه های ساختمانی تهیه شده در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته و نقشه های تهیه شده به لحاظ تعداد پروژه های ساختمانی نیز ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

وی گفت: نیمه نخست امسال ۶۴۶ هزار و ۶۸۴ مترمربع نقشه تهیه شده و شمار پروژه های ساختمانی در استان هزار و ۵۸۲ مورد گزارش شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: ۸۸ درصد از پروژه های ساختمانی اجرا شده در استان با اسکلت بتنی، ۹ درصد با اسکلت فلزی و سه درصد با سایر موارد بوده است.

رمضانی با ابراز رضایت از ورود مطلوب بخش خصوصی به عرصه ساخت و ساز، بر انجام کارها با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: متاسفانه طرح هایی همچون طرح احیای بافت فرسوده مرکز استان، از دست مردم گرفته شد که با شکست روبه رو شد.

وی افزود: تاکنون هیچ موفقیتی در اجرای طرح احیای بافت فرسوده مرکز استان حاصل نشده و زمان بهره برداری از آن نیز بسیار طولانی شده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی چهار هزار و ۷۲۳ نفر عضو دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman