نارضایتی مردم مهریز از قیمت اجاره بها

نارضایتی مردم مهریز از قیمت اجاره بها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۱ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۸

افزایش بی‌رویه اجاره بها به خصوص قیمت املاک در مهریز موجب نارضایتی شهروندان شده و رسیدگی و نظارت بر آن را از مسوولان خواستار هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، گرانی بی‌سابقه و لجام گسیخته زمین و اجاره بهای مسکن در سطح منطقه فشار مضاعفی را بر اکثر مردم به خصوص جوانان و مستاجرین تحمیل کرده که اگر اقدام عاجلی توسط متولیان امر صورت نگیرد به یقین شاهد تداوم افزایش آن خواهیم بود.

شهروندان مهریزی معتقدند که برخی افراد به عنوان بنگاهدار با دلال‌بازی، حباب‌گونه برای رسیدن به سود بیشتر نسبت به افزایش بدون ضابطه زمین و مسکن به خصوص در حوزه شهری و محلات اعم از بافت و جدید اقدام می‌کنند.

در این خصوص تعدادی از مردم و جوانان فاقد مسکن با اشاره به اهمیت مسکن در زندگی و نقش آن در آرامش و امنیت خانواده‌ها بر رسیدگی به موضوع، پیگیری و اقدام مناسب تاکید کردند.

مسوولان نظارت کنند

یکی از شهروندان با اشاره به اینکه طی سال جاری بسیار بی‌رویه قیمت املاک و اجاره بها در منطقه رشد زیادی داشته گفت: ساخت و خرید منزل برای جوانان و کسانی که فاقد آن هستند به خاطر وضعیت موجود به یک رویا تبدیل شده است .

حسین زارع بیدکی افزود: هر روز شاهد افزایش اجاره بها و قیمت زمین برای ساخت و ساز حتی در بافت قدیم و فرسوده شهر هستیم و کسی هم جوابگو نیست و اگر مسوولان به دنبال چاره‌اندیشی اصولی نباشند همچنان درب بر همین پایه می‌چرخد.

وی اظهار کرد: چاره اصلی برای حل مشکل و راهکار منطقی برای کنترل قیمت زمین و جلوگیری از افزایش اجاره بها در این است که مسوولان نظارتی دقیق و کارشناسانه بر نحوه خرید و فروش و معاملات در بنگاه‌ها داشته باشند.

دیگر شهروند مهریزی که از داشتن منزل مسکونی محروم است می‌گوید: هرچه برای خرید منزل وجهی را سرمایه‌گذاری و ذخیره می‌کنم اصلا به گرد شتابان افزایش قیمت املاک نمی‌رسم و با این شرایط تا پایان زندگی اصلا صاحب خانه ملکی نمی‌شوم.

قاسم فتوحی که کارگر یک کارخانه و ساکن در خانه پدری در محله سلمان بغداد آباد مهریز است می‌گوید: اگر مسوولان بر کار و فعالیت بنگاه‌ها نظارت کنند و حساب و کتاب بر فروش و اجاره بهای منزل مسکونی حاکم شد می‌تواند به کنترل قیمت‌ها در این بخش خوش‌بین بود.

وی اظهار کرد: در گذشته هرسال فقط در یک نوبت شاهد افزایش اجاره بها بودیم و قیمت املاک نیز به صورت متعارف رشد معقولی پیدا می‌کرد ولی ورود برخی افراد سودجود که فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند موجب هرج و مرج در بازار مسکن و زمین شده است .

فعالیت بنگاه‌ها رصد شود

یکی از بنگاهداران مهریزی گفت: افزایش قیمت زمین و مسکن و اجاره بها طی‌ماه های اخیر نسبت به گذشته در شهرستان افزایش یافته و علتش آن است که تابع افزایش برخی مصالح ساختمانی است که رشد بی‌رویه داشته است.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: برخی بنگاه‌ها مجوز ندارند و به صورت دلالی وارد بازار خرید و فروش املاک می‌شوند که این خود موضوع مهمی است و نقش اساسی در افزایش قیمت املاک در منطقه دارد.

این بنگاهدار اظهار کرد: باید برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه اجار بها و قیمت زمین باید در ابتدا بر نحوه فعالیت بنگاه‌ها یک نظارت دقیق صورت گیرد تا برخی افراد که هیچ مجوزی ندارند در این حرفه ورود پیدا نکنند.

وی گفت: نظارت بر قیمت مصالح ساحتمانی و ایجاد رقابت با جذب بخش‌خصوصی و مشارکت دولت در ساخت واحدهای مناسب ارزان قیمت می‌تواند تا اندازه‌ای در پیشگیری و تعدیل قیمت املاک و اجاره بها در شهرستان موثر باشد.

کار نظارت، دائمی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: نظارت برنحوه فعالیت بنگاه‌ها در شهرستان جزو برنامه‌های مهمی است که طی سال‌های اخیر و امسال با حضور برخی دستگاه‌های مسوول انجام می‌گیرد.

محمد جواد برزگری افزود: در شهرستان نسبت به سایر مناطق در خصوص افزایش املاک و اجاره مشکلات کمتری وجود دارد ولی کار نظارت و ارزیابی فعالیت بنگاه‌ها دقیق به صورت مستمر و منظم رصد و اقدام صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بدون اغماض و چشم‌پوشی همه باید تابع مقررات کشور باشند و برخورد با متخلفان در چارچوب موازین جزو برنامه محوری است که تاکنون صورت گرفته و همچنان با همکاری مردم و بنگاه‌ها ادامه دارد.

وجود ۷۸ بنگاه در مهریز

رییس اتاق اصناف مهریز گفت: کار نظارت و بررسی عملکرد بنگاه‌های املاک منطقه مرتب در جریان حضور اکیپی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مسوول زیر ذره‌بین است که همه به وظایف قانونی خود عمل کنند.

محمدرضا زارع‌زاده افزود: طی ماه‌های اخیر هرچند به تبع کشور در این شهرستان نیز شاهد افرایش قیمت املاک و اجاره بها هستیم ولی نسبت به سایر مناطق استان کمتر است ولی به هیچ وجه مورد تایید نیست.

وی اظهار کرد: کار نظارت و رصد فعالیت بنگاه‌ها و فعالان بخش زمین و مسکن جزو برنامه محوری سال‌جاری است و تاکنون اقدام‌های خوبی صورت گرفته ولی همچنان برای پیشگیری از افزایش قیمت و کنترل آن ماموریت‌ها ادامه دارد.

این مسوول خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در سطح شهرستان ۷۸ بنگاه املاک در شهر و برخی مناطق روستایی بخش مرکزی دارای پروانه کسب و فعالیت هستند که از این تعداد ۶۷ مورد آن فعال هستند.

زارع زاده خاطر نشان کرد: تاکنون بر اساس مقررات ۲ بنگاه بدون مجوز پلمب شده و کار نظارت و رسیدگی بر عملکرد آنها را بدون فوت وقت و همیشگی تا تحقق خواسته بر حق مردم و مسوولان انجام می‌دهیم.

همکاری مردم و مسوولان نیاز است

فرماندار مهریز قبلا گفته بود: صاحبان بنگاه‌های املاک در چارجوب مقررات دولت و در راستای خدمت به مردم فعالیت کنند، وظایف خود را دقیق انجام دهند و قیمت املاک و اجاره بهای منازل قانونمند شود.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: رعایت مقررات توسط متولیان بنگاهای املاک به نفع مردم، منطقه و فعالان این بخش است و از بسیاری آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به جد جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همکاری مردم با مسوولان در تمامی بخش‌ها در شهرستان برای تحقق اهداف بسیار امری ضروری است ادامه داد: قیمت املاک و اجاره بها باید منطقی و کارشناسی شده انجام شود و نباید نرخ‌ها بدون مقررات افزایش یابد.

فرماندار مهریز اظهار داشت: رعایت مقررات شهرسازی، کنترل قیمت‌ها در خرید و فروش املاک و اجاره بهای منازل و همکاری با مسوولان با رعایت مقررات باید مدنظر بنگاه ها قرار گیرد.

زارع زاده مهریزی بیان داشت: اگر همه مردم و بنگاه‌ها به قانون احترام بگذارند نفع آن نصیب همگان می‌شود و با آرامش و آسایش می‌توان در شهر زندگی کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

مهریز ،بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman