بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت روشویی

بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت روشویی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۳

قبل از پرداختن به عوامل تاثیرگذار در قیمت روشویی و نکات کاربردی در انتخاب و خرید انواع روشویی در مدل‌های مختلف، لازم است به اهمیت این کالای ساختمانی در زیباسازی دکوراسیون داخلی اشاره کنیم.
به گزارش اخبار ساختمان، یکی از قسمت‌هایی که انواع روشویی برای آن در نظر گرفته می‌شود، فضایی در داخل حمام است. آن دسته از ساختمان‌هایی که حمام لوکس، مجهز به سرویس جکوزی یا وان اختصاصی برای آنها طراحی شده است، یک فضای مجزا نیز برای نصب روشویی معمولی یا روشویی کابینت دار در نظر گرفته می‌شود.

نصب روشویی‌های مختلف در حمام، نه تنها به زیبایی ظاهری فضا کمک می کند، بلکه یک مکان را ایجاد می‌کند تا لوازم و وسایل با نظم بیشتری در جای خود قرار بگیرند. مجموعه عوامل فوق، به نوعی در قیمت روشویی معمولی یا قیمت روشویی سنگی تاثیرگذار هستند. در قسمت‌های بعدی پیرامون این مسئله بیشتر صحبت می‌کنیم.

انتخاب مدل روشویی

یکی از عواملی که در قیمت روشویی تاثیر می‌گذارد در حقیقت، مدل محصول است. برخی از این کالای ساختمانی به گونه‌ای تولید شده‌اند که امکان جابجایی آنها در موقعیت‌های مختلف وجود دارد؛ این محصولات با عنوان "روشویی متحرک" یا "روشویی رومیزی" شناخته می‌شوند و به راحتی قابل انتقال به مکان دیگری است.

قیمت روشویی سنگی به صورت رومیزی با توجه به همین عوامل تعیین می‌شود. روشویی سنگی به محصولاتی گفته می‌شود که از سنگ‌های ساختمانی مرغوب و مخصوص برای سرویس های بهداشتی و حمام ساخته شده باشد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت روشویی، انواع مدل محصولاتی است که به همراه آینه و کابینت به فروش می‌رسند. انواع روشویی کابینت دار به محصولاتی گفته می‌شود که بخش روشویی در قسمت بالایی یک کابینت با تعدادی قفسه قرار دارد. همچنین مدل آینه که بالای روشویی نصب می‌شود، هماهنگ با مدل کابینت طراحی می‌شود.

با توجه به این توضیحات، آن دسته از کالاهای ساختمانی که از طراحی ویژه و خاص برخوردار باشند، قیمت بیشتری هم خواهند داشت. در یک مقایسه ساده، قیمت روشویی لوکس با قیمت روشویی معمولی بسیار متفاوت است. اگر مشتری خرید انواع روشویی برای حمام و سرویس بهداشتی هستید لازم است مدل های معمولی، روشویی سنگی و انواع مدل‌های روشویی لوکس یا کابینت دار را در کنار یکدیگر بررسی کنید، قیمت ها را مقایسه نمایید و سپس تصمیم بگیرید که کدام محصول برای شما مناسب‌تر است.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در قیمت روشویی در مدل های معمولی یا روشویی لوکس تاثیر دارد، در حقیقت آن است که برخی از انواع روشویی به صورت دیواری نصب می‌شوند و برخی دیگر، پایه‌دار یا ایستاده هستند. قیمت هر یک از محصولات، روشویی ساده و روشویی لوکس متفاوت خواهد بود.

اکسسوری و تاثیر آن در قیمت روشویی

یکی از عوامل مهم که در قیمت روشویی معمولی، سنگی، روشویی ساده و سایر مدل‌ها تاثیر دارد، اکسسوری و تجهیزات جانبی این محصولات است. بسیاری از تولیدکنندگان انواع روشویی برای سرویس بهداشتی و حمام، محصولات خود را به گونه ‌ای تولید می‌کنند که به صورت یک سرویس کامل به فروش میرسد.

به طور مثال اگر یک مشتری، قصد خرید روشویی سنگی رومیزی را داشته باشد، شیرالات مناسب با ابعاد سینک روشویی و لوازم جانبی کنار روشویی نظیر ظرف مخصوص مایع دستشویی، صابون، جعبه نگهدارنده خمیر دندان یا مسواک، انواع اتصالات، لوله ها و غیره نیز در کنار این محصول به او ارائه می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق، آن چه قیمت روشویی معمولی را از قیمت روشویی سنگی یا روشویی لوکس متمایز می سازد، جنس مصالح اولیه و مدل سرویس روشویی است.

ایسنا

برچسب ها:

روشویی ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman