معاون بنیاد مسکن استان کرمانشاه خبر داد:

70هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شد

70هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۳

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از بازسازی و مقاوم سازی حدود نیمی از واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، فرهاد فقیهی با اشاره به وجود بیش از 142 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان، گفت: از این تعداد تا پیش از زلزله سال 1396، بیش از 42 هزار واحد مقام سازی شده بود.

وی افزود: پس از زلزله و در جریان روند بازسازی نیز 28 هزار واحد مسکونی روستایی دیگر بازسازی شد و با این تعداد، مجموع واحدهای روستایی مقام سازی و بازسازی شده استان به بیش از 70 هزار واحد رسید.

فقیهی تصریح کرد: با توجه به این آمار، هم اکنون حدود نیمی از واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم بوده و استحکام لازم را در برابر زلزله دارا هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 72 هزار واحد مسکونی روستایی باقی مانده استان استحکام لازم را در برابر زلزله ندارند، گفت: ما تنها واحدهایی را مقاوم می دانیم که در جریان ساخت اصولی آن باشیم و این 72 هزار واحد از نظر ما استحکام لازم را در برابر زلزله ندارد.

این مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، گفت: خوشبختانه بعد از زلزله سال 1396 بسیاری روستاییان به فکر مقاوم سازی خانه‌هایشان افتادند و هم اکنون شاهد استقبال از تسهیلات مقاوم سازی هستیم.

فقیهی مبلغ این تسهیلات را 40 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات بدون سپرده گذاری و تنها با کارمزد چهار درصد به روستاییان پرداخت می‌شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman