راهنمای انتخاب کاغذدیواری برای اتاق کودکان

راهنمای انتخاب کاغذدیواری برای اتاق کودکان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۳ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۳

امروزه تنوع کاغذ دیواری‌ها در بازار بسیار زیاد است.
به گزارش اخبار ساختمان، شاید وقتی برای بار اول جهت خرید کاغذدیواری به بازار مراجعه می‌کنید در انتخاب آن کمی مردد باشید؛ زیرا انتخاب از بین انواع مدل‌ها کار دشوار خواهد بود و درعین‌ حال این سختی نمی‌تواند جلوی شما را برای انتخاب یکی از جذاب‌ترین فاکتورهای دکوراسیون منزل بگیرد.

امروزه کاغذدیواری‌ها با طرح ها و جنس ها و سبک های مختلفی تولیدشده که شما می‌توانید در خانه خود در کنار هر سبکی که انتخاب کرده‌اید کاغذدیواری متناسب با آن را داشته باشید.

برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق‌ خواب باید دقت زیادی داشته باشید، زیرا این کاغذدیواری علاوه بر زیبایی باید جنس خوبی داشته باشد و با توجه به اینکه در کجای منزل از آن استفاده می‌کنید باید به جنس و کیفیت و بافت آن توجه داشته باشید. همچنین اگر خانه کوچکی دارید باید از طرح‌های کاغذدیواری استفاده کنید که خانه شما را بزرگ‌تر جلوه دهد.

در این مطلب تصمیم داریم تا در مورد کاغذدیواری اتاق‌ خواب صحبت کنیم و همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه، اتاق‌خواب‌ها هستند که وظیفه برقراری آرامش شما را بر عهده‌ دارند و این فضا باید طوری چیده شود و وسایل آن باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که این آرامش را برای شما مهیا کنند.

پس در نهایت کاغذ دیواری اتاق‌خواب شما باید علاوه بر زیبایی ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رنگ کاغذدیواری

برای اینکه بتوانید کاغذ دیواری اتاق‌خواب را در بهترین حالت خود انتخاب کنید باید به رنگ آن توجه زیادی داشته باشید، زیرا باید رنگ کاغذدیواری اتاق‌خواب با رنگ دکوراسیون اتاق‌خواب و سرویس خواب و پرده متناسب باشد و در هماهنگی یا هارمونی باشد و در عین‌ حال طرح کاغذ دیواری طوری نباشد که با نگاه کردن به آن بی‌خواب شوید یا مانع آرامش شما شود.

همچنین سعی کنید از استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های هیجان‌انگیز در اتاق‌خواب خودداری کنید. ولی به‌طورکلی انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق‌خواب سلیقه‌ای است و شما می‌توانید با توجه به تم رنگی منزل خود رنگ کاغذ دیواری اتاق‌ خواب را انتخاب کنید.

طرح کاغذدیواری

اگر تمایل دارید تا اتاق‌خواب شما اتاقی سراسر آرامش باشد، بهتر است از طرح‌هایی که ملایم‌تر هستند و نقش و نگار ساده‌ای دارند استفاده کنید و بعضی از کاغذدیواری‌ها باهدفی طراحی‌شده‌اند که کاملاً هوشمندانه می‌توانند اتاق‌خواب کوچک شما را و یا سقف اتاق‌خواب را بلندتر نشان دهند و یا در بعضی موارد باعث پوشش نقص‌های اتاق‌خواب شما شوند. پس بهتر است کاغذدیواری اتاق‌خواب باهدف مشخص خریداری شود.

کاغذدیواری مدرن

کاغذدیواری‌هایی که دارای طرح‌های مدرن هستند، نقش و نگارهای خیره‌کننده و شادی دارند که در بین مردم طرفداران بخصوصی دارند که خیلی از خانه‌های امروزی از این کاغذدیواری‌ها برای جذابیت بیشتر فضا استفاده می‌کنند و معمولاً از طرح‌های جدید و خلاقانه در طراحی کاغذدیواری مدرن استفاده می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کاغذدیواری مدرن مانند سبک مدرن، سادگی در طرح و نقش و رنگ می‌باشد و معمولاً طرح‌هایی که در کاغذدیواری مدرن به کار می‌رود خلوت است.

کاغذدیواری کلاسیک

اگر از سبک کلاسیک در خانه و اتاق‌خواب خود استفاده می‌کنید، می‌توانید برای پوشش دیوارها از کاغذدیواری کلاسیک استفاده کنید. با توجه به اینکه سبک کلاسیک سبک اصیل‌تری است و قدمت بیشتری دارد، در طراحی آن از خط ها و نقش‌های منحنی و متقارن زیادی در آن استفاده‌ شده است که در اتاق‌خواب شما احساس آرامش بیشتری ایجاد می‌کند و معمولاً در رنگ‌های کرم، طوسی، خاکستری و بژ تولید می‌شوند.

کاغذدیواری‌های کلاسیک معمولاً طرح‌های سنگین‌تر با ابعاد درشت‌تر دارند و بهتر است از این سبک کاغذدیواری در خانه‌های بزرگ‌تر در کنار مبلمان کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید زیرا در خانه‌های کوچک باعث بسته شدن فضا می‌شود.

کاغذدیواری برجسته

یکی از جدیدترین مدل‌های کاغذدیواری که در بازار طرفداران زیادی پیداکرده، کاغذدیواری‌های برجسته هستند که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند و در چند سال اخیر جزو پرفروش‌ترین محصولات کاغذدیواری به‌حساب می‌آیند و شما می‌توانید با لمس این کاغذدیواری طرح و نقشه‌ها را به‌صورت برجسته احساس کنید.

کاغذدیواری تصویری

اگر به بازار برای خرید کاغذ دیواری مراجعه کرده باشید انواع مختلف کاغذدیواری تصویری را مشاهده می‌کنید که برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی مدرن می‌توانید از کاغذدیواری‌های تصویری استفاده کنید، زیرا مخاطبان در این مدل‌ها می‌توانند سلیقه شخصی و حتی عکس‌های خصوصی خود را روی کاغذ دیواری پیاده کنند و با هر سلیقه‌ای که داشته باشند طرح موردنظر خود را به چاپ برسانند و در ابعاد دلخواه سفارش دهند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman