انتخاب و خرید بوستر پمپ مناسب

انتخاب و خرید بوستر پمپ مناسب
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۹ | ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

مهم‌ترین کارایی پمپ‌ها، تامین آب در شبکه آبرسانی ساختمان‌ها و مجتمع‌ها است. این دستگاه با بهره‌گیری از قدرت مکانیکی، آب را از نقطه الف به نقطه ب پمپاژ می‌کند. پمپ‌های آب در فضاهایی که دارای مخازن ذخیره آب هستند، سیستم‌های آبیاری، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و بسیاری از زمینه‌های صنعتی و خانگی دیگر کاربرد دارند.

به گزارش اخبار ساختمان،مهم‌ترین کارایی پمپ‌ها، تامین آب در شبکه آبرسانی ساختمان‌ها و مجتمع‌ها است. این دستگاه با بهره‌گیری از قدرت مکانیکی، آب را از نقطه الف به نقطه ب پمپاژ می‌کند. پمپ‌های آب در فضاهایی که دارای مخازن ذخیره آب هستند، سیستم‌های آبیاری، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و بسیاری از زمینه‌های صنعتی و خانگی دیگر کاربرد دارند.

بوستر پمپ نوعی دستگاه برای تقویت جریان سیالات است که با استفاده از یک یا چند پمپ به صورت همزمان این فرایند را به نحو احسنت انجام می‌دهد. در ادامه این مطلب، به بررسی عمیق‌تر کاربردهای این محصول، معرفی بهترین برند‌ها و تفاوت بوستر پمپ و پمپ آب خواهیم پرداخت.

 

بوستر پمپ چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را بیان کنیم، باید بگوییم که بوستر پمپ، نوعی دستگاه آبرسانی است که برای افزایش فشار و حجم آب در سیستم‌های آبرسانی خانگی و صنعتی استفاده می‌شود. بوستر پمپ با استفاده از مجموع قدرت دو یا چند پمپ آب که در داخل آن نصب شده‌اند، فشار آب موجود در شبکه را افزایش می‌دهد تا بتواند بهتر به نقاط دورتر از منبع آب، پمپاژ را انجام دهد.

به طور معمول از بوستر پمپ‌های آبرسانی در ساختمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی یا تجاری و حتی در سیستم‌های آبیاری مورد استفاده می‌شود. زمانی که میزان مصرف ساختمان به حداکثر برسد، پمپ‌های تعبیه شده در دستگاه به صورت موازی شروع به کار کرده و با افزایش فشار و جریان، نیاز مصرف کننده‌ها را پاسخ می‌دهند.

کاربردهای بوستر پمپ‌های آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی برای افزایش فشار آب در انواع مکان‌ها و شبکه‌های مختلف آبرسانی استفاده می‌شود. تعدادی از محل‌هایی که کاربردهای بوستر پمپ آبرسانی به آنها کمک فراوانی کرده، به شرح ذیل است:

  • ساختمان‌های مسکونی: برای تامین فشار مناسب آب در طبقات بالا یا مناطقی که فشار آب شهری کفاف میزان مصرف را نمی‌‍‌دهد.
  • مجتمع‌های تجاری و اداری: برای افزایش فشار آب جهت استفاده در سیستم‌های حریق، سیستم‌های گرمایش و سرمایش و سایر نیازهای آبرسانی از بوستر  پمپ استفاده می‌شود.
  • صنایع: در صنایع مختلف برای افزایش فشار آب و استفاده در فرآیندهای تولیدی از این محصول استفاده می‌شود.
  • هتل‌ها و رستوران‌ها: برای تامین فشار آب لازم برای سیستم‌های آشپزخانه، حمام و سایر نقاط هتل یا رستوران کارایی دارد.
  • فضاهای عمومی: محل‌هایی مانند پارک‌ها، استادیوم‌ها، ورزشگاه‌ها و غیره، جهت افزایش فشار آب برای استفاده عمومی از تقویت کننده فشار آب استفاده خواهد شد.

به طور خلاصه، بوستر پمپ‌ها به بهبود عملکرد سیستم‌های آبرسانی کمک خواهند کرد و اجازه می‌دهند تا آب با فشار مناسب به مصرف‌ کننده انتقال داده شوند. شرکت‌هایی مثل ایران جهش که سال‌ها در زمینه تولید تجهیزات آبرسانی مشغول به کار هستند، می‌توانند بهترین محصولات را به شما ارائه دهند.

تفاوت بوستر پمپ با پمپ های عادی

بوستر پمپ (Booster Pump) و پمپ‌های عادی (Standard Pumps)، در خانه‌ها و سیستم‌های آب صنعتی به کار می‌روند. تفاوت اصلی این دو، در عملکرد و کاربردهای مختلف آنها خواهد بود.

بوستر پمپ آبرسانی به منظور افزایش فشار آب در سیستم‌های انتقال آب با توان بالا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عوض پمپ‌های عادی، برای انتقال آب جهت استفاده‌های عمومی و روزمره که توان زیادی را احتیاج ندارند، کاربرد دارند. در کل، پمپ‌های عادی معمولا برای انتقال آب با فشار کم، استفاده می‌شوند.

بوستر پمپ آتش نشانی یا بوستر پمپ دور ثابت

بوستر پمپ آتش‌نشانی یا دور ثابت، یک سیستم کارآمد جهت افزایش فشار آب در سیستم اسپرینکلر (نوعی سیستم اطفاء حریق) آتش‌نشانی در ساختمان‌ها است. این دستگاه به طور کلی در ساختمان‌های تجاری، صنعتی و ساختمان‌های مسکونی با ارتفاع بالا نصب می‌شود. این نوع از بوستر پمپ‌ها به شکلی طراحی شده است تا فشار آب لازم را برای رسیدن به تمام اسپرینکلرها در ساختمان فراهم کند؛ حتی اسپرینکلرهایی که در طبقات بالاتر قرار دارند.

بوستر پمپ آتش‌نشانی با استفاده از یک پمپ قدرتمند یا چند پمپ به منظور افزایش فشار آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ معمولا توسط یک الکتروموتور فعال می‌شود، اما گاهی نیز با توجه به نوع ساختار ممکن است، توسط یک موتور دیزل یا موتور بنزین نیز کار کند.

بهترین برندهای بوستر پمپ‌های موجود در بازار

برندهای زیادی در زمینه طراحی و ساخت پمپ و بوستر پمپ‌های آبرسانی با یکدیگر برای جذب مشتریان بالقوه، رقابت می‌کنند. هر کدام از این برندها، ویژگی منحصر به فردی دارند که آنها را از سایر رقیبان، متمایز می‌کنند. در ادامه با برخی از بهترین برندها و تولیدکنندگان بوستر پمپ آبرسانی آشنا خواهید شد:

ایران جهش

ایران جهش با سالها تجربه در تولید و فروش انواع پمپ و بوستر پمپ‌های آبرسانی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت، همیشه توانسته در بین بهترین برندهای تولید کننده داخلی مطرح باشد. همچنین این برند با رقبای مطرح خارجی رقابت نزدیکی را دارد. ایران جهش، اولین و بهترین تولید کننده پمپ‌های ایستاده در ایران است که توانسته سهم خوبی از بازار کشور را داشته باشد.

گراندفوس

شرکت گراندفوس از قدیمی‌ترین تولید کنندگان پمپ در جهان است. این شرکت در سال 1945 میلادی در دانمارک تاسیس شد و توانست تقریبا به تمام نیازهای مصرف کنندگان خود پاسخ مناسبی را دهد. پمپ‌های گراندفوس هم به عنوان یک برند بین المللی معتبر در بسیاری از کشورها فروش خوبی دارد و سهم خوبی از بازار را توانسته تصاحب کند.

لئو

پمپ لیو یا لئو یک شرکت چینی تولید کننده دستگاه های آبرسانی در بازار شناخته می‌شود که در سال 1995 تاسیس شده است. این مجموعه با تولید بوستر پمپ و پمپ های آبرسانی خانگی و صنعتی با قیمت مناسب، در بازار مطرح شده است.

نتیجه گیری

بوستر پمپ‌ها به دلیل نیرویی که بر جابجایی سیالات در سیستم آبرسانی ساختمان‌ها و مجتمع‌ها اعمال می‌کنند، یکی از بهترین تجهیزاتی است که می‌تواند برای آسایش ساکنین، تهیه و نصب شود. عدم نصب بوستر‌ پمپ‌هایی مانند بوستر پمپ آتش نشانی یا آبرسانی، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به ساکنین یک ساختمان یا مجتمع تجاری و اداری وارد کند. به همین علت پیشنهاد می‌شود حتما از تجربیات کارشناسان باتجربه‌ای مثل کارشناسان ایران جهش، برای خرید آن بهره ببرید. این راهنمایی‌ها به شما در انتخاب مناسب‌ترین محصول آبرسانی کمک خواهد کرد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman