دیوارپوش بتنی چیست؟ مزایای و معایب دیوارپوش بتن اکسپوز

دیوارپوش بتنی چیست؟ مزایای و معایب دیوارپوش بتن اکسپوز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۴ | ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

در عصرحاضر دیوارپوش میکروسمنت به دلیل فرم پذیری بالا و همچنین رنگ پذیری خارق العاده خود جزو بهترین انتخاب‌ها می‌باشند. به شرطی که کیفیت و سلامت دیوارپوش بتنی همواره اولویت اول شما باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، استفاده از دیوارپوش بتنی در زیباسازی و نوسازی منازل امری بدیهی و رایج شده است. در این پست قصد داریم مزایا و معایب دیوارپوش بتنی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. برای ارائه اطلاعات دقیق و معتبر از مشاورین یک کارخانه تولیدی نیز در حوزه دیوارپوش بتنی کمک گرفتیم. به یاد داشته باشید که دیوارپوش بتنی با کیفیت، زمانی قابل دسترس خواهد بود که در مورد آن به خوبی تحقیق انجام دهید و محصولی با کیفیت خریداری کنید. اگر ملاک اصلی شما قیمت ارزان باشد، بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه دچار مشکل خواهید شد.


به نقل از کارخانه تولیدی دیوارپوش بتنی آشیانو، در حال حاضر چندین مدل متنوع از دیوارپوش بتنی با طرح اختلاط متفاوت وجود دارد که هر یک ویژگی های ثانویه خاص خود را دارند. یک دیوارپوش بتنی با کیفیت معمولا وزن پایینی دارد و روی هر دیواری قابل نصب می‌‌باشد. در ادامه انوع دیوارپوش بتنی را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد تا شما هنگام خرید یک انتخاب مناسب انجام دهید.


کاربرد دیوارپوش بتنی


هنگام نقد و بررسی انواع دیوارپوش بتنی باید به کیفیت ساخت و همچنین نحوه نصب آن توجه ویژه نمایید. گاها مشاهده می‌شود که یک دیوارپوش بتنی کیفیت بسیار بالایی در ساخت دارد، اما به دلیل نصب نامناسب و غیر اصولی کاربرد و زیبایی خود را از دست داده است. با در نظر گرفتن این نکته قصد داریم، مهمترین کاربردهای دیوارپوش بتنی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
 

دیوارپوش ویژه دیوارهای داخلی » زیبا سازی داخلی ساختمان »


در صورتی که قصد دارید برای دیوارهای داخلی ساختمان از دیوارپوش استفاده کنید انواع دیوارپوش سه بعدی بتنی گزینه‌ای مطلوب خواهد بود. چرا که این مدل دیوارپوش در عین ظرافت بسیار بالای خود، طرح و رنگی جذاب دارد و می‌تواند توجه همه را به خود جلب کند. مهم نیست که برای دیوار داخلی منزل ویا فروشگاه زنجیره ای قصد استفاده از آن ها را دارید، نکته بسیار مهم نصب اصولی و همچنین زیر سازی مناسب برای هنگام نصب دیوارپوش بتنی می‌‌باشد. هنگام استفاده از دیوارپوش بتنی برای دیوارهای داخلی عایق صدا بودن، اهمیت بسیار بالایی دارد و بهتر است که مد نظر قرار داده شود.

 

دیوارپوش ویژه دیوارهای داخلی

 

دیوارپوش ویژه دیوارهای خارجی »مقاوم سازی»
 

چه دیوار کارخانه‌ های صنعتی و چه دیوارهای های خارجی یک واحد آپارتمان نیاز به مقاوم سازی در برابر رطوبت، آلاینده‌های محیطی، دمای بالای آفتاب و ... خواهند داشت. حتی دیوارپوش های بتنی از جنس بتن اکسپوز به شما کمک خواهند کرد که ترک ها و عیوب دیوار را به سادگی پوشش دهید. دقت کنید که طرح اختلاط دیوارپوش بتن اکسپوز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل با توجه به شرایط جوی و همچنین محل استفاده آن خرید خود را کامل نمایید.


مزایا دیوارپوش بتنی


در بخش قبلی با دو فرمت اصلی دیوارپوش بتنی آشنا شدید، حال زمان آن رسیده است که مزایای و فواید آن را مورد بررسی قرار دهیم. به این نکته توجه نمایید که مزایای دیوارپوش بتنی زمانی شامل حال شما خواهد شد که از مراکز معتبر و با در نظرسابقه، نیاز خود را تامین نمایید.


مقاومت و دوام بالا

 

در بین انواع دیوارپوش مانند دیوارپوش چوبی، آجری و حتی PVC بالاترین مقاومت متعلق به دیوارپوش بتنی است. این نوع دیوارپوش در مقابل ضربه، خوردگی، آلاینده های محیطی و سایر عوامل تخریب کننده سطوح، عملکردی عالی از خود نشان میدهد.


نگهداری آسان و سهولت در نظافت


معمولا کسانی که اقدام به نوسازی و بازسازی دیوار منزل خود می‌کنند در نگهداری و نظافت آن حساسیت بالایی دارند. خوشبختانه به کمک دیوارپوش بتنی آشیانو چنین هدفی قابل دسترسی خواهد بود. به دلیل سطح صاف و بدون حفره دیوارپوش بتنی آشیانو، تمیز کردن آن بسیار ساده است و میزان اصطکاک آن نیز قابل تغییر می‌‌باشد تا سهولت در پاکسازی آن افزایش یابد.

 

مزایای دیوارپوش بتنی


زیبایی منحصر به فرد


در گذشته دیوارپوش بتنی، کیفیت ساخت و طرح جذابی نداشت و همین امر موجب میشد که افراد نتوانند نتیجه مناسبی دریافت کنند. خوشبختانه زیبایی منحصر به فرد دیوارپوش بتن اکسپوز موجب شده است که فرآورده نهایی در هر طرح و رنگی قابل دسترس باشد. به شرطی که برای آن اندکی زمان صرف شود.


مقاوم در برابر تغییرات جوی


برخی مواقع دیوارپوش های بتنی در مقابل سرما و گرما عملکرد مناسبی از خود نشان نمیدهند و در آب هوای کویری عمر کوتاهی دارند. به همین دلیل با کمک الیاف و همچنین طرح اختلاط ویژه بتن اکسپوز استفاده شده در دیوار بتنی مقاومت آن را در مقابل سرما و گرما شدید افزایش میدهند. حال مقاومت در مقابل تغییرات آب و هوایی از مزایای منحصر به فرد دیوارپوش بتن اکسپوز شناخته می‌شود و می‌تواند برای هر شخص جذاب باشد.


سازگاری با انواع معماری


به دلیل ماهیت و فرم پذیری بسیار زیاد بتن اکسپوز، دیوارپوش بتنی آن نیز می‌تواند در هر فضای با هر نوع معماری هماهنگی داشته باشد. چه ساختمان شما مدرن باشد و چه کلاسیک یک طرح اختصاصی دیوارپوش برای ساختمان خود پیدا خواهید کرد.

 

معایب دیوارپوش بتنی


معایب دیوارپوش بتنی چیست؟

 
معایب دیوارپوش بتنی بیشتر شامل کسانی که است که اولویت آن ها در خرید دیوارپوش بتنی، قیمت باشد. البته ماهیت و عمر دیوار نیز در استفاده از دیوارپوش بتنی اندکی تاثیر گذار است. با این حال اگر بخواهیم از معایب دیوارپوش بتنی بگوییم، باید به نصب و تعویض دشوار آن اشاره نماییم. برخی مواقع محدودیت در انتخاب رنگ و یا وزن بالای آن موجب می‌شود که سازندگان از آن برای دیوارهای داخلی ساختمان استفاده نکنند. اما نگران نباشید، با استفاده از دیوارپوش میکروسمنت
از این معایب نیز در امان خواهید بود.


سخن پایانی


در این پست به صورت ویژه در مورد انواع دیوارپوش بتنی به همراه مزایا و معایب آن صحبت کردیم. در صورتی که تجربه استفاده از دیوارپوش میکروسمنت دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از تجربه شما بهره‌مند شوند و یک انتخاب مناسب انجام دهند. در عصرحاضر دیوارپوش میکروسمنت به دلیل فرم پذیری بالا و همچنین رنگ پذیری خارق العاده خود جزو بهترین انتخاب‌ها می‌باشند. به شرطی که کیفیت و سلامت دیوارپوش بتنی همواره اولویت اول شما باشد.
 

بهتر است هنگام نصب نیز از افراد متخصص این حوزه کمک دریافت کنید تا به یک نتیجه عالی برسید. ???????????? برخی از کارخانجات تولیدی معتبر دیوارپوش بتنی مانند آشیانو علاوه بر امکان خرید شرایطی، به خریداران خود نصاب ویژه دیوارپوش بتنی معرفی خواهد کرد تا طول عمر و همچنین ظرافت نتیجه نهایی افزایش پیدا کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman