مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته اخیر

مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته اخیر
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۱ | ۱۴۰۲/۱۱/۰۷

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای رفع محرومیت و توانمندسازی بافت های ناکارآمد، تدوین و بازنگری طرح های جامع بر پایه حفظ باغات، بازگشت بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار زمین به بیت‌المال، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش اخبار ساختمان، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:


دعوت از مردم برای نوسازی بناهای فرسوده در بافت های ناکارآمد شهری


مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه مالکان واقع در اراضی تصرفی در سکونتگاه غیررسمی می توانند سند ملک خود را دریافت کنند، گفت: به منظور حفظ امنیت جان شهروندان ساکن در زیر سقف های ناپایدار و لرزان، شتاب بخشی به نوسازی و مقاوم سازی مساکن ناپایدار و فرسوده در محلات حاشیه ای و ناکارآمد شهری به عنوان اولویت اصلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.


سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای رفع محرومیت و توانمندسازی بافت های ناکارآمد


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اعلام اینکه تعداد واحدهای در حال نوسازی از ۲۱۰ هزار واحد در بافت های فرسوده کشور گذشت، میزان سرمایه گذاری دولت سیزدهم را برای رفع محرومیت و توانمندسازی ساکنان بافت ها از ابتدای دولت تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان برشمرد.


طرح های جامع بر پایه حفظ باغات تدوین و بازنگری می شود


معاون معماری و شهرسازی با تاکید بر حفظ و صیانت از باغ ها در مناطق شهری گفت: در بازنگری ها و در تهیه و تدوین طرح جامع با مصوباتی که با حفظ باغات مغایرت دارند مخالفت خواهد شد.


نشست کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان برای صنعتی سازی طرح نهضت ملی مسکن


نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی سازی مسکن با مشارکت دانش بنیان ها و صنعتی سازان برای افزایش سرعت، کیفیت و کاهش هزینه تمام شده اجرای نهضت ملی مسکن برگزار شد.


موافقت با کاهش حریم شهر یزد


دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، مصوبه شورا را در خصوص اصلاح خط حریم شهر یزد و مکانیابی شهرک مسکونی در خارج از حریم شهر یزد و طرح جامع آن، به استاندار یزد ابلاغ کرد.


تحویل هفت هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس تا پایان سال


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل و تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس بعد از ۱۳ سال، از تحویل هفت هزار واحد دیگر این شهر تا پایان سال خبر داد و گفت: دومین تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیمه اول سال آینده تکمیل می شود.


آماده سازی زمین برای ساخت هفت هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند


جلسه جمع بندی پروژه های وزارت راه و شهرسازی در شهرستان دماوند با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار و آماده سازی هفت هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند اعلام شد.


الحاق ۷۵۸ هکتار زمین به نهضت ملی مسکن در دو استان خراسان رضوی و قم


معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی از موافقت با الحاق ۷۵۸ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در دو استان خراسان رضوی و قم خبر داد.


گزارش نشریه بین المللی مید از رشد صنعت ساخت و ساز ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی


صنعت ساخت و ساز ایران با ثبت رشد ۰.۵ درصدی در سال ۲۰۲۳، بین سال های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ میانگین سالانه رشد ۳.۴ درصدی را پیش رو خواهد داشت.


رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد


وزیر راه و شهرسازی طی حکمی، محمدمهدی حیدری را به ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب کرد.


تامین ۲۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن دماوند


وزیر راه و شهرسازی از تامین ۲۴۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن دماوند خبر داد.


بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار زمین به بیت‌المال بازگشت


مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به یک هزار و ۶۲۶ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت این سازمان طی ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.


کلیات طرح جامع همدان تصویب شد


دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار همدان، کلیات طرح جامع همدان را که در جلسه شورا مصوب شد، ابلاغ کرد.


موافقت با الحاق ۲۱۵ هکتار اراضی به محدوده شهر جیرفت


دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمان، موافقت شورا را با الحاق ۲۱۵ هکتار اراضی به محدوده شهر جیرفت برای طرح نهضت ملی مسکن، ابلاغ کرد.


الحاق ۲۴ هکتار اراضی واقع در جنوب شرقی شهر گنبدکاووس مصوب شد


دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار گلستان مصوبه شورا را با موضوع الحاق ۲۴ هکتار اراضی واقع در جنوب شرقی شهر گنبدکاووس، ابلاغ کرد.


قرارداد تسهیلاتی ۳۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد در بانک مسکن منعقد شد


مدیرعامل بانک مسکن از افتتاح حساب یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۶۳۳ نفر در بانک مسکن خبر داد و گفت: قرارداد تسهیلاتی ۳۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد در بانک مسکن منعقد شده است.


دستورالعمل شناسایی، پیشگیری و ایمن سازی فروریزش در شهر تهران، تابستان ۱۴۰۳ نهایی می شود


رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مراحل تدوین دستورالعمل شناسایی، پیشگیری و ایمن سازی فروریزش در شهر تهران برای تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.


۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از ابتدای دولت در پرند تحویل متقاضیان شد


مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پرند تکمیل و تحویل متقاضیان شد، از برنامه آن شرکت برای افتتاح یک هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی و ۳۰۰ واحد مسکن مهر با شرط تأمین خدمات زیربنایی در سال جاری خبر داد.


۱۸۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها در حال اجراست


معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه احداث واحدهای مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن به ۱۹۷ هزار و ۳۰۰ واحد رسید، گفت: ۱۸۲ هزار واحد از واحدهای در دست احداث در شهرها توسط بنیاد مسکن واحدهای نهضت ملی مسکن در اراضی ۹۹ ساله است.


زمین احداث ۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مهستان تامین شد


سرپرست شهر جدید مهستان با بیان اینکه پرونده مسکن مهر این شهر در دولت سیزدهم بسته خواهد شد از تحویل حدود هفت هزار واحد مسکن مهر و آغاز ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در مهستان خبر داد.


بهره برداری از ۱۶۰ واحد نهضت ملی مسکن در مجلسی


مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی با اعلام اینکه اراضی احداث ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آن شهر جدید آماده سازی شده و به زودی ساخت این تعداد آغاز خواهد شد از بهره برداری ۱۶۰ واحد مسکونی تکمیل شده در ماه جاری، خبر داد.


آزمون ورود به حرفه مهندسی اسفند امسال برگزار می شود


بر اساس اطلاعیه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون های ورود به حرفه مهندسی در تمامی رشته ها اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman