صاحبخانه ها بخوانند

صاحبخانه ها بخوانند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۳ | ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

با تصویب مجلس، اطلاعات مالکیت املاک به صورت برخط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، اجزای ۲ و ۳ بند ژ تبصره ۶ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای در حال ساخت، مشمول این مالیات نمی باشند. باغ ویلاهای غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مصوب سال ۱۳۷۴ با اصلاحات بعدی و کمیسیون های ماده (۹۹) یا ماده (۱۰۰) قانون شهرداری ها حسب مورد مشمول جریمه ای معادل دو برابر مالیات باغ ویلاهای مجاز می باشند. ۸۰ درصد جریمه های دریافتی حسب مورد به وزارت جهاد کشاورزی (جهت احیاء، حفاظت، تجهیز و نوسازی و تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی)، شهرداری ها(جهت توسعه فضای سبز، جنگل کاری و عملیات آبخیزداری در بالادست شهر) و دهیاری ها (جهت اجرای طرح های تملک دارایی سرمایه ای و توسعه زیرساخت های اشتغال روستایی) محل باغ ویلا اختصاص می یابد.

آیین نامه اجرائی این بند ظرف دو ماه از پس از لازم الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

۳- وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری ها موظفند امکان دسترسی برخط (آنلاین) به سامانه مربوط و همچنین از طریق وب سرویس، حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ را به اطلاعات مالکیت املاک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه اماکن، در اختیار این سازمان قرار دهند. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی های مشمول بر اساس ارزش روز آنها که توسط این سازمان تعیین می شود حداکثر تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۳ مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

اقتصاد آنلاین


برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman