ورق رنگی را از چه کارخانه هایی بخریم؟ بر چه اساسی تخمین قیمت بزنیم؟

ورق رنگی را از چه کارخانه هایی بخریم؟ بر چه اساسی تخمین قیمت بزنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۷ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۰

ورق رنگی نوعی ورق گالوانیزه است که در سایز و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود‌؛ به ‌همین ‌دلیل محل کاربرد این ورق بسیار گسترده بوده که بخش بزرگی از آن به ساختمان‌سازی و پوشش سوله مربوط می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، قیمت ورق رنگی کارخانه برای پیمانکاران در صنایع مختلف به خصوص ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ هم از لحظا قیمتی و هم از لحاظ کیفیتی. اما یافتن کارخانه هایی که بتوانند در کنار کیفیت مناسب، قیمت خوب را نیز عرضه کنند، خود معظلی برای خریداران ورق رنگی است. ورق گالوانیزه رنگی فولاد مبارکه از جمله محصولات بسیار با کیفیت اما با قیمت نسبتا بالایی است، اما هستند کارخانه هایی که قیمت مناسب تری دارند، همچون فولاد بهمن و هفت الماس. اما نکته اینجاست که چه عواملی را باید بررسی کرد تا با بهترین قیمت، ورق رنگی خرید.


ورق رنگی و نحوه تخمین قیمت آن


ورق رنگی نوعی ورق گالوانیزه است که در سایز و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود‌؛ به ‌همین ‌دلیل محل کاربرد این ورق بسیار گسترده بوده که بخش بزرگی از آن به ساختمان‌سازی و پوشش سوله مربوط می‌شود.


انواع ورق رنگی را می‌توان به‌شکل زیر دسته‌بندی کرد:
 

*  ورق رنگی کرکره‌ای (سینوسی)
*  ورق رنگی طرح سفال پالرمو
*  ورق رنگی طرح ژنوا
*  ورق رنگی طرح ذوزنقه‌ای


این ورق‌های گالوانیزه در رنگ‌های قرمز، آبی، سفید، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته، سبز، نقره‌ای، بنفش، صورتی، زرد و کرمی تولید می‌شوند. تنوع رنگی بالایی که در این محصول وجود دارد، باعث شده تا کاربردهای زیباسازی نیز داشته باشد.


از ورق گالوانیزه رنگی در ساخت لوازم خانگی مانند بدنه یخچال و اجاق گاز، صنایع فلزی (کابینت و پارتیشن)، ساخت خودرو، ساخت سقف و قسمت‌های دیگر سازه‌ها استفاده می‌شود.


شمش‌های فولادی، مواد اولیه ورق‌های گالوانیزه و رنگی هستند. این شمش‌ها در طی فرایندهایی به ورقه‌‌های نازک و طویل تبدیل می‌شوند و پس از آن، از مرحله نورد سرد عبور می‌کنند.


در نتیجه نورد سرد، ورق‌ روغنی به‌وجود می‌آید که با استفاده از روی مذاب، گالوانیزه می‌شود. با انجام چربی‌زدایی، کروماته کردن و رنگ‌کاری‌های نهایی، ورق رنگی ساخته می‌شود.


ورق گالوانیزه رنگی را می‌توان هم به‌شکل شیت و هم به‌صورت رولی سفارش داد. قیمت این محصول با توجه به نوع ورق، ضخامت، عرض و وزن نهایی آن تعیین می‌شود.
 

ورق رنگی و نحوه تخمین قیمت آن


بررسی ورق رنگی از کارخانه های مختلف و عوامل موثر بر آن قیمت آنها


قیمت ورق رنگی کارخانه با توجه به عوامل بسیاری تعیین می‌شود و در هر شرکت سازنده ممکن است بسیار متفاوت باشد. علت این تفاوت را می‌توان در مواردی مانند کیفیت مواد اولیه، هزینه حمل‌ونقل و هزینه نگه‌داری جستجو کرد.


ورق رنگی هفت الماس


ورق رنگی‌های تولیدشده در کارخانه هفت الماس ضخامتی به‌اندازه 2 تا 25 میلی‌متر دارند و عرض آن‌ها نیز 125 سانتی‌متر است. این ورق‌ها دارای سطحی کاملا یکدست و صیقلی هستند و به‌دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت، انعطاف‌پذیری و استحکام بالایی دارند؛ به‌طوری‌که تا مدت طولانی دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند.


در مناطقی که آب‌وهوای مرطوب دارند، می‌توان از ورق رنگی شرکت هفت الماس برای انجام ساخت سازه‌ها استفاده کرد.


قیمت ورق رنگی در این شرکت با در نظر گرفتن موضوعاتی مانند نوسانات ارزی، میزان عرضه و تقاضا، هزینه‌های جانبی و نرخ فولاد گالوانیزه محاسبه می‌شود؛ همچنین تفاوت‌‌‌هایی مانند نوع ورق رنگی و مساحت نیز تاثیر زیادی روی قیمت نهایی این محصول می‌گذارند.


ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان


ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان در طی فرایند نورد سرد تولید می‌شود. قرار گرفتن یک لایه نازک رنگ پلیمری روی این محصول باعث می‌شود تا علاوه‌بر زیبایی ظاهری، مقاومت آن دربرابر خوردگی افزایش پیدا کند.


به‌دلیل اینکه ورق رنگی، از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود، در کارخانه فولاد مبارکه خطوط تولید این 2 محصول به‌دنبال یکدیگر قرار گرفته‌اند. در نتیجه محصول تولیدی خط ورق گالوانیزه، مستقیما برای تولید ورق رنگی مبارکه ارجاع داده می شود. ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان در رنگ های قرمز، قهوه ای، سفید، نارنجی و آبی تولید می گردد که به واسطه طیف رنگی مختلفی که دارد، توانسته نیاز بسیاری از صنایع را رفع نماید.


در این شرکت انواع ورق‌های رنگی در ضخامت‌های 0.2 الی 4 میلی‌متر تولید شده و به‌شکل شیت یا رول‌های 4 تا 9 تنی به‌ فروش می‌رسند. عرض این ورق‌ها از یک متر تا 125 سانتی‌متر متغیر است. کیفیت ورق گالوانیزه رنگی فولاد مبارکه اصفهان بسیار بالاست چرا که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید که خود بهترین نوع ورق گالوانیزه است، در خود کارخانه تولید می شود. با توجه به این موارد باید گفت قیمت این محصول به مراتب به نسب دیگر برندها، متفاوت خواهد بود اما این تفاوت قیمت ارزش چنین کیفیت را دارد. در حال حاضر شما می توانید قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه امروز در رنگ و ضخامت سفارشی را به صورت آنلاین در سایت های ارائه دهنده مقاطع فولادی مشاهده کنید.


استعلام قیمت ورق رنگی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان قبل از انجام خرید ضروری است؛ زیرا به‌‌دلیل نوسانات نرخ آهن، فولاد و دیگر مواد اولیه، ممکن است هزینه نهایی خریدتان با تغییرات زیادی مواجه شود.


ورق رنگی فولاد بهمن


کارخانه فولاد بهمن در قائمشهر یکی از تولیدکنندگان برجسته ورق رنگی است که محصولات خود را با استفاده از استانداردها و شیوه‌های بروز می‌سازد. پوشش رنگی توسط یک دستگاه پوشش‌دهی غلتکی روی ورق‌های گالوانیزه قرار می‌گیرد که این روش علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان و انرژی، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند.


ضخامت پوشش رنگی روی سطح رویی ورق حدود 20 میکرون بوده و این مقدار در سطح زیرین ورق، 8 میکرون است.


ورق‌های رنگی این شرکت با ضخامت 0.48 میلی‌متر و عرض 1.25 متر به بازار عرضه می‌شوند. قیمت ورق رنگی کارخانه فولاد بهمن براساس هزینه‌های تولید محصول، مالیات بر ارزش افزوده، میزان سود و نوسانات بورس محاسبه می‌شود.


ورق رنگی چین


بسیاری از کارخانه های فولادسازی چینی محصولات خود را به کشورهای دیگر، ازجمله ایران، صادر می‌کنند و ورق رنگی یکی از این محصولات است.


رنگ استفاده‌شده در تولید این ورق‌های گالوانیزه از جنس اپوکسی یا پلی‌اتیلن است که در چند مرحله روی ورق قرار می‌گیرد و در کوره گرما می‌بیند. در نتیجه این کار، پوششی کاملا یکنواخت با چسبندگی و مقاومت بالا ایجاد می‌شود.


نرخ دلار تاثیر زیادی روی قیمت ورق رنگی کارخانه‌های چینی می‌گذارد؛ علاوه‌بر آن هزینه واردات، جابه‌جایی کالا و نوع برند نیز در تعیین قیمت این محصول دخیل هستند.
 

در زمان خرید ورق رنگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟


در زمان خرید ورق رنگی باید به چه نکاتی توجه کرد


برای خرید ورق رنگی باکیفیت، لازم است نکاتی را رعایت کنید:


*  نوع کاربرد: قبل از خرید، به ویژگی‌های محل استفاده از ورق رنگی دقت کنید. اگر این مکان مرطوب است یا از شرایط آب‌وهوایی خوبی برخوردار نیست، بهتر است ورق‌هایی را انتخاب کنید که از فولاد مرغوب و پوشش رنگی بادوام تولید شده باشند.
*  ضخامت: انتخاب ضخامت درست ورق رنگی باعث می‌شود تا در آینده با مشکلاتی مانند شکستگی یا سنگین شدن سازه مواجه نشوید.
*  رنگ: اگر می‌خواهید از ورق گالوانیزه رنگی برای زیباسازی ساختمان استفاده کنید، بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که تناسب بیشتری با دکوراسیون و نوع کاربری سازه دارند. به‌عنوان مثال، رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای برای سقف کارخانه و انبار مناسب‌تر هستند.
قیمت: با توجه به اینکه قیمت ورق رنگی کارخانه می‌تواند به‌صورت لحظه‌‌ای تغییر کند، لازم است در هنگام انتخاب محصول مورد نظرتان، لیست قیمت‌های جدید را چک کنید.


جمع‌بندی


در ایران و سایر کشورهای جهان، شرکت‌هایی فراوانی ورق رنگی فولادی را تولید می‌کنند که در ایران ورق های رنگی کارخانه هایی چون فولاد مبارکه را می توان از جمله بهترین محصول دانست که به واسطه کیفیت بالا، توانسته هم بازار داخلی و هم در بازار خارجی جایگاه ویزه ای داشته باشد. اما در کنار این کارخانه، کارخانه های دیگری نیز هستند که ورق رنگی را تولید می کنند که هر کدام در منطقه ای از کشور جا دارند و این بعد مسافت و همچنین کیفیت تولید، می تواند بر قیمت تمام شده ورق رنگی تاثیر ویژه ای بگذارد.


همچنین قیمت ورق رنگی کارخانه در ایران به مواد اولیه، نوسانات بورس و هزینه‌های جانبی آن وابسته است. لازم است در هنگام ثبت سفارش خود به موضوعاتی مانند دوام و محل استفاده از ورق توجه کنید. از این رو لازم به ذکر است در زمان خرید بهتر است به مراکزی همچون آهن ملل که از جمله ارائه دهندگان انواع ورق های فولادی و رنگی است مراجعه و به صورت بر خط مشاوه رایگان و خدمات پس از فروش معتبر دریافت کنید.(برای ارتباط با کارشناسان آهن ملل به https://ahanmelal.com/contact-us مراجعه نمایید)


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman