آغاز ساخت شهرک های ساحلی از سال آینده

آغاز ساخت شهرک های ساحلی از سال آینده
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۲ | ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه مکران خبر داد و گفت: هم اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی در قالب های مختلف در شهرها و روستاها در حال اجراست.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست مشترک معاونان هماهنگی، امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: یکی از طرح های مناسب و کارشناسی شده ایجاد و احداث ۲۷ شهرک ساحلی جدید است که هدفگذاری ایجاد آن انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مکان یابی ۲۷ نقطه شهرک ساحلی در منطقه مکران، ملاحظات زیست محیطی، پدافندی، امنیتی و سایر موارد را دارد، توضیح داد: ۲۷ نقطه ساحلی در کمیته فنی و شورای برنامه ریزی چهار استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. هم‌اکنون این ۲۷ نقطه ساحلی در مرحله ارایه و طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی قرار دارد.

بذرپاش با تاکید بر اهمیت بررسی همه جانبه این ۲۷ منطقه ساحلی گفت: در برنامه است تا حداکثر طی یک ماه آینده مکانیابی ۲۷ نقطه شهرک ساحلی جنوب که مصوبه شورای برنامه ریزی استان را دارد در شورای عالی شهرسازی و معماری ارایه و مصوب شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در کنار تصویب ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی، طرح جامع تمامی این شهرها تهیه خواهد شد که مقرر است با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و استانداری ها، این کار انجام خواهد شد.

بذرپاش با اشاره به طرح «هم پیوندی» که مربوط به استان های فاقد ساحل است، گفت: در این طرح، استان های فاقد ساحل از مواهب دریا بهره مند خواهد شد.

به گفته وی، در مرحله بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری، طرح «هم پیوندی» استان های فاقد ساحل در هر کدام از استان ها تکمیل می شود و در اتاق بازرگانی، در نشست بازرگانان و فعالان اقتصادی استان مطرح و جذب سرمایه انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم‌اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ تولیدی و بازرگانی برای سرمایه گذاری در منطقه مکران اعلام آمادگی کردند. حتی در سفرهایی که به کشورهای منطقه انجام شد، کشورهای همسایه برای سرمایه گذاری در مکران، اعلام آمادگی کردند.

بذرپاش گفت: کمیته ای در وزارت راه و شهرسازی برای ارزیابی پیشنهادات سرمایه گذاری در مکران تشکیل شده که در حال ارزیابی پیشنهادها هستند.

وی افزود: عملیات ساخت شهرک های ساحلی از سال آینده آغاز می شود.

بذرپاش گفت: با توسعه زیرساخت ها تلاش می کنیم تا سرمایه گذاران بیشتری در مکران مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن با مدل های مختلف در حال ساخت است.

وی گفت: تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی و تا پایان دولت سیزدهم یک میلیون قطعه زمین روستایی تامین و تحویل می شود. در بخش شهری نیز برنامه امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها در برنامه بوده که تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شهری تامین شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman