مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

انعقاد چهار تفاهمنامه مشترک در قالب صنعت شهرها

انعقاد چهار تفاهمنامه مشترک در قالب صنعت شهرها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۹ | ۱۴۰۲/۰۸/۱۷

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: به زودی چهار تفاهمنامه مشترک در قالب صنعت شهرها میان سازمان ملی زمین و مسکن و واحدهای صنعتی در استان های البرز، کرمانشاه، شرق سمنان، خراسان رضوی منعقد خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست پیگیری پروژه های مشارکت، سرمایه گذاری و صنعت شهرها با اشاره به لزوم برقراری تعادل بین مشارکت، واگذاری و فروش اموال سازمان اعلام کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن ظرفیت همه این روش ها در سازمان وجود دارد و باید با تدبیر مدیران بین این سیاست ها تعادل برقرار کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: به زودی چهار تفاهمنامه مشترک در قالب صنعت شهرها میان سازمان ملی زمین و مسکن و واحدهای صنعتی در استان های البرز، کرمانشاه، شرق سمنان، خراسان رضوی منعقد خواهد شد.

تامین زمین بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان های فارس، ارومیه و سیستان و بلوچستان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت زمین های تخصیص داده شده به پروژه های سرمایه گذاری در استان ها، افزود: در این راستا برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان های فارس، ارومیه و سیستان و بلوچستان زمین تامین شده است.

مالکی اضافه کرد: سهم سازمان و شرکت از این اراضی در کارگروه های مربوطه در استان مصوب شده و به زودی فراخوان آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث مشارکت و سرمایه گذاری مسائلی از جمله مذاکره با بانک ها، آخرین وضعیت شهرک های استان فارس، تهیه دستورالعمل استفاده از فناوری های نوین در طراحی و ساخت شهرک ها، تهیه طرح یکپارچه برای اراضی و زمین های موضوع ماده ۱۰ قانون جهش تولید برای ساخت مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه بلوار معلم زاهدان با مساحت بیش از ۱۴ هزار متر مربع و پروژه شهید اسرافیلی ارومیه هم از دیگر پروژه هایی بود که در این نشست بررسی شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص پیشبرد سیاست صنعت شهرها در این سازمان هم گفت: تاکنون برای حدود ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت شهرها، زمین تامین شده و فرایند اجرا در دست اقدام است و برای حدود ۹۰ هزار واحد پیشنهاداتی داشته ایم که زمین های آن در دست تامین است.

مالکی اظهار کرد: ساخت صنعت شهرها از جمله سیاست های دولت سیزدهم برای تامین مسکن کارگران و کارکنان حوزه صنعت است که در آن زمین از طرف دولت تامین می شود و مدیریت پروژه برعهده واحد صنعتی است.

در این نشست بلوردی عضو هیات مدیره و مدیران و کارشناسان دفتر سرمایه گذاری و مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن حضور داشتند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman