آغاز علمیات اجرایی 800 واحد مسکونی شهرک هنر

آغاز علمیات اجرایی 800 واحد مسکونی شهرک هنر
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۷ | ۱۴۰۲/۰۸/۰۷

عملیات اجرایی 800 واحد مسکونی شهرک هنر در پرند با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید آغاز شد.

به گزارش اخبار ساختمان، عملیات اجرایی گام نخست احداث اولین شهرک هنر در ورودی شهر جدید پرند ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه به تعداد 800 واحد مسکونی در اراضی 145 هکتاری با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، نوروزی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، امام جمعه پرند و سایر مدیران و مسئولان شهرستان رباط کریم و پرند و همچنین جمعی از هنرمندان تلویزیون، سینما، اهالی ادب و هنر و خبرنگاران آغاز شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی سخنرانی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی بخش های تأثیرگذار در آغاز عملیات این پروژه عمرانی تأکید کرد: بدون شک یک همت جهادی و انقلابی برگرفته از گفتمان دولت سیزدهم است که می تواند این امید را به ما بدهد تا کمتر از دو سال آینده شاهد پویایی و ایجاد فضای شهری قابل سکونت در این منطقه باشیم.

جعفری همچنین با اشاره به رسالت وزارت راه و شهرسازی در این دوره در ساخت مسکن، بیان کرد: موظفیم از تجارب موجود در ساخت مسکن در حوزه های مختلف استفاده کنیم و با نگاه شهرسازی وارد عرصه ساخت سکونتگاه ها شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص ادامه داد: هویت، معماری ایرانی–اسلامی و توجه به زیست اسلامی موارد بسیار مهمی هستند که در فرایند شهرسازی نباید از آنها غافل شویم، از این رو بسیار خوشحالم که اولین پروژه مبتنی بر معماری ایرانی–اسلامی را برای هنرمندان به اجرا می رسانیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه تناسب هنر، مسکن و معماری برای نخستین بار در کشور در این شهرک جلوه خواهد کرد، است که این روند در ادامه نیز تداوم داشته باشد و برای همۀ اقشار جامعه مانند ورزشکاران، نام‌آوران و … که ظرفیت هویت بخشی به شهرهای جدید را دارند اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استفاده از ظرفیت دولتی، خصوصی و حتی صنعتی را در این مسیر ضروری دانست و گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد می خواهیم با حمایت از متقاضیان مسکن در این پروژه در روند تأمین مالی و آورده متقاضیان همکاری داشته و به پیشبرد آن کمک کند.


11 هزار واحد مسکونی شهرک هنر در پرند طی دو سال احداث می شود


آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مجموع کل پروژه شهرک هنر 11 هزار واحد است، گفت: طبق برنامه اگر آورده متقاضیان نیز پا به پای بانک های تسهیلات دهنده پروژه متناسب باشد بنا داریم که این واحدها را ظرف دو سال بسازیم.

صیادی با بیان اینکه 800 واحد از این پروژه مختص هنرمندان است، افزود: باقیمانده واحدها در حوزه دیگر اقشار جامعه است ولی فاز اول مختص هنرمندان بوده و امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در خصوص پیمانکاران این پروژه، توضیح داد: پیمانکاران مشخص و کارگاه تجهیز و آماده شروع عملیات اجرایی است و با فرمان وزیر فرهنگ و ارشاد شروع می شود.

صیادی در خصوص میانگین متراژ واحدهای شهرک هنر گفت: میانگین واحدهای مدنظر بین 80 تا 85 متر و در تیپ های مختلف است و گاهی شاهد این هستیم که متقاضیان در آورده اولیه با مضیقه روبه‌رو هستند. تلاش می کنیم میانگین مساحت مفید باشد تا برای میزان آورده سنگین نشود و در این خصوص صندوق هنر نیز قول مساعدت داده و تسهیلات بانکی هم آماده است و به موازات پیشرفت به پروژه تزریق می شود.

آریا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman