مدیرعامل شرکت نیروگسترش مطرح کرد:

پیاده سازی BIM مانع از توسعه بحران در صنعت ساختمان سازی می شود

پیاده سازی BIM مانع از توسعه بحران در صنعت ساختمان سازی می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۶ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۴

مدیرعامل شرکت نیروگسترش گفت: اتفاقی که در سال های اخیر شاهد آن بودیم اختلاف نظر بین‌ معماران و مهندسان و سازندگان بوده، معماران چون به سرفصل های تاسیساتی واقف نیستند، همواره چالش هایی را ایجاد می کند، بنابراین دلیل اینکه به سمت تکنولوژی هایی مانند "بیم"(BIM) حرکت می کنیم همین است که تمامی بحران ها شناسایی و مانع از رخداد و گسترش آنها شود.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، محمدتقی کردی در پنل "بنای برتر؛ فرارتر از استاندارد" نقش طراحان و مشاوران در ایجاد امنیت و آسایش پروژه های ساختمانی اظهار داشت: اگر بخواهیم از نگاه سنتی و عامیانه به این موضوع نگاه کنیم طراحی نقطه آسایش را فراهم می کند که از این جهت به قلب ساختمان تعبیر می شود.

وی افزود: هرچقدر جزئیات محصولات تولیدی در دنیا بالاتر برود، قطعا کیفیت هم بالا می رود؛ اما این موضوع در بخش تاسیسات چندان نافذ نیست، برای مثال اگر سیفون خوب طراحی نشده باشد معضلاتی را برای ساختمان ایجاد می کند، از این لحاظ می توان گفت عمر ساختمان در بخش تاسیسات دقیقا به نحوه اجرا و طراحی محصول مورد استفاده برمی گردد.

مدیرعامل شرکت نیروگسترش سپس با بیان اینکه تاسیسات به عنوان یک آیتم غیرسازه ای به ویژه در بحث زلزله بسیار دارای اهمیت است، تصریح کرد: HSE تنها در زمان‌ ساخت پروژه کاربرد ندارد بلکه به محافظت از جان افراد و نگاهداشت محیط زیست در زمان ساخت پروژه نیز برمی گردد که بهره برداران در آن ها نافذ هستند، اگر احیانا سیستم تهویه و فاضلاب به خوبی محاسبه نشده باشد قطعا آسیب رسان خواهد بود و بنابراین عدم رعایت این نکات برای سازنده یا پیمانکار حتی می تواند پیگرد قضایی نیز به همراه داشته باشد.

کردی ادامه داد: در بخش تاسیسات قوانین خوبی وجود دارد، اما بخش بزرگی از این قوانین، خود سیستم را مدنظر قرار می دهد. اتفاقی که در سال های اخیر شاهد آن بودیم اختلاف نظر بین‌ معماران و مهندسان و سازندگان بوده، معماران چون به سرفصل های تاسیساتی واقف نیستند، همواره چالش هایی را ایجاد می کند، بنابراین دلیل اینکه به سمت تکنولوژی هایی مانند "بیم"(BIM) حرکت می کنیم همین است که تمامی بحران ها شناسایی و مانع از رخداد و گسترش آنها شود.


برچسب ها:

صنعت ساختمان ،تاسیسات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman