مدیرعامل این شرکت عنوان کرد:

نیک بسپار یزد پایه گذار لوله های پوش فیت در صنعت ساختمان ایران

نیک بسپار یزد پایه گذار لوله های پوش فیت در صنعت ساختمان ایران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۴۰۲/۰۶/۱۸

مدیرعامل شرکت نیک بسپار یزد گفت: تمام تولیدات مجموعه نیک بسپار یزد مطابق با استاندارد روز جهانی است چرا که در سال های اخیر اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور کرده ایم و در سال های بعد نیز در بخش ماشین آلات، متریال و افزودنی های جدید سعی کرده ایم به روز باشیم و با اطمینان می توانیم بگوییم که در این صنعت همگام با سایر کشورها حرکت می کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد شهوازیان گفت: گروه تولیدی نیک بسپار یزد از سال 1380 با هدف تولید لوله های فاضلابی سیستم پوش فیت در یزد راه اندازی شد و از سال 1382 به بهره برداری رسید، سیستم پوش فیت برای اولین بار توسط شرکت نیک بسپار یزد وارد کشور شد و جایگزین لوله های فاضلابی چدنی شد.

مدیرعامل شرکت نیک بسپار یزد با بیان اینکه سیستم پوش فیت در مقابل سیستم های چدنی قدیمی دارای مزایای بسیاری است، ادامه داد: سیستم پوش فیت از جنس پلیمر است و به همین جهت وزن آن تقریبا یک دهم سیستم چدنی است همچنین سهولت و سرعت نصب بالاتری دارد و از عمر بیشتری نسبت به سیستم چدنی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: سیستم پوش فیت از یک پلیمر خاص تولید می شود و اورینگ آن نیز از جنس EPDM است که ماندگاری بیش از 50 سال دارد، اما جدای از اینکه این سیستم از مصالح نوین صنعت ساختمان محسوب می شود که باعث سبک سازی ساختمان می شود دارای قابلیت مونتاژ مجدد است به این معنی که اگر نیاز باشد در سیستم لوله کشی ساختمان اصلاحاتی انجام شود می توان این سیستم را باز کرد و مجددا مورد استفاده قرار بگیرد.

شهوازیان در ادامه افزود: به طور کلی سیستم نگهداری پوش فیت به صورت استفاده از چسب نیست و می توان گفت از عامل اتصال دهنده در این سیستم استفاده نمی شود و از عامل نگهدارنده ای به نام اورینگ استفاده می شود که لوله و اتصالات آن قابلیت جابجایی دارد تا در صورت بروز حوادثی مانند زلزله، نشست ساختمان و... از آب بندی خارج نشوند.



مدیرعامل شرکت نیک بسپار یزد در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تولیدات ما در حوزه لوله و اتصالات توان رقابت با تکنولوژی روز دنیا را دارند یا خیر؟ گفت: به طور قطع می توان گفت تمام تولیدات ما در این صنعت مطابق با استاندارد روز جهانی است چرا که در سال های اخیر شرکت نیک بسپار و برخی تولیدکنندگان دیگر اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور کرده ایم و در سال های بعد نیز در بخش ماشین آلات، متریال و افزودنی های جدید سعی کرده ایم به روز باشیم و با اطمینان می توانیم بگوییم که در این صنعت همگام با سایر کشورها حرکت می کنیم.

وی درباره فعالیت های صادراتی مجموعه نیک بسپار یزد گفت: با توجه به محدودیت هایی که در امر صادرات داشته ایم و با مشکلاتی نظیر بازگشت ارز مواجه هستیم، صادارات محصولات ما به کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق و برخی کشورهای آسیای میانه محدود شده است تا بتوانیم هم محصول صادر کنیم و هم مشکلی بابت برگشت ارز نداشته باشیم.

شهوازیان ادامه داد: بعد از تکمیل سازه اصلی ساختمان اولین تاسیساتی که وارد ساختمان می شوند، لوله های فاضلابی هستند و به طور کلی ما 2 نوع لوله فاضلابی داریم که هر 2 از جنس پوش فیت و اورینگ آب بندی آلمانی که در 2 رنگ نارنجی و طوسی تولید می شوند، لوله های فاضلابی نارنجی از پروپیلن خاص تولید می شود که قدرت ضربه پذیری بسیار خوبی در دماهای پایین دارد به طوری که شکستگی در برابر ضربه و یا پارگی بر اثر یخ زدگی برای این محصول معنی ندارد.

مدیرعامل شرکت نیک بسپار یزد گفت: در صنعت تاسیسات علاوه بر کیفیت لوله و اتصالات، کیفیت اجرا در هنگام نصب نیز دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که اگر عملیات نصب به صورت استاندارد انجام شود و با کمک بست های مناسب ثابت شود، می تواند از آسیب پذیری و انتقال لرزش و صدا به سازه جلوگیری کند و همچنین در درازمدت کیفیت اجرا را حفظ خواهد کرد.

وی در پایان گفت: لوله های فاضلابی طوسی نیز با همان مشخصات قبلی است با این تفاوت که علاوه بر مواد و متریال اصلی، حدود 10 درصد مواد دیگر به آن اضافه می شود که باعث می شود سرعت انتقال آتش در ساختمان به حداقل برسد تا در صورت بروز آتش سوزی در ساختمان به واسطه کندسوز بودن این لوله ها، سرعت انتقال آتش در طبقات مختلف ساختمان را کاهش می دهد.

وی گفت: این موضوع در کشورهای اروپایی و آمریکا اجباری است اما در ایران استاندارد اجباری نیست و ما برای استفاده در برخی پروژه های آپارتمانی و مجتمع ها این محصول را تولید و به بازار عرضه کرده ایم.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman