مراقب محصولات زیرپله ای و غیر استاندارد باشید؛

هشدار مدیرعامل KWC ایران در خصوص مصرف بالای سرب در شیرآلات متفرقه

هشدار مدیرعامل KWC ایران در خصوص مصرف بالای سرب در شیرآلات متفرقه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۱ | ۱۴۰۲/۰۶/۲۱

مدیرعامل شرکت KWC گفت: شرکت KWC به علت اینکه نسبت به واردات برخی از متریال مصرفی به کشورهای اروپایی وابسته است، اقدام به ایجاد یک برند صادراتی به نام پرایم کرده است و محصولات لاکچری و درجه بالاتر از لحاظ مدل را با عنوان پرایم تولید و به کشورهای حوزه خلیج فارس، کانادا و آلمان صادر می کند.

احمد جلیلی در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: شرکت شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران تحت لیسانس شرکت KWC سوئیس در زمینه تولید شیرهای ساختمانی و بهداشتی فعالیت می کند که با انتقال تکنولوژی از KWC سوئیس و تحت لیسانس آن برند، کارخانه خود را که مجهز به ریخته گری ماشینکاری، پولیش، آبکاری و قالب سازی است در سال 1363 در شهر صنعتی کاوه تاسیس و در سال 1380 نیز به بهره برداری رسید و محصولات خود را به بازار ایران و بین المللی عرضه می کند.

وی گفت: این امر باعث ارتقاء استاندارد ملی شیرهای ساختمانی شده است به طوری که امروزه KWC ایران به یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان شیرآلات تحت لیسانس KWC سوئیس تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت KWC درباره آسیب هایی که برندهای زیرپله ای و گمنام به صنعت شیرآلات وارد کرده اند گفت: ما هر ساله شاهد ظهور برندهای جدید متعددی در صنعت شیرآلات هستیم که فعالیت تولیدی ندارند و تنها به عنوان یک برند شناخته می شوند و فعالیت این برندها به این نحو است که در آیتم های مختلف تولید مانند ساخت بدنه، آبکاری و یا پولیشکاری فعالیت می کنند و اساسا برای مجموعه های تولیدی بزرگتر فعالیت می کنند و این برندهای زیرپله ای و گمنام در انتها شاید به چند تولیدکننده اصلی منتهی شوند که برای این مجموعه های برخی از محصولات را تولید می کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم در مورد این برندهای گمنام این است که برای کاهش قیمت تمام شده و همچنین شکل پذیری راحت تر محصولات، استانداردها را رعایت نمی کنند.

وی با بیان اینکه عمده ترین مشکلی که در صنعت شیرآلات مواجه هستیم مربوط به میزان استفاده از فلز سرب در ریخته گری بدنه شیرآلات است، افزود: در حال حاضر حد مجاز استفاده از سرب بر اساس استانداردهای جهانی یک درصد است و در ایران این میزان سه درصد است، اما متاسفانه بررسی ها و آزمایشات به عمل آمده نشان می دهد که مقادیر بسیار بیشتری از سرب در شیرآلات این برندها استفاده می شود که می تواند سرطان زا باشد.



جلیلی در پاسخ به خبرنگار اخبار ساختمان مبنی بر اینکه مصرف کنندگان در هنگام خرید باید به چه مواردی توجه کنند تا بتوانند یک محصول استاندارد و با کیفیت تهیه کنند؟ گفت: استاندارد را می توان در 2 قسمت تعریف کرد یکی استاندارهایی که در داخل کشور وجود دارد و دیگری استانداردهایی که در سطح بین المللی وجود دارد و خوشبختانه برند KWC محصولات خود را فراتر از استانداردهای ایران تولید و به بازار عرضه می کند چرا که معتقد هستیم باید جنس با کیفیت تولید کنیم و هم اینکه کمپانی اصلی که سوئیسی هست ما را ملزم به استفاده از متریال و مواد اولیه در سطح استانداردهای بین المللی کرده است.

مدیرعامل شرکت KWC ادامه داد: برای خرید محصول استاندارد باید گفت از آنجا که طراحی و شکل ظاهری محصولات موجود در سطح بازار تقریبا یکسان است بسیار سخت خواهد بود اما اگر در بحث بدنه، ریخته گری و آبکاری تست های ساده ای انجام شود مشخص خواهد شد که این محصولات کیفیت لازم را دارند یا خیر.

احمد جلیلی درباره مهم ترین استانداردهایی که برند KWC در سال های اخیر کسب کرده است، گفت: بحث اول مربوط به میزان استفاده از سرب در محصولات برند KWC است که اصلی ترین استانداردهایی است که ما آن را رعایت می کنیم و در کنار آن کارتریج (مغزی) که در برند KWC مورد استفاده قرار می گیرد از 2 کمپانی مطرح اروپایی تهیه می شود که قیمت تمام شده آن نسبت به کارتریج های موجود در بازار ایران بالاتر است اما هم موضوع بهداشتی بودن آب در این محصولات رعایت شده است و هم اینکه در مصرف آب صرفه جویی خواهد کرد که گاها این کارتریج ها می تواند تا 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند.

وی در مورد فعالیت های صادراتی مجموعه KWC گفت: مجموعه KWC بنا به دلایلی نمی تواند در بازار صادراتی حضور داشته باشد، یکی از دلایل اصلی این است که برند KWC اولین و تنها زیرمجوعه کمپانی اصلی هست که در خارج از سوئیس فعالیت می کند و از آنجا که کیفیت محصولات ما با برند اصلی برابری می کند و قیمت تمام شده بسیار پایین تری نسبت به کمپانی مادر دارد بنابراین از سوی شرکت اصلی ملزم شده ایم که فقط در بازار ایران فعالیت کنیم تا تبدیل به رقیب برای کمپانی سوئیسی نشویم و ما نیز نسبت به این توافق انجام شده پایبند هستیم.

جلیلی در ادامه توضیح داد: اما از طرفی به علت اینکه ما نسبت به واردات برخی از متریال مصرفی به کشورهای اروپایی وابسته هستیم، این نیاز احساس شد که باید یک منبع ارزی داشته باشیم و به همین دلیل یک برند صادراتی به نام پرایم ایجاد کردیم و محصولات لاکچری و درجه بالاتر از لحاظ مدل را با عنوان پرایم تولید و به کشورهای حوزه خلیج فارس، کانادا و آلمان صادر می کنبم.


برچسب ها:

شرکت KWC ،صنعت شیرآلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman