نقشه حریم گسلی 33 شهر تهیه و تدوین می شود

نقشه حریم گسلی 33 شهر تهیه و تدوین می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۶ | ۱۴۰۲/۰۶/۱۴

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه نقشه حریم گسلی ۳۹ شهر انجام شده و یا در حال انجام است گفت: تهیه و تدوین حریم گسلی ۳۱ شهر در حال مطالعه، ۲ شهر در انتظار تصویب و ۶ شهر مصوب و اجرایی شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص روند تعیین حریم گسلی شهرها گفت: تعیین و تدقیق حریم گسلی ۳۹ شهر توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شده و یا در حال انجام است که از این طریق تلاش داریم تا میزان خسارت را از زلزله های پیش رو در سرزمین لرزه خیزمان به حداقل ممکن برسانیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری تدقیق و تعیین حریم گسل ۶ شهر تهران، زنجان، کرج، مشهد، تبریز و کرمان و ابلاغ نقشه های آن برای اجرا در سال های گذشته، توضیح داد: تدوین نقشه های حریم گسلی شهرهای شیراز و بم نیز به اتمام رسیده و منتظر تصویب و ابلاغ توسط شورای عالی شهرسازی و معماری است تا بتواند در این دو شهر به اجرا درآید.

حیدری ادامه داد: تدقیق و تعیین نقشه حریم گسلی شهرهای اهواز، کرمانشاه، قم، زاهدان، بندرعباس، قزوین، کاشان، بجنورد، ساوه، بیرجند، خرم آباد، همدان، اراک، بروجرد، یاسوج، اصفهان، رشت، یزد، سنندج، آمل، بوشهر، سمنان، خوی، دماوند، ساری، قائمشهر، لاهیجان، سی سخت، گرگان، ارومیه و اردبیل نیز در حال انجام و در مراحل مختلف مطالعه است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ نقشه حریم گسلی شهرها، هرگونه ساخت و ساز ساختمان های مهم بر روی حریم گسل های پرخطر ممنوع و از این کار جلوگیری خواهد شد.

حیدری تاب آور شدن شهرها را راهکاری برای حفظ سرمایه های ملی و افزایش میزان رضایتمندی مردم عنوان کرد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


برچسب ها:

نقشه حریم گسلی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman