طراحی و ساخت پارتیشن اداری را به چه شرکتی واگذار کنیم؟

طراحی و ساخت پارتیشن اداری را به چه شرکتی واگذار کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۴۱ | ۱۴۰۲/۰۱/۲۲

پارتیشن‌های اداری به منظور تقسیم‌بندی فضا و استفاده بهینه از محیط کاربرد دارند که باید در زمان سفارش و خرید آن‌ها، به سراغ بهترین شرکت‌ها بروید.

به گزارش اخبار ساختمان، بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز تجاری با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، محیط کار را تقسیم‌بندی می‌کنند تا بتوانند به شکل بهینه از فضا استفاده کنند. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند که توسط شرکت‌های مختلفی طراحی و نصب می‌شود. باتوجه به اینکه کیفیت، ظرافت و زیبایی انواع پارتیشن شیشه‌ای با همدیگر متفاوت است و هر شرکت ابتکار، خلاقیت، مهارت و توان خاصی در تولید این محصول دارد، باید در زمان انتخاب یک شرکت مناسب برای طراحی پارتیشن شیشه‌ای به چند نکته مهم دقت داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

آشنایی با مراحل ساخت پارتیشن اداری

 

آشنایی با مراحل ساخت پارتیشن اداری

 

برای اینکه در محل کار یا محل سکونت خود از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید، لازم است تا مراحل ساخت آن را نیز بدانید. تهیه پانل‌های شیشه‌ای به این صورت نیست که به بازار بروید و آن‌ها را خریداری و نصب کنید؛ بلکه ابتدا باید با یک شرکت طراحی و ساخت پارتیشن اداری تماس بگیرید. سپس کارشناسان این شرکت در محل کار یا سکونت شما حاضر می‌شوند و موقعیت نصب پارتیشن را بررسی می‌کنند تا طراحی و اجرا بر اساس شرایط محیط مورد نظر شما انجام شود.

 

اندازه‌گیری محیط براساس طراحی نقشه‌ای انجام می‌شود که به تایید شما رسیده باشد. سپس اندازه، ابعاد و تعداد پانل‌های پارتیشن شیشه‌ای مشخص می‌شود. شما در این مرحله باید نوع پارتیشن را نیز مشخص کنید که می‌تواند دوجداره، تک جداره، بدون فریم یا دارای قاب باشد.

 

با توجه به روند ساخت پارتیشن اداری که به شکل مرحله‌ای است، شرکت سازنده پارتیشن باید بداند قرار است چه نوع پانلی را بسازد و سپس برای طراحی و ساخت اقدام می‌کند. همچنین در مرحله بررسی و اندازه‌گیری محیط، باید نوع شیشه (مات، شفاف یا حتی هوشمند) را نیز مشخص کنید. بعد از این، شیشه سکوریت مورد نظر شما که می‌تواند از نظر کیفیت سطوح مختلفی داشته باشد، انتخاب می‌شود. در مرحله بعد، شیشه‌ها برحسب اندازه‌ها و ابعاد مورد نظر شما برش زده می‌شود.

 

اگر شیشه دوجداره سفارش داده باشید، شرکت سازنده پارتیشن اداری موظف است از دو لایه شیشه استفاده کند. همچنین شما باید متریال قاب (برای پارتیشن‌های فریم‌دار) را نیز مشخص کنید تا بعد از برش شیشه پارتیشن، شرکت سازنده قاب‌های شیشه‌ را نیز مهیا کند. اتصال قاب به شیشه اقدام مهم دیگری است که در مرحله بعد انجام می‌شود.

 

نصب پارتیشن در محل در آخرین مرحله صورت می‌گیرد و در پایان باید سایر یراق‌آلاتی مثل دستگیره، لولا، پایه و ... روی پارتیشن‌ها نصب شود.

 

انتخاب بهترین شرکت طراحی و ساخت پارتیشن اداری

 

انتخاب بهترین شرکت طراحی و ساخت پارتیشن اداری

 

اگر به دنبال یک شرکت معتبر و حرفه‌ای برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای هستید، خوب است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 

داشتن مهارت در ساخت پارتیشن

 

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب شرکت ساخت پارتیشن، توجه به میزان مهارت این شرکت است. وقتی یک شرکت در کار خود مسلط باشد، فرق بین انواع شیشه سکوریت و کیفیت آن ها را می‌داند. همچنین تجربه کافی در مورد طراحی، ساخت و نصب پارتیشن اداری را دارد. کارشناسانی که در ابتدا وارد محل کار شما می‌شوند و ابعاد محیط مورد نظر برای ساخت پارتیشن را اندازه‌گیری می‌کنند، در کار خود بسیار دقیق هستند. اشتباه در اندازه‌گیری باعث ایجاد مشکل در ساخت و نصب پانل‌ها می‌شود، به طوری که چند میلیمتر کم یا زیاد شدن اندازه‌ها، باعث کج شدن پارتیشن می‌شود.

 

سرعت العمل برای ساخت پارتیشن

 

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب شرکت سازنده پارتیشن شیشه‌ای، در نظر گرفتن معیار سرعت‌العمل است. شرکتی که در کار خود تجربه و مهارت کافی را داشته باشد، با سرعت بیشتری سفارش شما را می‌سازد و در محل نصب می‌کند. اگرچه بعد از سفارش و اندازه‌گیری محیط، باید پانل‌ها در کارگاه برش‌زده و ساخته شوند، اما نباید مدت زمان ساخت آن‌ها از یک هفته بیشتر شود. نکته قابل توجه است که سرعت عمل بالای مجموعه نباید باعث افت کیفیت محصول نهایی شود.

 

دیکاسازه

 

دقت در برش زدن و نصب

 

به همان اندازه که اندازه‌گیری محیط کار قبل از طراحی پارتیشن شیشه‌ای باید با دقت زیادی انجام شود، برش زدن شیشه هم اهمیت زیادی دارد. بهترین شرکت‌های سازنده پارتیشن در کار خود بسیار دقیق هستند و در زمان برش زدن، از تجهیزات و دستگاه‌های مدرن استفاده می‌کنند تا سطح پانل‌های شیشه‌ای صاف و یکدست باشد. صاف و صیقلی بودن سطح شیشه، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در زمان انتخاب پارتیشن به آن توجه داشته باشید.

 

در نهایت وارد مرحله نصب می‌شویم که کارکنان شرکت سازنده باید با ظرافت و دقت آن را انجام دهند. نصب پانل‌های شیشه ای روی کف، دیوارها و یا سقف انجام می‌شود که پرسنل شرکت باید از نصب محکم آن اطمینان حاصل کنند.

 

خلاقیت در کار

 

قرار نیست همه مکان‌های اداری و تجاری دارای پارتیشن‌هایی شبیه به همدیگر باشند. از سوی دیگر ساختار و معماری ساختمان‌ها با همدیگر تفاوت دارد که برای طراحی پارتیشن باید المان‌هایی از قبیل ساختار، اندازه فضا، دکوراسیون داخلی و ابعاد در نظر گرفته شود. همچنین برای محیط‌هایی که نور طبیعی کمتری دارند، انتخاب پانل‌های شفاف با طرح‌های کمتر می‌تواند ورود نور به داخل محیط را هموارتر کند.

 

گاهی نیاز است در طراحی پارتیشن اداری خلاقیت به خرج دهید و از طرح‌های جدید مثل پانل‌های منحنی یا هلالی استفاده کنید. در چنین مواقعی شرکت طراح می‌تواند در ارائه جدیدترین طرح‌ها به شما کمک کند. اگر می‌خواهید محل کار شما شیک و مدرن به نظر برسد و تا سال‌ها به تغییر، تعویض و یا تعمیر پارتیشن نیاز نداشته باشید، لازم است با شرکت‌هایی تماس بگیرید که در کار خود از خلاقیت و تخصص کافی برای نصب پارتیشن برخوردار هستند.

 

پارتیش اداری

 

تعهد و مسئولیت‌پذیری در کار

 

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین شرکت سازنده پارتیشن، داشتن تعهد و مسئولیت‌پذیری است؛ به طوری که اطمینان داشته باشید که از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد برای ساخت پانل‌های شیشه‌ای استفاده می‌کند و در زمان دریافت سفارش نیز مشاوره‌های لازم را به شما ارائه دهد. به هر حال شما در مورد انواع پانل‌ها و برندهای شیشه اطلاعات زیادی ندارید و با دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه می‌توانید انتخاب بهتری برای محل کار خود داشته باشید.

 

نتیجه گیری

 

پارتیشن‌های اداری به منظور تقسیم‌بندی فضا و استفاده بهینه از محیط کاربرد دارند که باید در زمان سفارش و خرید آن‌ها، به سراغ بهترین شرکت‌ها بروید. داشتن مهارت، دانش ساخت پارتیشن، تجربه کافی و سابقه کار از جمله نکات مهمی است که برای انتخاب این شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد. در اینجا به نکاتی پرداختیم که می‌تواند در انتخاب این شرکت به شما کمک زیادی کند. امیدواریم که مطالعه این مقاله به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشد.


برچسب ها:

پارتیشن اداری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman