هیچ نظارتی بر بازار مسکن در ارومیه وجود ندارد؛

اجاره بها در ارومیه روزانه قد می کشد

اجاره بها در ارومیه روزانه قد می کشد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۷

چند وقتی است در ارومیه صدای مستاجران با افزایش کرایه‌های خانه و یا پایان زمان قرارداد بالا گرفته و هیچ مسئولی نیز گوش شنوایی برای شنیدن ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، چند وقتی است در ارومیه صدای مستاجران با افزایش کرایه‌های خانه و یا پایان زمان قرارداد بالا گرفته و هیچ مسئولی نیز گوش شنوایی برای شنیدن ندارد و در روزگاری که نرخ تورم و قیمت‌ها به صورت ثانیه‌ای در حال افزایش است داشتن یک خانه نقلی نیز برای جوانان و مستاجران آرزو محسوب می‌شود.

در حال حاضر نیز با قرار گرفتن در فصل تابستان و جابه‌جایی، قیمت‌ مسکن و اجاره‌بها در مناطق مختلف شهر با توجه به شرایط مناطق و محلات سر به فلک کشیده و آشفتگی در این بازار به اوج خود رسیده است و قیمت‌های اعلامی برای اجاره مسکن هر روز در مقایسه با روز گذشته افزایش می‌یابد و غافل از اینکه نظارتی از سوی مسئولان صورت بگیرد.

با شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در استان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شده بود که هیچ مالکی حق ندارد از مستاجر خود بخواهد خانه اجاره‌ای را تخلیه کند اما این امر در ارومیه و سایر شهرستان‌های استان صدق نکرد و بیشتر مستاجران به دلیل پرداخت نکردن اجاره‌بها خانه به دوش شدند.

توانایی اجاره حتی یک اتاق را هم ندارم

مسعود باقری جوان 26 ساله سلماسی در خصوص افزایش کرایه‌ خانه در ارومیه اظهارداشت: این روزها علاوه مشکلات اقتصادی و معیشتی، اجاره‌بهای مسکن در ارومیه ‌شرایط سختی را بر مستاجران تحمیل کرده است.

وی افزود: از اوایل تیرماه تاکنون دنبال خانه با قیمت مناسب هستم و حتی به حاشیه شهر نیز رفته‌ و به تمامی بنگاه‌های سطح شهر نیز سر زده‌ام اما صاحب‌خانه‌ها به حدی مبلغ اجاره را بالا برده‌اند که توانایی اجاره حتی یک اتاق را هم ندارم.

باقری شهروند ارومیه‌ای، با اشاره به عدم مدیریت صحیح و نبود نظارت کافی بر بازار مسکن، گفت: دلالان به خصوص برخی بنگاهی‌ها و صاحب‌خانه‌ها از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و این امر باعث سردرگمی اقشار ضعیف جامعه شده است.

عباد معروفی دیگر مستاجری است که با گلایه مندی از آشفته بازار مسکن گفت: با افزایش قیمت مسکن و مصالح ساختمانی خواهید فهمید که خانه‌دار شدن برای اقشار ضعیف به یک رویا تبدیل شده است.

وی افزود: با این اوضاع پیدا کردن مسکن با قیمت مناسب غیرممکن است چرا که ماه گذشته به چندین بنگاه معاملاتی برای اجاره مسکن رفتم که متاسفانه با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها ناامید شده و ترجیح دادم که با افزایش کرایه خانه فعلی که در آن مستاجر هستم راه آمده و فعلا در آن سکونت داشته باشم.

دست دلالان و سودجویان باید از بازار مسکن قطع شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وزیر سابق راه و شهرسازی در زمینه کنترل اجاره‌بها و رهن دستور داده بود که متاسفانه طی دو سال اخیر به آن توجهی نشده است.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: همچنین برای کنترل اجاره‌بها و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در کشور باید دستور یک میلیون مسکن ساخت و ساز شود تا شاید گرهی از مشکلات اقشار کم‌ درآمد باز شود‌.

وی خاطرنشان کرد: درخواست نمایندگان مجلس از وزیر جدید راه و شهرسازی رسیدگی به مشکلات مسکن اقشار ضعیف است که امیدواریم با توجه به روحیه‌ای که وزیر جدید راه‌ و شهرسازی دارد اجازه هرج و مرج در اجاره‌بها و افزایش قیمت مسکن در کشور ندهد.

ذاکر بیان کرد: اگر مسئولان قیمت مصالح ساختمانی را کنترل کرده و نظارت کافی داشته باشند قیمت مسکن و اجاره‌بها نیز کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین‌ مسئولان باید با سودجویان به خصوص دلالان برخورد قاطع داشته باشند چرا که هر موقع پای دلالان در میان بوده افزایش و تورم اقلام و مصالح ساختمانی نیز به دنبال آن اتفاق افتاده است.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman