مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد؛

ساخت 10500 واحد مسکونی در زنجان

ساخت 10500 واحد مسکونی در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۱ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی چهار سال آینده در استان زنجان برنامه ریزی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود بیات منش در آئین رونمایی از دومین فصل نامه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان «بناراه» در محل پروژه گلشهر؛ کوی زنگان و پروژه ۱۲۹۶ واحدی زون m۶ گفت: در پروژه شرق زنجان هشت شرکت در قالب پنج هزار واحد مسکونی فعالیت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در این پروژه‌ها از پیمانکاران و مشاورین بومی استان که از توان فنی و مهندسی برخوردار هستند استفاده شده است تا شاهد ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت در استان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است و این پروژه‌ها بیش از هفت تا هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته و اجرای این پروژه‌ها باعث توسعه و رونق شهر زنجان خواهد شد

بیات منش تاکید کرد: در شهر زنجان به ازای هر ۱۰۰ خانواده حدود ۹۸ واحد مسکونی باید داشته باشیم و این در کشور ۹۶ واحد است.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد زنجانی‌ها مستاجر هستند، ابراز داشت: تولید مسکن نیازمند عزم جدی و ملی است و در این راستا برای تامین مسکن در استان طرح اقدام ملی تامین مسکن در دولت یازدهم و سیزدهم مطرح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه تسهیلات ۲۵۰ میلیون مصوب شورای پول و اعتبار برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن است، افزود: طی هفته آینده این تسهیلات به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و کمک شایانی را به ساخت واحدهای مسکونی خواهد کرد.

بیات منش با بیان اینکه طی سال گذشته با اجرای این طرح قرار داد هر متر زمین یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان بود که یک واحد مسکونی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود، گفت: در استان زنجان بسترهای لازم برای ساخت چهار میلیون واحد که از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است آماده شده است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن در شهر زنجان به ۱۵ هزار واحد می‌رسد، تصریح کرد: زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور پیشتاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه حاشیه نشینی شهرها را تهدید کرده و یک آسیب است، گفت: در این میان به کیفیت اجرای پروژه‌ها بسیار توجه شده است تا به سکونت گاه‌های غیر رسمی تبدیل نشوند.

بیات منش یاد آور شد: ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی چهار سال آینده در استان زنجان برنامه ریزی شده است و راه و شهرسازی و سازمان ملی منابع خوبی در شهر زنجان دارد و الزامات قانونی و مواد قانونی که طرح اقدام ملی را پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: کوی زنگان یکی از طرح‌های ویژه شهری است که طی سالهای اخیر در سطح استان طراحی شده که بعد از آماده سازی و تامین زیر ساخت‌ها و خدمات روبنایی امکان سکونت با کیفیت بالا را برای مردم استان فراهم کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: متقاضیان اقدام ملی مسکن در استان در پرداخت آورده‌های خود همکاری خوبی کردند.

بیات منش با بیان اینکه کوی زنگان نقطه انتهایی زنجان است و شهر تمام می‌شود، گفت: در این راستا اسیب و تهدیدی در خصوص ورودی‌ها و حاشیه‌های شهر است که اگر به کیفیت و ارتقای سطح زندگی در این مناطق پرداخته نشود به سکونت گاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی تبدیل می‌شود و در این راستاطرحی که در پروژه کوی زنگان بازنگری شده از کیفیت بسیار عالی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: طبق شرایط تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی افرادی که از سال ۱۳۸۴ به بعد و از تاریخ ۲۲ بهمن سال ۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و افرادی که متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار باشند، مشمول استفاده از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن می‌شوند.

بیات منش افزود: خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، افراد دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …) از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در درباره متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شرایط تعیین شده توسط وزارت راه و شهرسازی برای ثبت‌نام در مسکن ملی اقدام است.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman