سبک های کاغذ دیواری چیست؟‌

سبک های کاغذ دیواری چیست؟‌
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۳۹۹/۱۲/۱۹

همانطور که همه ما می دانیم کاغذ دیواری ها در انواع رنگ ها و سبک ها در جنس های مختلف تولید می شوند تا برای هر سلیقه و هر قشری مناسب باشد که در ادامه قصد داریم شما را با سبک های مختلف کاغذ دیواری آشنا کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم سبک در واقع همان طرح های کاغذ دیواری هستند. کاغذ دیواری ها درجنس ها و رنگ های مختلف تولید می شوند اگر به تاریخچه کاغذ دیواری نگاه بیاندازیم می بینیم که نسل اول کاغذ دیواری ها که وارداتی نیز بودند جنس آنها از پارچه بوده و بیشتر طرح ها یا همان سبک آنها ساده و خط دار و گلدار بودند که نمونه های آن را می توانید در کاخ های سعد آباد مشاهده کنید.


تغییرات کاغذ دیواری ها در گذر زمان

خب طبیعتا با گذر زمان و افزایش محبوبیت کاغذ دیواری و داغ شدن رقابت بین کاغذ دیواری و رنگ آمیزی ساختمان باعث شد تا تولید کنندگان کاغذ دیواری به فکر تنوع بیشتر در سبک های کاغذ دیواری بیوفتند و رفته رفته طرح های سه بعدی و پوستر های کاغذ دیواری و … وارد بازار شدند تا بازار نقاشی ساختمان تا حدی کمتر شود و بسیاری از مجریان نقاشی ساختمان شروع به یادگیری نصب کاغذ دیواری کنند اگر بخواهیم فواید و مزایای نقاشی ساختمان و کاغذ دیواری را مقایسه کنید بحث بسیار پیچیده ای است و هر دو این حرفه ها روز به روز در مراحل اجرا و ابزارآلات در حال پیشرفت و نو آوری هستند که ما بیشتر از این وارد این بحث نخواهیم شد.

انواع سبک های کاغذ دیواری

• کاغذ دیواری کلاسیک
• کاغذ دیواری خط دار
• کاغذ دیواری گلدار
• کاغذ دیواری طرح چوب
• کاغذ دیواری طرج سنگ
• کاغذ دیواری آبرنگی
• کاغذ دیواری طرح پتینه
• کاغذ دیواری برجسته
• کاغذ دیواری دخترانه
• کاغذ دیواری طرح کودک
• کاغذ دیواری هیپ هاپی
• کاغذ دیواری سه بعدی
• پوستر های سه بعدی

کاغذ دیواری کلاسیک

این مدل از کاغذ دیواری ها معمولا دارای طرح های ساده و عامیانه پسندی هستند که به دلیل طرح های ساده و شیک آن این طرح ها را می توان در تمام قسمت های خانه مانند سالن پذیرایی و اتاق خواب و پشت تلوزیون و … استفاده کرد و یا حتی در سالن های اداری.

کاغذ دیواری خط دار

این سبک از کاغذ دیواری ها یک رنگ پس زمینه معمولا روشن دارند که روی آن خط های ساده ای در موازات یا به صورت عمود در هم استفاده شده.

 



کاغذ دیواری گلدار

در این سبک از کاغذ دیواری از گلهای ریز و درشت با رنگ آمیزی های شاد استفاده می شود که این طرح از بدو ورود کاغذ دیواری تا الان مورد استقبال بوده است.

 



کاغذ دیواری طرح چوب و سنگ و آجر

این مدل کاغذ دیواری ها معمولا در یک دیوار از اتاق ها یا سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند که باعث خاص بودن آن دیوار می شود و در بسیاری از مواقع افراد به دلیل نزدیک بودن این طرح های کاغذیواری به شکل اصلی فکر می کنند واقعا از آجر یا چوب و یا سنگ استفاده شده است که پیشنهاد می شود این مدل کاغذ دیواری ها را در یک دیوار سالن هایی با مساحت بزرگ کار کنید.

کاغذ دیواری آبرنگی

یک مدل کاغذ دیواری که رنگ های استفاده شده در آن به گونه ای مصنوعی شبیه است که افراد را یاد رنگ های آبرنگی می اندازد و معمولا شکل خاصی ندارند و بیشتر طرح های آنها ترکیب رنگ ها هستند که این طرح ها بیشتر در اتاق خواب ها استفاده می شوند.

کاغذ دیواری طرح پتینه

کاغذ دیواری های طرح پتینه در واقع یک کپی از طرح های پتینه نقاشی ساختمان است که بسیار محبوب هستند که کاغذ دیواری آن نیز هر روز به فروش آن افزوده می شود. این طرح معمولا در یک دیوار سالن های نشیمن استفاده می شود.

کاغذ دیواری برجسته

در این مدل طرح کاغذ دیواری برخی از اشکال روی کاغذ به صورت برجسته هستند که باعث زیبایی طرح شده و جزوه طرح های محبوب و معمولا گران کاغذ دیواری هستند.

کاغذ دیواری دخترانه

در کاغذ دیواری های دخترانه رنگ های شاد و دخترانه پسند همراه با شکل های و کاراکتر های مورد علاقه دختران استفاده شده که این طرح ها بیشتر مورد پسند دختران از نوجوان تا جوان هستند.

کاغذ دیواری طرح کودک

در کاغذ دیواری طرح کودک از کاراکتر های کارتونی کودکان استفاده شده که در اتاق کودک از آنها استفاده می شود. در رنگ بندی این سبک از رنگ های شاد استفاده شده است.

 



کاغذ دیواری هیپ هاپی

کاغذ دیواری های طرح هیپ هاپ بیشتر مورد پسند نوجوان ها بوده و کلا جزوه طرح های خاصی است که فروش کمی هم دارد و از طرح های خاص خیابانی در آنها استفاده شده است.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری های سه بعدی جزوه پر فروش ترین سبک های کاغذ دیواری در سالهای اخیر بوده اند که به دلیل نوع خاص طراحی آنان که سایه های طرح را به شکلی ایجاد می کنند که گویا طرح های آن سه بعدی هستند. که این مدل از طرح ها به دلیل زیبایی و شیک بودن بیشتر در سالهای پذیرایی و سالن های اداری استفده می شوند و معمولا قیمت بالاتری نسبت به کاغذ های دیگر دارند.

پوستر های سه بعدی

طرح های پوستر های سه بعدی میتوند به انتخاب مشتری و در ابعاد مورد نیاز مشتری باشد که معمولا یک طرح را در اندازه یک دیوار سفارش می دهند.

تکنیک های استفاده از سبک های مختلف کاغذ دیواری

در بعضی مواقع کاغذ دیواری های ساده و کلاسیک را می توان با برخی از کاغذ دیواری های طرح خط دار و یا گلدار ترکیب کرد که با این تکنیک میتوانید طرح های جالبی را خلق کنید.

جهت خرید انواع کاغذ دیواری های ایرانی و خارجی به بورس کاغذ دیواری سایت آرتار دکور مراجعه کنید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman