قیمت مسکن در اراک باید متعادل شود

قیمت مسکن در اراک باید متعادل شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۳۰

معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی جزو استان‌های گران قیمت در زمینه مسکن است.
به‌گزارش اخبار ساختمان، سعید فرخی در نشست خبری با اشاره به موضوع گرانی مسکن اظهار داشت: بر اساس آمارها استان مرکزی جزو استان‌های گران قیمت در زمینه مسکن است که این موضوع در دستورکار ستاد تنظیم بازار استان قرار گرفته است.

وی افزود: میزان مبادلات تجاری در چهار ماهه نخست سال 187 میلیون دلار به 70 کشور جهان و 93 میلیون دلار واردات داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که این موضوع به سبب شیوع بیماری کرونا بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: صادرات استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبه رو بوده که به سبب تاثیر شیوع بیماری کرونا بوده، در حوزه تجارت استان مرکزی در سال‌های 97 و 98 یکی از موفق‌ترین سال‌های تجاری را داشته است.

وی بیان کرد: شرایط حاکم در سرمایه گذاری شرایط نسبتا خوبی است و شاخص‌های خوبی در این زمینه داریم، در سال گذشته در نرخ بیکاری نسبت به سال 97 وضعیت بهبود داشتیم و در زمینه سرمایه‌گذاری، تعداد پرونده‌های بهره‌برداری و غیره عملکرد خوبی بود.

اراک نیاز به تاسیسات گردشگری زیادی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به پروژه‌های عمرانی گفت: برخی شهرهای استان از جمله محلات وضعیت خوبی در زمینه خدمات تفریحی دارند و ایجاد خدمات تفریحی برای اراک موضوع مهمی است که باید پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مهدی زندیه وکیلی افزود: اراک نیاز به تاسیسات گردشگری زیادی دارد که یکی از اقدامات پروژه گردشگری دره گردو است که با همکاری دستگاه‌های متولی پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها بخش خصوصی همکاری خوبی دارد، چندین کاروانسرا و خانه‌های تاریخی احیا شدند و محصولات گردشگری تنوع بهتری پیدا کرده بنابراین ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به موضوع عدم حضور خبرنگاران در جلسات شورای معادن استان گفت: تعدادی کارگروه داریم که بیشتر پرونده‌های اشخاص در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند که در جلسات شورای معادن هم از این دست پرونده‌ها مطرح می‌شوند.

زندیه‌ویکی در زمینه نامگذاری یکی از میادین شهر به نام نیروی دریایی گفت: این موضوع انتظار به جایی است و تمام پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به هدف از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلف گفت: افتتاح طرح‌های دولت از جمله آب‌رسانی به منطقه‌ای و سایر برنامه‌ها برای مردم برکات زیادی فراهم می‌کند که امیدواریم سایر طرح‌ها تا پایان هفته دولت محقق شوند.

تسنیم

برچسب ها:

قیمت مسکن ،اراک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman