استاندار مرکزی مطرحر کرد:

راه حلی برای کاهش قیمت مسکن در اراک

راه حلی برای کاهش قیمت مسکن در اراک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۹ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۶

استاندار مرکزی گفت: کلانشهر اراک یکی از مناطقی است که با نوسانات زیادی در حوزه قیمت مسکن مواجه است و با راهبرد طرح اقدام ملی برای ساخت ۱۱ هزار واحد خانه در این شهربه زودی قیمت کاذب بازار شکسته شده و این بخش مدیریت موثری می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، «سیدعلی آقازاده» در نشست شواری مسکن استان مرکزی گفت: هفت هزار واحد مسکونی در ۳۰ هکتار زمین اوقافی و چهار هزار واحد مسکونی نیز در ۲۴ اراضی هکتاری هپکو اراک برای طرح اقدام ملی مسکن این شهر پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: ساخت هفت هزار واحد مسکونی برای سازمان‌های پرجمعیت مثل بنیاد شهید، نیروی انتظامی، ارتش و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی گفت: در اراضی ۲۴ هکتاری اختصاص یافته در اراک، ساخت چهار هزار واحد برای مجموعه ناجا، سپاه و شهرداری پیش‌بینی شده است و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد آن نیز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

آقازاده افزود: این استان به گفته وزیر راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن از مناطق پیشرو کشور است که توانسته در همکاری موثر بین‌بخشی در این زمینه مطلوب عمل کند.

وی اظهار داشت: معضل کسری واحدهای مسکونی در کلانشهر اراک که سال‌های اخیر مغفول مانده بود، با ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی جبران می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر در اراک از میانگین کشوری هم بیشتر بوده است که این رویه منطقی نیست و به زودی با سیاست‌های مذکور اصلاحات لازم در عرصه ساخت و ساز و خرید و فروش ملک در این کلانشهر صورت می‌گیرد

آقازاده افزود: استان مرکزی با تامین زمین برای ساخت یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمره معدود استان‌هایی در کشور محسوب می‌شود که در حوزه تامین سرپناه اقشار اسیب ‌پذیر خوش درخشیده است.

وی اظهار داشت: در ۳۰ هکتار زمین‌های اوقافی که برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده بخشی برای تامین مسکن اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که سهمیه ابلاغی برای ساماندهی ۱۲ هزار واحد در امیرکبیر و مهاجران و هشت هزار و ۸۹۰ واحد در اراک و سایر شهرهای استان تامین زمین شده است.

احمد مرزبان افزود: ۲ و نیم هکتار زمین در ساوه برای ساخت ۳۸۴ واحد توسط ستاد اجرایی امام قرار داد منعقد شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست در شهرستان ساوه ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند که پیمانکار و کارگزار آن مشخص شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۶ و نیم هکتار در خمین برای ساخت ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد مسکونی، در اراک نیز آماده سازی ۲۴ هکتار انتهای هپکو قرارداد مشارکت با جهاد خانه سازی برای ساخت ۳ هزار و ۴۰ واحد در حال انجام است.

مرزبان افزود: عملیات اجرایی ۲۴۰ واحد نیز در بافت فرسوده اراک در کوی سجادیه همزمان با عید غدیر آغاز شد.

تعهد دولت در طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،اراک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman