مدیرکل استاندارد استان کرمان خبر داد:

واحدهای تولیدی بتن درجه‌بندی می شوند

واحدهای تولیدی بتن درجه‌بندی می شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۸ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۴

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: فرایند درجه‌بندی واحدهای تولیدی بتن فعالیتی بسیار نو در سطح کشور محسوب می‌شود که انجام آن تنها در این استان محقق شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل عاقلی در نشست کارگروه استانداردسازی استان کرمان گفت: بسیار خرسندم که شاهد بازخورد مثبت کنترل و بازرسی فنی کارشناسان استاندارد در خصوص استانداردسازی مصالح ساختمانی هستیم.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش صنعت ساختمانی و ذینفعانی که دغدغه آموزش داشته اند شاهد بازخوردهای مثبت بوده ایم که باعث افتخار اداره‌کل استاندارد استان کرمان است و این امر پس از بیماری کرونا ادامه می‌یابد.

عاقلی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت تولیدات فرآورده های مصالح ساختمانی بحث استاندارد سازی در این حوزه همیشه دغدغه اصلی اداره کل بوده و خوشبخانه با تدابیر مثبتی که اندیشیده شده در سال جاری با جدیت و سخت کوشی بیشتری توسط کارشناسان دنبال شده است.

وی بیان کرد: در خصوص استانداردسازی سیمان و بتن چندان دغدغه‌ای نداریم ولی در تولید غیر استاندارد سنگدانه ها، بلوک پلی استایرن، آجر رسی، تیرچه بلوک و موزاییک با مشکلات جدی مواجه هستیم که اداره کل استاندارد استان کرمان با جدیت به این حوزه‌ها ورود کرده و بصورت مستمر کنترل و بازرسی از طرف کارشناسان انجام می شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم که امسال گام‌های بیشتری در خصوص استانداردسازی سایر فرآورده های مصالح ساختمانی در استان برداشته شود.

وی افزود: می‌توان از قابلیت ها و توانمندی‌های علمی و فنی و تجهیزات آزمایشگاه‌های همکار در راستای اهداف شورای فنی و دبیرخانه آن در صورت لزوم استفاده می‌شود.

عاقلی گفت: منافع استانداردسازی برای عامه مردم این استان می باشد و با تمام توان پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر می‌توانند کمک بسیار خوبی در راستای استانداردسازی مصالح ساختمانی انجام دهند به‌طوری‌که در اجرای پروژه‌ها با جلوگیری و منع بکارگیری مصالح ساختمانی غیر استاندارد مانع عرضه و فروش این مصالح در سطح استان شوند که خود به خود واحدهای تولیدی را به سمت رفع نقص و دریافت نشان استاندارد و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی سوق خواهد داد.

در جلسه کارگروه استانداردسازی استان کرمان در محل اداره کل استاندارد استان کرمان مقرر شد که نشست کنترل مصالح ساختمانی با حضور تمامی اعضا ظرف یک ماه آینده برگزار شود و کنترل مصالح ساختمانی بر اساس اولویت و توان کار گروه بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد و از توان و همکاری شهرداری استفاده شود.

همچنین مقرر شد با حضور تمامی اعضاء نشست مشترکی در فرمانداری شهرستان ها با حضور فرماندار جهت استاندارد سازی مصالح ساختمانی برگزار شود و با حضور تمامی اعضای کارگروه در سفر به شهرستان‌ها تعدادی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بازدید کنند.

پیشنهاد شد که از طرف اداره کل استاندارد استان کرمان اجباری شدن آسفالت به سازمان ملی استاندارد ارائه شود و دبیرخانه شورای فنی مستندات و دلایل علمی مربوطه را ارائه نماید.

مقدمات انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل استاندارد استان کرمان و شورای فنی و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بررسی و پس از علمی و کاربردی شدن تمامی بند های تفاهم نامه از سوی طرفین منعقد و امضاء شود.

همچنین مقرر شد که نشستی با حضور سازمان نظام مهندسی استان و سایر دستگاههای اجرایی مرتبط برگزار و از ظرفیت و توانمندی آنها در راستای استاندارد سازی فرآورده های مصالح ساختمانی و جلوگیری از مصرف و بکارگیری مصالح ساختمانی غیر استاندارد در پروژه های بزرگ، کوچک بخش دولتی و خصوصی استفاده شود.

ایرنا

برچسب ها:

بتن ،مصالح ساختمانی ،کرمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman