بررسی آمار اداره استاندارد در کرمانشاه

بررسی آمار اداره استاندارد در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۶

مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: تاکنون از سه هزار و ۹۰۹ مورد بازرسی و ۶۸۱ مورد نمونه برداری از انواع مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده غرب استان، ۹۳ درصد آن با شاخص های استاندارد مطابقت داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمودرضا نیازی با اشاره به زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ استان افزود: در ۲۰ ماه گذشته ۴۹ واحد تولیدی به دلیل رعایت نکردن شاخص های استاندارد با دستور دادستانی پلمپ شدند که ۲۱ واحد از آنها برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد بوده است.

وی بیشتر واحدهای پلمپ شده را از نوع تولید سنگدانه های بتنی دانست و گفت: در یک واحد تولیدی تیرآهن مربوط به آذربایجان شرقی بود که تیرآهن های غیراستاندارد آن جمع آوری و برای امحاء به کارخانه ذوب آهن فرستاده شد.

نیازی در ادامه زلزله ۶/۴ ریشتری سال ۹۷ را بهترین آزمون برای تعیین عملی مصالح ساختمانی در ساخت و سازها مناطق زلزله دانست که کوچکترین خسارتی به آنها وارد نشد.

او اداره استاندارد را دستگاهی بین دستگاهی برای نظارت بر تولید و اقلام مورد استفاده و مصرف مردم دانست و بر چهار محور اصلی از وظایف یعنی استانداردسازی، تایید صلاحیت، ارزیابی و انطباق و اندازه سنجی این سازمان تاکید کرد.

اداره استاندارد بر ۶۷۰ تولیدی استان کرمانشاه نظارت مستمر دارد

نیازی در ادامه بیان داشت: اداره کل استاندارد بر تولیدات ۶۷۰ واحد تولیدی استان کرمانشاه به طور مستمر در راستای صیانت از ایمنی و سلامت مردم بازرسی دارد، همچنین بر بازار مصرف نیز نظارت مستمر داریم که کالاهای بازار با کالایی که در داخل واحدها تولید می شوند انطباق داشته باشند.

وی به ۱۳ هزار بازرسی و ۸۶۰ نمونه برداری از کالاهای بازار مصرف استان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این بازرسی ها ۶ هزار فرآورده فاقد علامت استاندارد بود که جمع آوری و امحا شد و از مردم خواست برای راستی آزمایی کالاهای استاندارد از غیراستانداد (کالای جعل علامت استاندارد دارد) کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند که سریع پاسخ برای آنها ارسال می شود.

همه نازل های سوخت از نظر عدم کم فروشی و ایمنی استاندارد سازی شده است

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۱۰ جایگاه سوخت بنزین و سی ان جی با هزار و ۵۰ نازل وجود دارد، افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۹ مورد بازرسی از این جایگاه ها و نازل ها انجام شد که فقط هفت نازل با شاخص های استاندارد فاصله داشت که رفع عیب شدند و همه نازل ها برای عدم دستکاری و خدای نکرده کم فروشی پلمپ و برچسب استاندارد یعنی بازرسی شده نصب شده که تقریبا کم فروشی را غیرممکن کرده ایم.

نیازی نظارت بر ماهیت سوخت جایگاه های سوخت را بر عهده شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی استان دانست که هر ۴۵ روز یک بار از این جایگاه ها بازرسی به عمل می آورند.

هزار و ۲۰۰ بازرسی از وسایل بازی و تفریحی استان در سال ۹۷ انجام شد

مدیرکل اداره استاندارد کرمانشاه یکی از وظایف این اداره را نظارت بر استاندارد بودن وسایل بازی و تفریحی مردم در سطح بوستان ها، شهربازی ها و اماکن عمومی دانست و گفت: سال گذشته هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از این وسایل صورت گرفت که ۹۳۵ بار به شهرداری ها برای رفع عیب گزارش شده و ۱۵۰ مورد نیز باید جمع آوری شود.

اکثر آسانسور های استان تاییدیه استاندارد ندارند

نیازی در ادامه به مصوبه سازمان استاندارد ملی در سال ۸۲ مبنی بر استانداردسازی کلیه آسانسورهای کشور گفت: اکثر آسانسورهای واحدهای مسکونی، بیمارستان ها و اماکن عمومی و اداری استان غیراستاندارد و تاییدیه استاندارد ندارند.

او در ادامه یکی از اقدام های خوب سالیان اخیر را برای استانداردسازی آسانسورها، عدم ارائه پایان کار به صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری اداری تا زمانی که تاییدیه آسانسور بگیرند دانست و بیان داشت: اکثر واحدهای تازه ساز که آسانسور دارند صاحبان آنها مجبورا تاییدیه آسانسور خود را بگیرند ولی عمده مشکل در واحدهایی است که از قبل ساخته شده اند و سازه محیط آسانسور اجازه به استانداردسازی نمی دهد.

نیازی با اشاره به آسانسورهای بیمارستان امام رضا (ع) و حجم زیاد مراجعان به این بیمارستان حدود ۱۵ هزار نفر در روز گفت: متاسفانه آسانسورهای این بیمارستان بزرگ غیراستاندارد است و سازه های آن نیز اجازه استانداردسازی نمی دهد با وجودی که استفاده از آسانسورهای آن بسیار زیاد است اداره استاندارد گزارش غیراستاندارد بودن آسانسورهای آن را به صورت ویژه به دادستانی کرمانشاه ارسال کرده و اگر خدای نکرده مشکلی پیش بیایید مدیر این بیمارستان باید جوابگو باشد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman