عضو هیات رئیسه اتحادیه املاک استان خراسان شمالی مطرح کرد:

کمبود مسکن استیجاری در حاشیه بجنورد

کمبود مسکن استیجاری در حاشیه بجنورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۵ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۴

عضو هیات رئیسه اتحادیه املاک خراسان شمالی گفت: نقاط حواشی شهر استان خراسان شمالی با کمبود منازل استیجاری مواجه شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، امیدرضا جعفری با اشاره به بالا رفتن قیمت اجاره بهای منازل در این استان به خصوص شهر بجنورد اظهارکرد: متاسفانه مالکان اجاره بهای منازل را خیلی بالا برده اند و با افزایش 20 تا 50 درصدی مواجه هستیم.

وی افزود: بنابراین به مردم توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد جابجا نشوند و به شکلی با مالک منزل خود به توافق برسند چراکه اگر اقدام به جابجایی کنند علاوه بر اینکه باید کرایه منزل بیشتری را پرداخت کنند هزینه جابجایی و حمل و نقل نیز بر دوش آن ها خواهد افتاد.

جعفری ادامه داد: اما برخی از مستاجرها هستند که مجبور به جابجایی می شوند اما توان پرداخت اجاره در همان مناطقی که قبلا سکونت داشته اند را ندارند بنابراین به مناطق حواشی شهر کوچ می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از مستاجرها در مناطق حواشی شهر سکونت پیدا کرده اند و به علت افزایش تقاضا در این مناطق، با کمبود منازل استیجاری در این نقاط مواجه هستیم.

عضو هیات رئیسه اتحادیه املاک خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته افزایش اجاره بها در هسته مرکزی شهری بر روی مناطق حواشی شهر نیز تاثیرگذاشته است و سبب شده تا اجاره بهای منازل در این نقاط نیز بین 20 تا 50 درصد افزایش یابد.

وی در ارتباط با اجاره بهای مغازه ها نیز در این استان گفت: از آنجاییکه اوضاع اقتصادی بسیاری از کسبه ها در این برهه زمانی بسیار خوب نیست و تعدادی از کسبه ها بعد از گذشت چند ماه مجبور به تخلیه می شوند، اجاره مغازه ها چندان افزایش نیافته است.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از افراد اقدام به تبلیغ منزل خود در فضای مجازی برای اجاره می کنند که قیمت داده شده بر روی این منازل در این فضا بدونکارکارشناسی شده است و اغلب قیمت های ارائه شده نیز بالا است.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،بجنورد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman