جزئیات ثبت‌نام مسکن ملی در بجنورد

جزئیات ثبت‌نام مسکن ملی در بجنورد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۸ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۵

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۴۳۷ نفر متقاضی مسکن در مرحله دوم طرح اقدام ملی در این استان ثبت ‌نام کردند.
ثبت‌نام ۲ هزار و ۴۳۷ متقاضی مسکن اقدام ملی در خراسان شمالی
ثبت‌نام ۲ هزار و ۴۳۷ متقاضی مسکن اقدام ملی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا-

سیدعبدالمجید نژادصفوی، روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن، متقاضیان در شهرهای بجنورد، اسفراین، صفی آباد، سنخواست، شوقان، جاجرم، تیتکانلو، ایور، گرمه، درق نسبت به ثبت نام اقدام کردند.

وی افزود: در این مرحله از ثبت نام، با توجه به موضوع شیوع کرونا، متقاضیانی که امکان استفاده از رایانه شخصی در منزل را نداشتند، به شیوه پیامکی، نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام این متقاضیان باید از طریق سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir نهایی ‌شود.

بر اساس این گزارش، تاهل و یا سرپرست خانوار بودن، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال، داشتن پنج سال سابقه سکونت سال‌های اخیر در شهر مورد تقاضا، سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی از شرایط ثبت ‌نام در انی طرح است.

سقف تسهیلات طرح ملی اقدام ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و نرخ سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است.

دوره ساخت در این طرح، حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است که پرداخت اقساط در پایان دوره ساخت آغاز می شود و واحدهای مسکونی در این طرح، در سایت مسکن مهر شهرها، اجرا و به متقاضیان تحویل داده می شود.

سهم خراسان شمالی از طرح اقدام ملی، ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرها است که در مرحله نخست، ساخت پنج هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در پنج شهر استان مورد تایید قرار گرفت.

در مرحله نخست این طرح، چهار هزار و ۴۷۱ نفر با ثبت نام در طرح ملی اقدام تولید مسکن، متقاضی دریافت مسکن در شهر بجنورد شده بودند که از این تعداد، درخواست هزار و ۹۷۲ نفر تایید شد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman