چاره اندیشی برای بازار آهن

چاره اندیشی برای بازار آهن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۸ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۷

تعیین قیمت و نسبت های كل زنجیره فولاد كه قرار است با توافق بین اعضای انجمن فولاد، سنگ آهن، خانه معدن و كمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران تعیین و با حمایت اتاق ایران اعلام شود، همچنان در دست بررسی است و مقرر شده طی نشستی در ابتدای هفته آینده نهایی شود. تا بدین شکل الگویی را برای تعیین قیمت طراحی كرده و به دولت ارائه دهند
به گزارش اخبار ساختمان، شاید این روال کاری بتواند مقداری از نارضایتی بخش خصوصی از قیمت ها و نسبت هایی كه برای برخی از حلقه های زنجیره فولاد با دخالت های دولت تعیین می شود، بکاهد. فعالان معدنی معتقدند تا زمانی كه اصلاحات لازم در شیوه قیمت گذاری ها و رویكرد دولت نسبت به این صنعت تغییر نكند، انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در برخی از بخش های این زنجیره وجود ندارد.

در این راستا اتاق ایران به عنوان تشكل مربوطه طی نشست های كارشناسی با ذی نفعان كل این زنجیره اعلام داشت که در حال طراحی فرمولی که مورد توافق همه بخش ها باشد بوده و زودی راه حل مناسب را ارائه خواهد نمود. از این رو رئیس اتاق ایران تصمیم گیری درباره عدم دخالت دولت در قیمت گذاری زنجیره فولاد را اقدامی مؤثر در بهبود فعالیت های صنعت فولاد كشور دانست و تأكید كرد: اتاق ایران به دنبال آن است كه تصمیم جمعی را اتخاذ كرده و پیگیر اجرایی شدن آن باشد.

وی خاطرنشان كرد: حیات این صنعت درگرو فعالیت تمام حلقه های زنجیره است و حتی بدون یكی از حلقه ها هم این صنعت دچار مشكل می شود. بنابراین برای تعیین قیمت ها و نسبت ها منافع تمام زنجیره را لحاظ كرده و دید ملی نسبت به این موضوع داریم. برای تحقق هدف كشور و رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ باید از ابتدای زنجیره تا انتها، همگی فعال بوده و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در این بخش ها را داشته باشند.

ایران جیب

برچسب ها:

مصالح ،آهن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman