از سال 96 تا به امروز:

افزایش 200درصدی قیمت مسکن در همدان

افزایش 200درصدی قیمت مسکن در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۱ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۱

شهردار همدان بابیان اینکه از سال ۹۶ تا به امروز به طور متوسط شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت هر مترمربع مسکن در همدان بوده‌ایم، گفت: دفاتر تسهیل‌گر به دلال بازی در بازار مسکن پایان می دهد.
به گزارش اخبار ساختمان، ، عباس صوفی در صحن شورای شهر همدان با گلایه از گرانی مسکن در همدان اظهار کرد: مشکل گرانی مسکن در همدان تأثیر اقتصاد کشور در این حوزه بوده به طوری که در سال ۹۶ متوسط ساخت هر مترمربع مسکن به طور تقریبی ۸۰۰ هزار تومان بوده اما امروز این قیمت به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: در حوزه ساخت مسکن شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی مصالح ساختمانی از جمله آهن‌آلات هستیم و همین موضوع باعث شده قیمت مسکن در همدان از سال ۹۶ تاکنون به طور متوسط ۲۰۰ درصد رشد داشته باشد.

شهردار همدان با اشاره به سایر علل گرانی مسکن در همدان گفت: مهاجرپذیر بودن شهر همدان، مرکزیت غرب کشور و فرهنگ سرمایه‌گذاری در ملک از دیگر عواملی بوده که به گرانی مسکن در همدان دامن زده است.

صوفی عنوان کرد: مسکن منتظر جلسات ما نخواهد ماند و کار خود را می‌کند اما باید راهکارهایی ارائه دهیم که مسکن قیمت‌های منطقی داشته باشد.

وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه تعادل قیمت مسکن در همدان باید انجام شود، بیان کرد: در معاونت شهرسازی شهرداری تمام تلاش خود را کرده‌ایم که فرآیند صدور پروانه طی یک ماه آینده به طور کامل دگرگون شود و با ایجاد دفاتر تسهیل‌گر نیز از دلال بازی در مسکن جلوگیری خواهیم کرد.

شهردار همدان عنوان کرد: همچنین طی جلساتی با مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به دنبال گسترش انبوه‌سازی با در اختیار قرار دادن زمین‌های دولتی به تعاونی‌ها هستیم.

صوفی با بیان اینکه بی توجهی به وضعیت مسکن در بالای شهر باعث گرانی مسکن در پایین شهر نیز شده است، گفت: به طور مثال شاید یک پزشک به دنبال مسکن در حاشیه شهر نرود و به دلیل محدودیت مسکن در بالای شهر قیمت ملک در این منطقه چندین برابر شود و به همین نسبت در مناطق پایین و حاشیه شهر نیز قیمت ملک افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید مسکن مرغوب در نقاط مختلف شهر ایجاد کنیم تا تعادل در این زمینه فراهم شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در بحث تراکم و مرتفع‌سازی نیز باید تجدید نظر شود، بیان کرد: نباید تراکم ۶۰ درصد باشد و باید در این زمینه تجدید نظر شود و باید در بحث تراکم در بعضی نقاط کار کنیم.

صوفی عنوان کرد: وقتی زمین گران است باید مرتفع‌سازی کنیم اما امیدواریم درنهایت با راهکارهای خوبی بتوانیم قیمت مسکن را در همدان مدیریت کنیم.

مهر

برچسب ها:

قیمت مسکن ،همدان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman