معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان مطرح کرد:

واگذاری مسکن ملی غیر ممکن است

واگذاری مسکن ملی غیر ممکن است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۶

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان از غیرممکن بودن واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی از امکان مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی از ظرفیت اجرای برنامه های بخش مسکن خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، عرفان مرادی اظهار کرد: پیرو ابلاغیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیر معتبر و ممنوع بوده و براساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: طبق اطلاعیه صادره وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی فاقد ارزش معاملاتی بوده و این ثبت نام به معنی عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی، فرد ثبت نام کننده واجد شرایط تشخیص داده نشود و به این ترتیب کد رهگیری و دیگر مدارک فاقد ارزش قانونی است و خرید و فروش آن فقط سبب از میان رفتن سرمایه خریدار می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: امتیاز این قبیل افراد نیز با توجه به ممنوعیت خرید و فروش آن باطل خواهد شد و در صورت خرید و فروش واگذاری و انتقال به غیر، تحت هر عنوان، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره مند نخواهند شد.

مرادی افزود: در بحث مسکن ملی لازم است به اطلاع مردم استان برسانم در راستای تولید مسکن و کمک به اقشار نیازمند حمایت در این حوزه، با توجه به تمهیدات اندیشیده شده اداره کل راه و شهرسازی کردستان در نظر دارد از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه های بخش مسکن استفاده کرده و با ایجاد هم افزایی، ضمن کمک به رونق کسب و کار بخش خصوصی، برنامه های بخش مسکن را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این امر مهم و در سالی که به نام جهش تولید مزین است کلیه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی دارای زمین در محدوده شهرها، مالکین واحدهای مسکونی نیمه تمام و دارندگان واحدهای مسکونی تکمیل شده آماده فروش می‌توانند با ارائه اسناد و مدارک مربوط به ملک مورد نظر آمادگی خود را برای مشارکت و همکاری در طرح اقدام ملی تا پایان وقت اداری روز شنبه 20 اردیبهشت سال جاری به این معاونت اعلام کنند.

مرادی یادآور شد: در اجرای این طرح، وزارت راه و شهرسازی مشوق های لازم را برای مشارکت کنندگان بخش خصوصی فراهم می‌کنند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman