عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران:

ساختمان را باید مجری ذیصلاح بسازد

ساختمان را باید مجری ذیصلاح بسازد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۳ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۰

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بر ضرورت احداث ساختمان ها از سوی مجریان ذیصلاح در کشور تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، «بیژن خطیبی» افزود: برخی از مشکلاتی که اکنون وجود دارد اینکه ساخت و سازها سنتی و همینطور سازنده صلاحیت کافی برای ساخت و ساز ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: بر اساس قانون نظام مهندسی کسانی که می خواهند در ساخت و ساز ورود پیدا کنند باید از صلاحیت های لازم برخوردار باشند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ساختمان های فاقد مجری ذیصلاح به هیچ وجه نبایداجازه ساخت و ساز داده شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرکسی در کشور نباید اجازه ساخت و ساز داشته باشد، افزود: مشکل عمده در مملکت اینکه هرشخصی به خود اجازه می دهد که وارد این عرصه شود.

خطیبی بیان داشت: وقتی یک فرد فاقد صلاحیت شروع به ساخت و ساز می کند تمامی فشارها و مشکلات ها به دوش مهندسان ناظرمی افتد مگر یک ناظر چقدر می تواند مقاومت کند.

وی ادامه داد: استفاده از مجریان ذیصلاح در پروسه ساخت و ساز نه تنها هزینه نیست بلکه به نوعی سرمایه گذاری در بلند مدت است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بطورکلی در بحث معماری و استفاده از فناوری های هوشمند خیلی در کشور مشکلی وجود ندارد بلکه معضل اصلی استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد جهت ساخت و سازهاست تا قیمت ساختمان برای اقشارضعیف جامعه کاهش پیدا کند.

وی افزود: برای دستیابی به استانداردهای لازم در یک ساختمان باید از مواد اولیه و مصالح مناسب در روند ساختمان سازی بهره برد.

خطیبی در ادامه یادآورشد: استفاده از مجریان ذیصلاح در پروسه ساخت و ساز ضمن افزایش کیفیت ساختمان موجب صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از هدررفت تمامی منابع و در نهایت رضایت مندی بهره برداران را فراهم می سازد.

آریا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،ساختمان ،انرژی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman